Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 13:42 #1 Skrevet tirsdag kl 13:42 Jeg har en leilighet på 50kvm og ganske mange ting, derfor har jeg lyst til å Marie Kondoe hele leiligheten. For de som kanskje ikke kjenner til Marie Kondo så betyr det altså å gå igjennom alle tingene jeg har og enten kaste, gi vekk eller beholde. Noen som har gjort dette og har erfaring og dele? Anonymkode: 9fbe4...fee
sug lut Skrevet tirsdag kl 19:59 #2 Skrevet tirsdag kl 19:59 Altså, du skal rydde - en helt normal menneskelig aktivitet.
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:01 #3 Skrevet tirsdag kl 20:01 Jeg prøvde ryddesystemet i kleskommoder, ble fort forkastet, hatet det. Anonymkode: f09d4...583
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:51 #4 Skrevet tirsdag kl 20:51 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg har en leilighet på 50kvm og ganske mange ting, derfor har jeg lyst til å Marie Kondoe hele leiligheten. For de som kanskje ikke kjenner til Marie Kondo så betyr det altså å gå igjennom alle tingene jeg har og enten kaste, gi vekk eller beholde. Noen som har gjort dette og har erfaring og dele? Anonymkode: 9fbe4...fee Som nevnt over her, det kalles å rydde. Er egentlig nokså ukomplisert, men jeg ble litt ivrig og kvittet meg med alle skoene mine. Hadde plutselig bare innesko, pensko, støvler, og ingenting normalt å gå med ute. Kan anbefale å ikke gjøre det. Anonymkode: 11a7a...98f
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:56 #5 Skrevet tirsdag kl 20:56 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Jeg prøvde ryddesystemet i kleskommoder, ble fort forkastet, hatet det. Anonymkode: f09d4...583 Hvorfor hatet du det? Anonymkode: 9fbe4...fee
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 22:17 #6 Skrevet tirsdag kl 22:17 Jeg gjorde det vel egentlig, uten å kjenne til Marie Kondoe på det tidpunktet, da vi flyttet fra hus til leilighet. Hjernen min er veldig glad i å kategorisere. Jeg er gift med en som ikke er slik overhodet, vi er forskjellige sånn sett. Det er ikke rydding. Rydde gjør man hele tiden. Det handler mer om å lage et system som gjør at du vet hva du har og hvor det er. Samt å gi bort eller selge det som ikke er i bruk. Hvis du orker noen dager med litt kaos, hent frem alt av esker, kasser osv. Deretter tar du en og en kategori. Klær en dag, kjøkkenutstyr en annen. Tenk etter hva du faktisk bruker. Sett alt frem i dagslys og bruk litt tid på å velge de tingene du faktisk behøver. Vips har du god plass til hverdags og slipper at boden er full av noe du aldri bruker. Anonymkode: 366aa...ade
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 09:06 #7 Skrevet onsdag kl 09:06 18 hours ago, Anonym bruker said: Jeg har en leilighet på 50kvm og ganske mange ting, derfor har jeg lyst til å Marie Kondoe hele leiligheten. For de som kanskje ikke kjenner til Marie Kondo så betyr det altså å gå igjennom alle tingene jeg har og enten kaste, gi vekk eller beholde. Noen som har gjort dette og har erfaring og dele? Anonymkode: 9fbe4...fee Jeg holder på med opprydding og organisering av leiligheten min nå. Det jeg synes har vært mest utfordrende er å gi slipp på fullt brukbare ting, så der måtte jeg gå noen runder med meg selv. Det å ikke ha dårlig samvittighet for bomkjøp og klær som ikke passer lenger som fyller opp skuffer og skap. Se heller på det som læring og som heller gjør at du finne ut hvilke klær og ting som passer deg. De tingene som fyller opp skuffer og skap kan gi glede og nytte hos andre. Jeg er så heldig at jeg har en gjenbruksbutikk som nærmeste nabo som gir overskuddet sitt til veldedige formål så der har jeg levert inn mye. Jeg har kjøpt inn skuffedelere og kurver i ulike størrelser slik at jeg får mer oversikt i skuffer og skap. Blir lettere å finne ting når man har en fast plass til ting. Anonymkode: 30eba...664
Anonym bruker Skrevet i går, 09:29 #8 Skrevet i går, 09:29 Anonym bruker skrev (På 24.6.2025 den 22.51): Som nevnt over her, det kalles å rydde. Er egentlig nokså ukomplisert, men jeg ble litt ivrig og kvittet meg med alle skoene mine. Hadde plutselig bare innesko, pensko, støvler, og ingenting normalt å gå med ute. Kan anbefale å ikke gjøre det. Anonymkode: 11a7a...98f God unnskyldning til å kjøpe nye sko da😊 Anonymkode: 7cbce...e7e
Anonym bruker Skrevet 23 timer siden #9 Skrevet 23 timer siden Anonym bruker skrev (6 timer siden): God unnskyldning til å kjøpe nye sko da😊 Anonymkode: 7cbce...e7e Ja, det kan du si. Men anbefaler å kjøpe nye før man gir bort de gamle, ellers må man gå barføtt eller bestøvlet til butikken. Anonymkode: 11a7a...98f
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Ja, det kan du si. Men anbefaler å kjøpe nye før man gir bort de gamle, ellers må man gå barføtt eller bestøvlet til butikken. Anonymkode: 11a7a...98f Det er sant 😂 Anonymkode: 7cbce...e7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå