Gå til innhold

Kunne du vært i forhold med en bipolar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis personen var godt medisinert og ikke hadde hatt depresjon/hypomani på 1 år? Begrunn gjerne også svaret ditt.

Anonymkode: 1b074...92b

Skrevet

Nope! Har sett hvor stygg denne sykdommen kan være

Anonymkode: a5605...b0b

Skrevet

Bipolar under de omstendighetene hadde ikke vært diskvalifiserende. Alle har sitt. Men jeg går ikke aktivt etter bipolare, må jeg si. 

Anonymkode: 2762a...ad1

Skrevet

Nei. Fordi jeg har både autisme og adhd og klarer ikke sånn usikkerhet. Har jobbet med bipolare kolleger og jeg ble faktisk syk og måtte slutte.

Anonymkode: 6f697...bb7

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hvis personen var godt medisinert og ikke hadde hatt depresjon/hypomani på 1 år? Begrunn gjerne også svaret ditt.

Bioolar 2 hadde gått bra om kjærligheten var der, bipolar 1 tror jeg kanskje ikke at jeg hadde klart. 

Anonymkode: 24160...632

Skrevet

Nei, men heldigvis kan mannen min det :)

Anonymkode: add0b...fd4

Skrevet

Nei, ikke det og ikke andre psyk-diagnoser av tilsvarende karakter og varighet.

Anonymkode: 4b480...7f2

Skrevet

Helst ikke, men det hadde ikke gjort at jeg gikk fra et forhold jeg allerede var i slik uten videre, eller unnlot å utforske en markant interesse. 

Anonymkode: a9fe2...5a0

Skrevet

Nei. Jeg har en venn og en kollega med dette og selv om de til vanlig er godt medisinert er de til tider krevende mennesker å være sammen med. Så jeg ville ikke velge det om ikke kjærligheten kom og slo fullstendig knock out på meg. Hun ene slutter med medisinene i ny og ne for hun savner å være "høy", full av energi og kreativitet og så smeller det etterpå og hun bruker lang tid på å stabilisere seg igjen. Hun er et skjønt menneske og jeg er glad i henne, men jeg hadde ikke orket å leve med henne og forvente at hun skulle ta ansvar for halvparten i en familie. 

Anonymkode: 90c58...0a6

Skrevet

Når i dating prosessen tenker dere man burde opplyse om at man har bipolar?

Skrevet

Nei. Begrunnelsen er at det er så mye friske mennesker der ute, hvorfor velge en med problemer?

Anonymkode: c5a48...5d5

Skrevet

Nei.

Mest fordi jeg har en far som er bipolar, det er nok i massevis å ha en bipar i nær familie.

Anonymkode: 4690f...494

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei. Begrunnelsen er at det er så mye friske mennesker der ute, hvorfor velge en med problemer?

Er det nå egentlig det…?

For å svare på spørsmålet i HI, så vet jeg ikke. Men tror ikke det er så mange friske der ute. Tror heller man må velge noen med en passende diagnose. 

Anonymkode: 6f66e...654

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

ALLE har sitt !

Anonymkode: bf495...013

Skrevet

Nei. Ville ikke gått inn i det med åpne øyne, både fordi det kan bli slitsomt for meg selv å leve med en bipolar person, og fordi jeg ikke ønsker at barn arver problematiske gener så fremt jeg kan unngå det.

Anonymkode: 124af...6c4

Skrevet

ALLE har sitt !

Det er muligens sant, men det er jo gradsforskjeller. Det er lettere å leve et liv sammen med en som sliter med hallux valgus enn enn en alvorlig psykisk lidelse. 

Anonymkode: 90c58...0a6

Skrevet

ALLE har sitt !

Men alle har ikke alvorlig psykisk sykdom.

Min erfaring er at bipolare som er godt medisinert føler seg så friske at de slutter på medisiner. Dette har selvfølgelig med personlighet og innsikt å gjøre, men min pappa som egentlig innerst inne aldri har godtatt diagnosen tar medisiner til han fungerer godt også slutter han. Igjen og igjen.

Så nei, jeg ville aldri gått inn i et forhold med noen jeg visste var bipolar.

At mannen min har artrose i kne er liksom ikke sammenlignbart.

Anonymkode: 4690f...494

Skrevet

Bipolar lidelse er en fæl sykdom. Nei takk.

Anonymkode: ddef0...ab1

Skrevet

Aldri. Og jeg har bipolar type 1 selv.

Har funnet en kjæreste som elsker MEG ♡

Anonymkode: 60e77...dbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...