MissSaigon Skrevet 23. juni #1 Skrevet 23. juni Jeg håper egentlig det. Sett bort fra at jeg virkelig ikke ønsker en blå regjering, så er det jo helt utrolig at noen kan utnytte situasjonen på denne måten helt uten å få noen form for konsekvenser. Erna Solberg lot bare være å forholde seg til skandalen, så blåste den bort til ingenting. Svært få politikere hadde overlevd en slik hendelse. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/LMb5Rx/valgkampen-to-kinopremierer-kan-avgjoere-valget
Anonym bruker Skrevet 23. juni #2 Skrevet 23. juni Nå er jeg mot å publisere slike filmer før et valg, både når det gjelder Stoltenberg og Solberg. Anonymkode: 92bf7...dcb
Anonym bruker Skrevet 23. juni #3 Skrevet 23. juni Det må være lov å håpe at en slik film kan bidra til at flere får åpnet øynene. Dette landet trenger ikke en regjering som med viten og vilje skaper og øker forskjellene mellom mennesker. Anonymkode: 30516...210
Østerdølen Skrevet 23. juni #4 Skrevet 23. juni Nei, det tror jeg ikke. De som stemmer Høyre gjør det likevel, selv om de er klar over hva som skjedde rundt ekteparet Solberg. Videre er jeg også enig med andre her, unødvendig å slippe en slik film rett før ett valg...
Anonym bruker Skrevet 23. juni #5 Skrevet 23. juni Det gjør det sikkert. Men uansett så er det jo mest fornuftig å stemme Frp til høsten... Anonymkode: a464b...e3d
MissSaigon Skrevet 23. juni Forfatter #6 Skrevet 23. juni Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Nå er jeg mot å publisere slike filmer før et valg, både når det gjelder Stoltenberg og Solberg. Anonymkode: 92bf7...dcb Filmen om Stoltenberg var laget og planlagt lenge før det ble klart at han skulle tilbake i regjering og norsk politikk, så det kan ikke helt sammenlignes, syns jeg. Det handler om Stoltenberg og NATO, ikke norsk politikk. Østerdølen skrev (33 minutter siden): Nei, det tror jeg ikke. De som stemmer Høyre gjør det likevel, selv om de er klar over hva som skjedde rundt ekteparet Solberg. Videre er jeg også enig med andre her, unødvendig å slippe en slik film rett før ett valg... De som kan la seg påvirke er de som i artikkelen blir betegnet som lilla-velgere, altså dem som vipper mellom Høyre og AP. At filmen slippes når den gjør er vel et lite skjult stikk, jeg tviler på at noen i ledelsen der er innbarkede høyrevelgere Som sagt, så heier jeg på at folk ikke får dø i synden. Denne saken viser alt som er galt når noen mennesker får for mye makt. Og når en part i et samliv opplever mindreverdighetskomplekser i bøtter og spann.
Anonym bruker Skrevet 23. juni #7 Skrevet 23. juni For min del spiller den filmen ingen rolle. Jeg har kritisert dette siden saken rullet opp og mener de gjorde dette unødvendig tungvint ved å hyre advokater til å gjøre om søkbar excel til pdf, holde tilbake informasjon som kunne vært hentet ut på knappe 5 minutter. Da er det noe du vil skjule. Har selv en jobb underlagt Finanstilsynet, jeg er godt kjent med regelverket rundt kundekontroll, PEP og hvitvasking. Bruker timevis på skjemaer for å kartlegge eventuelle PEP og ha en formening om forsterkede tiltak når noen er dette. Det vanker bøter hvis jeg ikke følger opp, på tross min verden stort sett består av helt vanlige folk uten særlig påvirkning. Kommer ingen vei med, jeg hadde tillit, jeg må dokumentere at jeg har kontrollert dette. Så sitter de her, advart mange år tidligere og skjuler det som potensiell kan være innsidehandel. Uten noen konsekvens? Jeg blir helt matt. Anonymkode: 7b219...2ad
Anonym bruker Skrevet 23. juni #9 Skrevet 23. juni Jeg blir kvalm av denne kommunistiske propagandaen. Mediene, som alle domineres av sosialister som selvfølgelig er avhengige av offentlig støtte og overføringer, er den største trusselen mot demokratiet. Det et er bare tragisk. Ønsker dere en ruinert nasjon, bestående av trygdede mennesker, hvor eliten er politikere, så vær så god! Anonymkode: 1bd7d...a25
MissSaigon Skrevet 23. juni Forfatter #10 Skrevet 23. juni Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg blir kvalm av denne kommunistiske propagandaen. Mediene, som alle domineres av sosialister som selvfølgelig er avhengige av offentlig støtte og overføringer, er den største trusselen mot demokratiet. Det et er bare tragisk. Ønsker dere en ruinert nasjon, bestående av trygdede mennesker, hvor eliten er politikere, så vær så god! Anonymkode: 1bd7d...a25 Syns du at saken om Sindre Finnes er grei? Innafor hva man kan forvente av ektefellen til landets statsminister?
