Gå til innhold

Dårlig idé å starte på antidepressiva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger det, fordi er deprimert. Men har hørt om masse bivirkninger.. 

Medisiner hjelper jo ikke på problemene.. så er litt skeptisk 

Anonymkode: f6c46...b10

Skrevet

Det er lettere å jobbe med problemene på medisiner, veien opp av dumpa blir lettere.

Dessuten er det slett ikke alle som merker mye til bivirkningene, så om legen mener du bør prøve hadde jeg absolutt prøvd.

Blir evt bivirkninger verre enn å verre deprimert slutter du igjen, ikke vanskeligere enn det.

Lykke til.

Anonymkode: 137c4...dcc

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er lettere å jobbe med problemene på medisiner, veien opp av dumpa blir lettere.

Dessuten er det slett ikke alle som merker mye til bivirkningene, så om legen mener du bør prøve hadde jeg absolutt prøvd.

Blir evt bivirkninger verre enn å verre deprimert slutter du igjen, ikke vanskeligere enn det.

Lykke til.

Anonymkode: 137c4...dcc

Tusen takk ❤️ jeg skal prøve 

Skrevet

Jeg har prøvd ulike antidepressiva for å finne en som fungerte for meg, og brukt denne i noen perioder.

Selv med enkelte bivirkninger - der den berømmelige avflatetheten var den jeg likte dårligst - synes jeg absolutt medisiner var verdt det i dårlige perioder. 

Anonymkode: 7330c...524

Skrevet

Jeg bruker antidepressiva sammen med stemningsstabiliserende (har bipolar). Det har reddet livet mitt og gjort stor forskjell. Har heller ingen bivirkninger, men akkurat det med bivirkninger vet du ikke før du prøver og også har brukt de en god stund (bivirkninger går ofte over). 

Anonymkode: 8eb89...eab

Skrevet

Jeg har gått på tre ulike før jeg fant en som funket for meg. Den første gav meg ingenting, alt var bare flatt. Den andre svettet jeg helt enormt av, men hjalp veldig på humøret. Den siste gjorde at jeg gikk opp 20 kg, men har dratt meg helt utav depresjonen. Absolutt verdt de 20 kg ekstra. Jeg er evig taknemlig for medisinene. Bare vær obs på at depresjonen kan få en tøff knekk etter kort tid, men det varer bare en liten periode, før det blir bedre igjen. Blir det ikke bedre, kontakt legen!

Anonymkode: 9d09a...28b

Skrevet

Antidepressiv har gitt meg livet tilbake,her var det absolutt verdt det!

Anonymkode: b6fe7...a9d

Skrevet

Jeg går på antidepressiva og tenker det var redningen for meg. Jeg hadde en del bivirkninger i starten, for meg var null sexlyst og umulig å få orgasme det verste. Det gikk seg til da. 

Anonymkode: 5cd6c...853

Skrevet

Hvilken anbefaler dere?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvilken anbefaler dere?

Jeg bruker wellbutrin og er veldig fornøyd med den, har hjulpet på depresjonen og gitt meg mer energi, jeg har heller ingen bivirkninger på den. Eneste jeg vet at den ikke anbefales hvis man har angst i og med at den kan forverre den. Ellers ville jeg anbefalt å høre med legen om hen har noen forslag, for hvilken antidepressiva som anbefales akkurat deg kommer jo litt an på om du sliter med ting i tillegg til depresjonen.

Anonymkode: 8eb89...eab

Skrevet

Det har reddet livet mitt.

Anonymkode: 53ec0...e6f

Skrevet

Vi kan ikke anbefale noen medisiner, det er det legen som gjør. Det er mange faktorer som spiller inn ved valg av antidepressiva. 

Anonymkode: 5cd6c...853

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Hvilken anbefaler dere?

Det kan ikke vi her si. Du må til legen og legge frem utfordringene du har. Jeg har sterk angst i tillegg, og går på en som passer for begge deler. Den første jeg prøvde, gjorde angsten verre og ingenting mot depresjonen. Dette er ting du må følge med på og diskutere med lege. 

Anonymkode: 9d09a...28b

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen ❤️❤️❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...