Gå til innhold

32 år og ingen erfaring, synes det er så flaut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. Jeg er en dame på 32 år som ikke har noe kjæreste erfaring. Jeg mener bokstavelig talt ingen erfaring, har ikke holdt noen i hånden en gang. Det er flere grunner til min manglende erfaring egentlig, tidlig i tenårene var jeg svært sjenert og turte ikke (jeg er fortsatt ganske så sjenert, men det har blitt bedre).  Så ble jeg psykisk syk da jeg var 18 år og da dreide livet seg om det og jeg hadde ikke noe overskudd til dating, kjæreste o.l. Også har jeg også vært usikker på legningen min. Også nå for tiden så er det min manglende erfaring som stopper meg. Jeg synes det er så flaut å ha blitt så gammel og ikke ha noen erfaring i det hele tatt. Er redd for hva de jeg møter måtte tenke og mene og er usikker på hvor åpen jeg skal være om det. 

Jeg er nå på ett sted i livet der jeg har det bra med meg selv og føler meg veldig klar for å gå ut i verden og forsøke finne min fremtidige samboer og barnefar/mor, men hvordan klarer man det når man ikke tør gjøre noe aktivt for å møte noen? 

Anonymkode: 25792...116

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må være aktiv selv. Det er en dårlig strategi å sitte stille i båten og bare håpe på at noe tilfeldigvis flyter forbi.

Anonymkode: 4f732...5b2

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du må være aktiv selv. Det er en dårlig strategi å sitte stille i båten og bare håpe på at noe tilfeldigvis flyter forbi.

Anonymkode: 4f732...5b2

Ja, jeg vet. Men det er det jeg ikke klarer. Det er som jeg har en sånn indre mur som stopper meg fra å gjøre alle sånne ting som kunne ført meg til å møte noen. Og det er jo ikke slik at jeg tror noen her inne har noen magisk løsning for meg heller sånn egentlig for svaret er vel egentlig bare at jeg må hoppe i det og forsøke? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Ja, jeg vet. Men det er det jeg ikke klarer. Det er som jeg har en sånn indre mur som stopper meg fra å gjøre alle sånne ting som kunne ført meg til å møte noen. Og det er jo ikke slik at jeg tror noen her inne har noen magisk løsning for meg heller sånn egentlig for svaret er vel egentlig bare at jeg må hoppe i det og forsøke? 

Helt riktig 😊. Det finnes noen for alle. Lykke til ❤️

Anonymkode: 528df...b87

Skrevet

Du må bare hoppe i det, hva er det værste som kan skje? Om du ikke bare hopper i det nå så vil jo bare årene gå også vil du tenke tilbake på når du var 32år og ikke bare hopper i det. Ikke la mer tid gå nå, sett fokus på dette nå de neste 12 mnd så kan du se deg tilbake neste år med hva som funket og ikke funket. 

Du har jo enda god tid men ikke vits å kaste bort når du er klar 😊 

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Helt riktig 😊. Det finnes noen for alle. Lykke til ❤️

Anonymkode: 528df...b87

Takk for det.

Skrevet
Elina skrev (50 minutter siden):

Du må bare hoppe i det, hva er det værste som kan skje? Om du ikke bare hopper i det nå så vil jo bare årene gå også vil du tenke tilbake på når du var 32år og ikke bare hopper i det. Ikke la mer tid gå nå, sett fokus på dette nå de neste 12 mnd så kan du se deg tilbake neste år med hva som funket og ikke funket. 

Du har jo enda god tid men ikke vits å kaste bort når du er klar 😊 

Ja, du har jo helt rett. Jeg vet ikke helt om jeg egentlig er helt klar. Hvordan blir man klar? Kanskje jeg burde jobbet litt mer med meg selv først? Få litt bedre selvtillit osv?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, du har jo helt rett. Jeg vet ikke helt om jeg egentlig er helt klar. Hvordan blir man klar? Kanskje jeg burde jobbet litt mer med meg selv først? Få litt bedre selvtillit osv?

Vet du, det er sjelden man føler seg «klar» på forhånd. Man blir gjerne klar mens man gjør det. Og man trenger ikke starte med et stort sprang. Begynn med små steg som føles trygge, og la det utvikle seg etter hvert. Det kan være å bli med på et kurs, en hobbygruppe, singeltreff, turgruppe eller andre aktiviteter hvor det er naturlig å bli kjent med folk uten at det nødvendigvis handler om dating med én gang. Da får du litt erfaring med å prate med nye mennesker, og du får øvd deg i litt trygge omgivelser.

Og helt ærlig — de aller fleste har usikkerheter og erfaringer de bærer på, men man trenger ikke fortelle alt i starten. Folk er forskjellige, noen blir trygge raskt, andre bruker litt tid — begge deler er helt greit.

Men det viktigste er at du faktisk gjør noe, for jo mer du venter, jo større kan det virke i hodet. Ta små steg nå mens du kjenner på motivasjonen, og vær litt raus med deg selv underveis. Du trenger ikke prestere, bare være deg selv. 

Skrevet
Elina skrev (19 minutter siden):

Vet du, det er sjelden man føler seg «klar» på forhånd. Man blir gjerne klar mens man gjør det. Og man trenger ikke starte med et stort sprang. Begynn med små steg som føles trygge, og la det utvikle seg etter hvert. Det kan være å bli med på et kurs, en hobbygruppe, singeltreff, turgruppe eller andre aktiviteter hvor det er naturlig å bli kjent med folk uten at det nødvendigvis handler om dating med én gang. Da får du litt erfaring med å prate med nye mennesker, og du får øvd deg i litt trygge omgivelser.

Og helt ærlig — de aller fleste har usikkerheter og erfaringer de bærer på, men man trenger ikke fortelle alt i starten. Folk er forskjellige, noen blir trygge raskt, andre bruker litt tid — begge deler er helt greit.

Men det viktigste er at du faktisk gjør noe, for jo mer du venter, jo større kan det virke i hodet. Ta små steg nå mens du kjenner på motivasjonen, og vær litt raus med deg selv underveis. Du trenger ikke prestere, bare være deg selv. 

Du har gode poeng. Jeg har jo ikke lyst å til slutt sitte å angre på at jeg aldri tok sjansen. Vil heller oppleve å bli såret og det andre negative som hører med å date/finne kjæreste enn å aldri ha erfart kjærlighet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...