Anonym bruker Skrevet 23. juni #11 Skrevet 23. juni Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Jeg blir kvalm av denne kommunistiske propagandaen. Mediene, som alle domineres av sosialister som selvfølgelig er avhengige av offentlig støtte og overføringer, er den største trusselen mot demokratiet. Det et er bare tragisk. Ønsker dere en ruinert nasjon, bestående av trygdede mennesker, hvor eliten er politikere, så vær så god! Anonymkode: 1bd7d...a25 Personlig syns jeg det er artig at folk som er veldig bekymret for at landet går konk på grunn av sårbare privatpersoner, ikke leer et øyelokk når eiere av store bedrifter til eksempel tar i mot tilskudd fra staten og permitterer ansatte å komme seg gjennom en pandemi de ikke trenger støtte eller permitteringer for å komme seg gjennom. Det må jo være lov å profittere på en internasjonal krise ved å stjele fra fellesskapet og sette sine ansatte i en vanskelige situasjon. Hvorfor skulle de ikke ta i mot noe de ble tilbudt liksom? Og det er vel kanskje også problemet. For på et vis så ser en vel kanskje bjelken i eget øye og forstår ikke at den kommer av en kultur som begrenser seg til privilegerte og bemidlede. Fordi en selv mener en har rett til å sko seg ford “en skaper arbeidsplasser”, går en ut fra at en hver velferdsordning vil bli utnyttet i stor grad. Jeg er høyt utdannet og er tidvis i et miljø med mange privilegerte gründere. De har kunnet bygge sine bedrifter på et grunnlag lagt av generasjonene før dem, og de opplever at det gir den rettigheter “vanlige folk” ikke har. I det daglige skriver de av og kjøper inn private ting på firmaet, samtidig som de er dypt bekymret for trygdesnylting. Dobbeltmoralen, om en kan kalle det for dobbeltmoral når trygdesnylting er et såpass oppkonstruert konsept, er ekstremt påfallende. Anonymkode: 4858a...9c8
Anonym bruker Skrevet 23. juni #12 Skrevet 23. juni I tillegg så har denne filmen fått 2,3 mill i støtte fra staten og det er ikke fra Ap sitt valg-budsjett. Anonymkode: 92bf7...dcb
Anonym bruker Skrevet 23. juni #13 Skrevet 23. juni Nei. Jeg tror den blir en flopp. Anonymkode: b1614...ec5
Anonym bruker Skrevet 23. juni #14 Skrevet 23. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Personlig syns jeg det er artig at folk som er veldig bekymret for at landet går konk på grunn av sårbare privatpersoner, ikke leer et øyelokk når eiere av store bedrifter til eksempel tar i mot tilskudd fra staten og permitterer ansatte å komme seg gjennom en pandemi de ikke trenger støtte eller permitteringer for å komme seg gjennom. Det må jo være lov å profittere på en internasjonal krise ved å stjele fra fellesskapet og sette sine ansatte i en vanskelige situasjon. Hvorfor skulle de ikke ta i mot noe de ble tilbudt liksom? Og det er vel kanskje også problemet. For på et vis så ser en vel kanskje bjelken i eget øye og forstår ikke at den kommer av en kultur som begrenser seg til privilegerte og bemidlede. Fordi en selv mener en har rett til å sko seg ford “en skaper arbeidsplasser”, går en ut fra at en hver velferdsordning vil bli utnyttet i stor grad. Jeg er høyt utdannet og er tidvis i et miljø med mange privilegerte gründere. De har kunnet bygge sine bedrifter på et grunnlag lagt av generasjonene før dem, og de opplever at det gir den rettigheter “vanlige folk” ikke har. I det daglige skriver de av og kjøper inn private ting på firmaet, samtidig som de er dypt bekymret for trygdesnylting. Dobbeltmoralen, om en kan kalle det for dobbeltmoral når trygdesnylting er et såpass oppkonstruert konsept, er ekstremt påfallende. Anonymkode: 4858a...9c8 Nei. Du er ikke høyt utdannet. Om du ikke har nok tyngde bak argumentene dine uten å hele tiden trekke frem din påståtte utdannelse så bør du enten lese deg mer opp eller ta en litt mer ydmyk rolle når du prøver å få frem "poenget" ditt. Anonymkode: d9e19...a90
Anonym bruker Skrevet 23. juni #15 Skrevet 23. juni Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei. Du er ikke høyt utdannet. Om du ikke har nok tyngde bak argumentene dine uten å hele tiden trekke frem din påståtte utdannelse så bør du enten lese deg mer opp eller ta en litt mer ydmyk rolle når du prøver å få frem "poenget" ditt. Anonymkode: d9e19...a90 Kanskje du nør prøve å angripe det jeg sier i stedet for at jeg “hele tiden” trekker frem utdanningen min. Poenget var at jeg er i disse kretsene på grunn av utdanningen og jobben jeg har, jeg ser at det ikke kommer tydelig nok frem. Det kommer heller ikke tydelig frem hva du mener du dementerer her, så opplys oss gjerne. Anonymkode: 4858a...9c8
Anonym bruker Skrevet 23. juni #16 Skrevet 23. juni Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Kanskje du nør prøve å angripe det jeg sier i stedet for at jeg “hele tiden” trekker frem utdanningen min. Poenget var at jeg er i disse kretsene på grunn av utdanningen og jobben jeg har, jeg ser at det ikke kommer tydelig nok frem. Det kommer heller ikke tydelig frem hva du mener du dementerer her, så opplys oss gjerne. Anonymkode: 4858a...9c8 Jo, det kom tydelig frem at du nevnte utdanningen din kun i sammenheng med din erfaring, ikke som et argument ut fra at du derfor "vet bedre". Den som angrep deg, i stedet for ditt argument, tilskrev deg noe du ikke skrev. Anonymkode: d04af...db3
Anonym bruker Skrevet 23. juni #17 Skrevet 23. juni Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jo, det kom tydelig frem at du nevnte utdanningen din kun i sammenheng med din erfaring, ikke som et argument ut fra at du derfor "vet bedre". Den som angrep deg, i stedet for ditt argument, tilskrev deg noe du ikke skrev. Anonymkode: d04af...db3 Takk. Det handler jonlitt om at jeg i deres øyne er “innefor” og derfor får jeg være flue på veggen med det som egentlig er et eksternt perspektiv. Jeg blir dypt urolig når folk flokker til høyresiden i tro om at det skal bli “vanlige folks tur”. Anonymkode: 4858a...9c8
Anonym bruker Skrevet 23. juni #18 Skrevet 23. juni Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg blir kvalm av denne kommunistiske propagandaen. Mediene, som alle domineres av sosialister som selvfølgelig er avhengige av offentlig støtte og overføringer, er den største trusselen mot demokratiet. Det et er bare tragisk. Ønsker dere en ruinert nasjon, bestående av trygdede mennesker, hvor eliten er politikere, så vær så god! Anonymkode: 1bd7d...a25 Jeg klir kvalm av mennesker som skal sparke nedover, men det er jo selvfølgelig det enkleste å sparke de som allerede ligger nede. Anonymkode: 6cfe7...cb2
Anonym bruker Skrevet 23. juni #19 Skrevet 23. juni MissSaigon skrev (3 timer siden): Syns du at saken om Sindre Finnes er grei? Innafor hva man kan forvente av ektefellen til landets statsminister? Nei, men dette bør vi være ferdig med. Han ble ikke akkurat mangemillionær. Det er den bevisste bruken av medier for å drive sosialistisk valgkamp og meningspåvirkning som er feil. Hvorfor får vi ikke, tett opp mot valg, serier om LO-lederen som drar til Tyrkia for å fikse tennene sine, og statsminister Støre som bruker polakker til å male hytta, eller håver inn på sine arvede aksjer? Eller om SV-leder som bevilger ekstra til sin vennekrets. Det finnes utallige historier om alle politikere, ingen av dem er bedre enn andre. Derfor er det berettiget å spørre seg hvorfor en skal koke ekstra suppe på høyresiden når valg nærmer seg? Det er fordi mediene er styrt av sosialistene som sitter på våre penger, og fordeler dem. Da er det viktig at disse nissene får fortsette å dele pengene ut til sine allierte. Det er dette som truer demokratiet. Dette, og elendige politikere, uten ansvarlighet, men kun fokus på å få makt, dvs kontroll på mest mulig av pengene som er i samfunnet. Ikke for å fordele "rettferdig", nei, først og fremst for at pengene skal innom dem hele tiden. Det er sosialistenes metode, sikre at mest mulig penger MÅ innom politikerne. Det er praktisk, da kan de enkelt trylle bort noen milliarder her og der. Til egne fantasifulle drømmer. Anonymkode: 1bd7d...a25
Anonym bruker Skrevet 23. juni #20 Skrevet 23. juni Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg klir kvalm av mennesker som skal sparke nedover, men det er jo selvfølgelig det enkleste å sparke de som allerede ligger nede. Anonymkode: 6cfe7...cb2 Så du vil ha et samfunn hvor alle går på trygd? Jeg skjønner at det er trygt og godt. Det er det handler om. Ikke å sparke i en eller annen retning. Jeg ønsker meg et samfunn hvor færrest mulig behøver trygd. Anonymkode: 1bd7d...a25
Anonym bruker Skrevet 23. juni #21 Skrevet 23. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): I tillegg så har denne filmen fått 2,3 mill i støtte fra staten og det er ikke fra Ap sitt valg-budsjett. Anonymkode: 92bf7...dcb Hvem tror du sitter i kulturrådet? Tror du det er mange Frp'ere der? Så joda, staten er Aps valg-budsjett når de sitter i regjering. Gladmelding på gladmelding kommer fra staten når Ap skal til valg. Anonymkode: 1bd7d...a25
Anonym bruker Skrevet 23. juni #22 Skrevet 23. juni Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nei, men dette bør vi være ferdig med. Han ble ikke akkurat mangemillionær. Det er den bevisste bruken av medier for å drive sosialistisk valgkamp og meningspåvirkning som er feil. Hvorfor får vi ikke, tett opp mot valg, serier om LO-lederen som drar til Tyrkia for å fikse tennene sine, og statsminister Støre som bruker polakker til å male hytta, eller håver inn på sine arvede aksjer? Eller om SV-leder som bevilger ekstra til sin vennekrets. Det finnes utallige historier om alle politikere, ingen av dem er bedre enn andre. Derfor er det berettiget å spørre seg hvorfor en skal koke ekstra suppe på høyresiden når valg nærmer seg? Det er fordi mediene er styrt av sosialistene som sitter på våre penger, og fordeler dem. Da er det viktig at disse nissene får fortsette å dele pengene ut til sine allierte. Det er dette som truer demokratiet. Dette, og elendige politikere, uten ansvarlighet, men kun fokus på å få makt, dvs kontroll på mest mulig av pengene som er i samfunnet. Ikke for å fordele "rettferdig", nei, først og fremst for at pengene skal innom dem hele tiden. Det er sosialistenes metode, sikre at mest mulig penger MÅ innom politikerne. Det er praktisk, da kan de enkelt trylle bort noen milliarder her og der. Til egne fantasifulle drømmer. Anonymkode: 1bd7d...a25 Det er da virkelig ikke lenge siden LO-skandalen sprakk. Moxnes har fått kjørt seg etc. Det som truer demokratiet er å samle mest mulig makt og penger på toppen samtidig som man forer massene desinformasjon for å styrke og opprettholde den strukturen. Det er ikke en oppkonstruert sosialistisk elite som gjør dette, det er kaptialistene. Makt korrumperer og det er det dessverre også eksempler på på venstresiden. Jeg har aldri sett eksempler på at venstresiden tryller bort milliarder til egne fantasifulle drømmer, så kom gjerne med eksempler på det. Anonymkode: 4858a...9c8
Anonym bruker Skrevet 23. juni #23 Skrevet 23. