Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 12:18 #1 Skrevet tirsdag kl 12:18 Hvor lenge varer ett bryllup normalt sett og når er det tidligst innafor å gå? Grunnen til at jeg ønsker å gå tidligst mulig er at jeg ikke kjenner noen der og at det å være sosialt er veldig krevende for meg. Anonymkode: f4593...504
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 12:20 #2 Skrevet tirsdag kl 12:20 Det varer så variert. Noen har 100 taler, andre ingen. Regelen er vel at man ikke skal gå før brudeparet går Anonymkode: 4756b...ac7
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 12:23 #3 Skrevet tirsdag kl 12:23 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det varer så variert. Noen har 100 taler, andre ingen. Regelen er vel at man ikke skal gå før brudeparet går Anonymkode: 4756b...ac7 Å? Den regelen har jeg aldri hørt om, men da må jeg vel belage meg på å i alle fall være til kl 00:00-01:00 minst kanskje? Anonymkode: f4593...504
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 13:37 #4 Skrevet tirsdag kl 13:37 Man kan ikke gå så lenge man sitter til bords, og hvor lenge man sitter til bords kommer litt an på hvor mange taler, hva slags mat, hvor mange retter osv. Så kommer bryllupsdans og kaker, man kan sikkert snike seg unna da om det er et stort bryllup med mange gjester, men man går ikke bort til brudeparet og sier takk for i kveld altså, da sniker man seg unna. Tommelfingerregelen er som anonym over her sier, at brudeparet skal være den første som forlater selskapet. Men igjen, det er mange forskjellige brudepar, noen drar rett på bryllupsreise rett etter brudevalsen, mens andre danser på bordene til morgenen gryr. Så ingen fasit egentlig. Anonymkode: 42dfa...750
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 13:57 #5 Skrevet tirsdag kl 13:57 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Man kan ikke gå så lenge man sitter til bords, og hvor lenge man sitter til bords kommer litt an på hvor mange taler, hva slags mat, hvor mange retter osv. Så kommer bryllupsdans og kaker, man kan sikkert snike seg unna da om det er et stort bryllup med mange gjester, men man går ikke bort til brudeparet og sier takk for i kveld altså, da sniker man seg unna. Tommelfingerregelen er som anonym over her sier, at brudeparet skal være den første som forlater selskapet. Men igjen, det er mange forskjellige brudepar, noen drar rett på bryllupsreise rett etter brudevalsen, mens andre danser på bordene til morgenen gryr. Så ingen fasit egentlig. Anonymkode: 42dfa...750 Okei, får vel bare vente å se da. Anonymkode: f4593...504
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 14:22 #6 Skrevet tirsdag kl 14:22 Du går akkurat når du vil gå. Si du fikk vidt i hodet. Anonymkode: a2f01...66e
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 14:23 #7 Skrevet tirsdag kl 14:23 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du går akkurat når du vil gå. Si du fikk vidt i hodet. Anonymkode: a2f01...66e Vondt Anonymkode: a2f01...66e
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 14:27 #8 Skrevet tirsdag kl 14:27 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du går akkurat når du vil gå. Si du fikk vidt i hodet. Anonymkode: a2f01...66e Føler det blir feil å lyve? Anonymkode: f4593...504
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 15:14 #9 Skrevet tirsdag kl 15:14 Var i bryllup i helgen. Vi gikk kl 1 og festen var over kl 4. Men vi hadde reist langt og var sliten Anonymkode: f0715...562
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 15:15 #10 Skrevet tirsdag kl 15:15 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Var i bryllup i helgen. Vi gikk kl 1 og festen var over kl 4. Men vi hadde reist langt og var sliten Anonymkode: f0715...562 Sa dere hadet til brudeparet før dere gikk eller snek dere dere bare unna slik som en over her foreslo man burde gjøre? Anonymkode: f4593...504
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 16:53 #11 Skrevet tirsdag kl 16:53 Ikke snik deg unna. Det er så dårlig gjort mot vertene/brudeparet. Jeg ville blitt til middagen er over. Det er ikke så mye mingling, da alle sitter på sine plasser. Etter det kan du si takk for deg. Anonymkode: be320...02f
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 17:47 #12 Skrevet tirsdag kl 17:47 Det er helt ok å "snike" seg unna, i betydningen forsvinne stille og rolig uten at "folk" legger merke til det. Men da bør du ha en avtale med brudeparet / vertskapet om at man av en eller annen grunn må gjøre det sånn. Jeg har av helsemessige årsaker vært i en sånn periode nå at jeg gjerne vil være med på å feire, men jeg holder ikke ut så lenge som normalt. Så da har jeg en avtale med vertskapet om at jeg forsvinner stille og rolig for å ikke å skape oppbruddstemning. Og mannen vet jo Det blir jo fort sånn at om en går, så går flere. Derfor er det best å gjøre det med minst mulig oppmerksomhet, mener jeg. Anonymkode: 1eaa1...572
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå