Gå til innhold

Byll nedentil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 14 år har en byll nedentil, ganske svær og er vond. Ikke i hårsekkene men på indre kjønnsleppa. I dag sprakk den og det kom ut gul grønn gørr.. hun har vært plaget med dette en gang tidligere.. er det noen som har erfaring og har noen gode råd for å prøve å unngå nye utbrudd? 

Anonymkode: f8753...5f9

Skrevet

Har hun vært hos lege? Ville startet der.

Anonymkode: b508d...3b5

Skrevet

Jeg får også det med ujevne mellomrom, i følge legen er det noen som er mer utsatt og får det jevnlig. Tror det har en diagnose faktisk.

Jeg går til lege om jeg får en veldig stor og intens en, han tar hull på den med skalpell, får ut alt pusset og har på salve med antibiotika i før han plastrer igjen. Men det er dritvondt, for bedøvelse virker ikke så godt på betent hud 🙈

Anonymkode: ca616...70d

Skrevet

Bartholin’s cyste? 

Anonymkode: 01d8e...a12

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har hun vært hos lege? Ville startet der.

Anonymkode: b508d...3b5

Nei ville avvente å se om d ble bedre av seg selv.. har fått ut det meste nå

Skrevet

Jeg får også det med ujevne mellomrom, i følge legen er det noen som er mer utsatt og får det jevnlig. Tror det har en diagnose faktisk.

Jeg går til lege om jeg får en veldig stor og intens en, han tar hull på den med skalpell, får ut alt pusset og har på salve med antibiotika i før han plastrer igjen. Men det er dritvondt, for bedøvelse virker ikke så godt på betent hud 🙈

Huff får så vondt av henne.. andre gangen som jeg vet om at hun har fått det. Og denne var skikkelig stor, men heldigvis poppa den av seg selv mens hun var i dusjen. Hvis den ikke roer seg og alt kommer ut så får vi ta en tur til legen. Plastrer igjen? Hvordan får man på plaster der nede på undersiden av leppene🙈

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Huff får så vondt av henne.. andre gangen som jeg vet om at hun har fått det. Og denne var skikkelig stor, men heldigvis poppa den av seg selv mens hun var i dusjen. Hvis den ikke roer seg og alt kommer ut så får vi ta en tur til legen. Plastrer igjen? Hvordan får man på plaster der nede på undersiden av leppene🙈

Ser ut som gladpax, limer igjen snittet liksom. Ikke vanlig plaster.

Det jeg har lært er at de ikke må klemmes på, da kan de sprekke under huden og det betente pusset spres inni der, og da blir det verre.

For å mykgjøre huden over byllen så det fortere sprekker riktig veg kan du holde en varm klut på den. Så varm du klarer uten å brenne/skade huden.

Så smører jeg sårsalve som er antibakteriell på.

Det er noe skikkelig herk.

Skrevet

Jeg får slike innimellom. Har dog aldri opplevd at de blir veldig store eller at de sprekker. Mine forsvinner av seg selv. 

Anonymkode: 563c7...ab3

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ser ut som gladpax, limer igjen snittet liksom. Ikke vanlig plaster.

Det jeg har lært er at de ikke må klemmes på, da kan de sprekke under huden og det betente pusset spres inni der, og da blir det verre.

For å mykgjøre huden over byllen så det fortere sprekker riktig veg kan du holde en varm klut på den. Så varm du klarer uten å brenne/skade huden.

Så smører jeg sårsalve som er antibakteriell på.

Det er noe skikkelig herk.

Aah oki👌ja var veldig usikker på om den skulle klemmes på men den sprakk heldigvis selv i dusjen.. så hun trykket bare forsiktig på den slik at det værste kom ut.. virker som det hjalp da den er mindre og hun har ikke så vondt nå. Hun skal i dusjen nå i kveld og se om det evt kommer mer ut, men hun sa at det kom litt blod nå og det er jo alltid ett godt tegn. 

Skrevet

Jeg får slike innimellom. Har dog aldri opplevd at de blir veldig store eller at de sprekker. Mine forsvinner av seg selv. 

Anonymkode: 563c7...ab3

Jeg har og kun opplever det en gang men det var ikke særlig vondt.. det var liksom bare en hard klump 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...