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Personlig syns jeg det er artig at folk som er veldig bekymret for at landet går konk på grunn av sårbare privatpersoner, ikke leer et øyelokk når eiere av store bedrifter til eksempel tar i mot tilskudd fra staten og permitterer ansatte å komme seg gjennom en pandemi de ikke trenger støtte eller permitteringer for å komme seg gjennom. Det må jo være lov å profittere på en internasjonal krise ved å stjele fra fellesskapet og sette sine ansatte i en vanskelige situasjon. Hvorfor skulle de ikke ta i mot noe de ble tilbudt liksom? Og det er vel kanskje også problemet. For på et vis så ser en vel kanskje bjelken i eget øye og forstår ikke at den kommer av en kultur som begrenser seg til privilegerte og bemidlede. Fordi en selv mener en har rett til å sko seg ford “en skaper arbeidsplasser”, går en ut fra at en hver velferdsordning vil bli utnyttet i stor grad. Jeg er høyt utdannet og er tidvis i et miljø med mange privilegerte gründere. De har kunnet bygge sine bedrifter på et grunnlag lagt av generasjonene før dem, og de opplever at det gir den rettigheter “vanlige folk” ikke har. I det daglige skriver de av og kjøper inn private ting på firmaet, samtidig som de er dypt bekymret for trygdesnylting. Dobbeltmoralen, om en kan kalle det for dobbeltmoral når trygdesnylting er et såpass oppkonstruert konsept, er ekstremt påfallende. Anonymkode: 4858a...9c8 Det du beskriver her forteller at det eneste du ser er bjelken i eget øye. Koronastøtte og trygdesnylting er bagateller i det store bildet. Norge har alltid vært en liten og fattig nasjon. Det eneste som har skjedd er at oljeinntektene har gjort at vi i moderne tid kan bevilge oss lønninger som er langt høyere enn det verdiskapingen tilsier. Alle har fått mye høyere lønn, uten hensyn til verdiskaping. Det vil gjøre at Norge faller tilbake til sin fattigdom rimelig raskt når oljeinntektene faller bort. Oljefondet er allerede bundet opp til å betale framtidig trygd og pensjon. Vi kunne investert i moderne og effektiv infrastruktur, stimulert til nyskaping og eksportrettede arbeidsplasser. Stimulert familier til å føde flere innbyggere i landet. I stedet for har vi investert i høyere lønn uavhengig av innsats, risiko og verdiskaping. Det er trygge arbeidsplasser i staten som er vår investering. Det vil aldri være lønnsomt. Aldri. Å snakke om en kultur som om det er noe staten har gitt oss, og ikke skapt selv, og om at de få som skaper verdier i landet er bemidlede egoister, det forteller det meste. Anonymkode: 1bd7d...a25
Anonym bruker Skrevet 23. juni #24 Skrevet 23. juni Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er da virkelig ikke lenge siden LO-skandalen sprakk. Moxnes har fått kjørt seg etc. Det som truer demokratiet er å samle mest mulig makt og penger på toppen samtidig som man forer massene desinformasjon for å styrke og opprettholde den strukturen. Det er ikke en oppkonstruert sosialistisk elite som gjør dette, det er kaptialistene. Makt korrumperer og det er det dessverre også eksempler på på venstresiden. Jeg har aldri sett eksempler på at venstresiden tryller bort milliarder til egne fantasifulle drømmer, så kom gjerne med eksempler på det. Anonymkode: 4858a...9c8 Men hvor er de hotte historiene fra venstresidens krumspring når valget nærmer seg? Kapitalistene flykter landet, og har ikke tilgang til en eneste dagsavis. Det er sosialistene som sitter i avisredaksjonene, i tv-kanalene og i kulturråd. Det er disse som styrer massene. Tvilsomme klimaeksperimenter i milliardklassen, mange ganger i året, mens skoler legges ned, og skattene øker. Der har du noen åpenbare eksempler på venstresidens prosjekter. Anonymkode: 1bd7d...a25
Anonym bruker Skrevet 23. juni #25 Skrevet 23. juni Fra Aftenposten, 13.de januar, 1983. Den gang da var vi 4 millioner innbyggere. Altså var 20% på folkeetrygd. Hvordan har vi klart oss likevel? Tenk! Det er jo ikke mulig det, å klare seg med så mange på trygd! Det er et mirakel! Hvor mange uføre har vi nå, med et innbyggertall på over 5,5 millioner mennesker? https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn/statistikk/aap-nedsatt-arbeidsevne-og-uforetrygd-statistikk/uforetrygd Hvordan skal vi klare oss?! 😲 Det var bedre før. Da klarte vi oss likevel, trass at vi ikke hadde noen enorme oljesummer. Anonymkode: d04af...db3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå