Anonym bruker Skrevet 22. juni #1 Skrevet 22. juni For 7 mnd siden fjernet jeg slimhinnen i livmor. Blødning opphørte da, og jeg har ikke hatt menstruasjon siden. Så, for 3 uker siden begynte jeg å blø igjen, uten opphold. Dere som har gjort dette, kom menstruasjonen tilbake? Opererte dete en gang til da? Anonymkode: 78b26...022
Anonym bruker Skrevet 22. juni #2 Skrevet 22. juni Jeg har gjort det å har ikke hatt blødninger på 3 år Anonymkode: 7bad2...33b
Anonym bruker Skrevet 22. juni #3 Skrevet 22. juni Har ikke blødd en dråpe på snart 15 år. Men det er ikke fasiten. Noen mister blødningen helt, mens hos noen bare minsker den. Så lenge det er normal mengde blod, og ikke plagene som førte til inngrepet, som kommer tilbake tror jeg ikke de gjør noe mer. Anonymkode: 70154...1f5
Anonym bruker Skrevet 22. juni #4 Skrevet 22. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Har ikke blødd en dråpe på snart 15 år. Men det er ikke fasiten. Noen mister blødningen helt, mens hos noen bare minsker den. Så lenge det er normal mengde blod, og ikke plagene som førte til inngrepet, som kommer tilbake tror jeg ikke de gjør noe mer. Anonymkode: 70154...1f5 Det er 3 uker siden jeg begynte å blø igjen. Og det har blødd siden da uten stans. Kom plutselig etter 7 mnd. Ser på nett at gynekologen min har ferie i en måned. Stresser litt med dette. Anonymkode: 78b26...022
Anonym bruker Skrevet 22. juni #5 Skrevet 22. juni 2 av 10 må ta operasjonen på nytt fordi blødningene kommer tilbake sier de. Så du er nok bare av dem, så ikke stress med at noe er galt. Anonymkode: 104c1...dd4
Anonym bruker Skrevet 22. juni #6 Skrevet 22. juni Anonym bruker skrev (27 minutter siden): 2 av 10 må ta operasjonen på nytt fordi blødningene kommer tilbake sier de. Så du er nok bare av dem, så ikke stress med at noe er galt. Anonymkode: 104c1...dd4 Stresser med at det ikke stopper nå, og har blødd i tre uker. Og gynekologen er borte i en måned. Og jeg skal på badeferie i tre uker. Anonymkode: 78b26...022
Anonym bruker Skrevet 22. juni #7 Skrevet 22. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Stresser med at det ikke stopper nå, og har blødd i tre uker. Og gynekologen er borte i en måned. Og jeg skal på badeferie i tre uker. Anonymkode: 78b26...022 Ring sykehuset der du ble operert og hør med de? Å blø nonstopp i tre uker er jo ikke bra uansett. Her ville kvinneklinikken tatt deg inn til en sjekk. Jeg tok operasjon for 16 år siden, blør pittelitt en el to ganger i året, det er det! Holdt virkelig på «å blø ihjel» her etter fjerde barnet bare 31 år gammel, for min del ble det verre og verre etter hvert barn. Så når jeg ikke skulle ha flere barn og andre alternativer ikke virket så var valget enkelt, og sjukt verdt det har det vist seg. Anonymkode: 0adaa...b54
Anonym bruker Skrevet 22. juni #8 Skrevet 22. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Ring sykehuset der du ble operert og hør med de? Å blø nonstopp i tre uker er jo ikke bra uansett. Her ville kvinneklinikken tatt deg inn til en sjekk. Jeg tok operasjon for 16 år siden, blør pittelitt en el to ganger i året, det er det! Holdt virkelig på «å blø ihjel» her etter fjerde barnet bare 31 år gammel, for min del ble det verre og verre etter hvert barn. Så når jeg ikke skulle ha flere barn og andre alternativer ikke virket så var valget enkelt, og sjukt verdt det har det vist seg. Anonymkode: 0adaa...b54 Kan jeg ringe sykehuset 7 mnd etter? Anonymkode: 78b26...022
Anonym bruker Skrevet 22. juni #9 Skrevet 22. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Ring sykehuset der du ble operert og hør med de? Å blø nonstopp i tre uker er jo ikke bra uansett. Her ville kvinneklinikken tatt deg inn til en sjekk. Jeg tok operasjon for 16 år siden, blør pittelitt en el to ganger i året, det er det! Holdt virkelig på «å blø ihjel» her etter fjerde barnet bare 31 år gammel, for min del ble det verre og verre etter hvert barn. Så når jeg ikke skulle ha flere barn og andre alternativer ikke virket så var valget enkelt, og sjukt verdt det har det vist seg. Anonymkode: 0adaa...b54 Jeg fikk denne operasjonen da menstruasjonen plutselig ble styrtblødning. Det holdt på i 7 dager nonstop, virkelig styrtblødning. Det er ikke like mye nå, men sånn at jeg må bruke tena lady trusebleier. Må holde meg hjemme for å skifte par ganger i timen. Anonymkode: 78b26...022
Anonym bruker Skrevet 22. juni #10 Skrevet 22. juni Anonym bruker skrev (11 timer siden): For 7 mnd siden fjernet jeg slimhinnen i livmor. Blødning opphørte da, og jeg har ikke hatt menstruasjon siden. Så, for 3 uker siden begynte jeg å blø igjen, uten opphold. Dere som har gjort dette, kom menstruasjonen tilbake? Opererte dete en gang til da? Anonymkode: 78b26...022 Jeg har gjort den operasjonen (pga veldig kraftige blødninger). Jeg mistet ikke menstruasjonen, har hatt regelmessige, men små og kortvarige menstruasjoner de 2 årene etter operasjonen. Hvis du opplever en plutselig endring bør du få det sjekket. Anonymkode: 3dd6c...b4d
Anonym bruker Skrevet 22. juni #11 Skrevet 22. juni Ring legen og få cyklokapron for å stoppe blødninger i påvente av time hos gynekolog jeg brant slimhinner, men det hjalp ikke. Stoppet å blø i 3 uker, så fortsatte det. Ringte sykehus og ble satt opp til operasjon for å fjerne livmora Anonymkode: 9cb68...897
Anonym bruker Skrevet 22. juni #12 Skrevet 22. juni Jeg fikk Cyklokapron sist, det stoppet det ikke Anonymkode: 78b26...022
Anonym bruker Skrevet 22. juni #13 Skrevet 22. juni Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg fikk Cyklokapron sist, det stoppet det ikke Anonymkode: 78b26...022 Ikke? Hvilken dose fikk du? Jeg måtte ta 12 om dagen i 4 dager Anonymkode: 9cb68...897
Anonym bruker Skrevet 22. juni #14 Skrevet 22. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg fikk denne operasjonen da menstruasjonen plutselig ble styrtblødning. Det holdt på i 7 dager nonstop, virkelig styrtblødning. Det er ikke like mye nå, men sånn at jeg må bruke tena lady trusebleier. Må holde meg hjemme for å skifte par ganger i timen. Anonymkode: 78b26...022 Da må du ringe lege i morgen tidlig uansett, du blir jo blodfattig om du blir såpass over tid. Anonymkode: 104c1...dd4
Anonym bruker Skrevet 22. juni #15 Skrevet 22. juni Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Jeg fikk Cyklokapron sist, det stoppet det ikke Anonymkode: 78b26...022 Men kanskje det hjelper nå? Ville forsøkt det på nytt. Er jo lenge siden sist, og det var før operasjonen. Ting kan ha endret seg etter et slikt inngrep. Anonymkode: 4c0bf...b7b
Anonym bruker Skrevet 22. juni #16 Skrevet 22. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Men kanskje det hjelper nå? Ville forsøkt det på nytt. Er jo lenge siden sist, og det var før operasjonen. Ting kan ha endret seg etter et slikt inngrep. Anonymkode: 4c0bf...b7b Ja. Jeg skal prøve å ringe sykehuset direkte i morgen. Håper de kan hjelpe meg uten at gynekologen kontakter de som sist. Anonymkode: 78b26...022
Anonym bruker Skrevet 22. juni #17 Skrevet 22. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Da må du ringe lege i morgen tidlig uansett, du blir jo blodfattig om du blir såpass over tid. Anonymkode: 104c1...dd4 Ja. Jeg skal prøve å ringe sykehuset direkte i morgen. Anonymkode: 78b26...022
Anonym bruker Skrevet 22. juni #18 Skrevet 22. juni Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Ja. Jeg skal prøve å ringe sykehuset direkte i morgen. Håper de kan hjelpe meg uten at gynekologen kontakter de som sist. Anonymkode: 78b26...022 Fastlege kan også skrive resept på Cyklokapron så er også mulig å ta kontakt med fastlegen og få hen til å sende henvisning. Lykke til! Anonymkode: 4c0bf...b7b
Anonym bruker Skrevet 22. juni #19 Skrevet 22. juni Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Fastlege kan også skrive resept på Cyklokapron så er også mulig å ta kontakt med fastlegen og få hen til å sende henvisning. Lykke til! Anonymkode: 4c0bf...b7b Må jeg ikke undersøkes for å få resept? Takk 🥰 Anonymkode: 78b26...022
Anonym bruker Skrevet 22. juni #20 Skrevet 22. juni Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Må jeg ikke undersøkes for å få resept? Takk 🥰 Anonymkode: 78b26...022 Jeg fikk det via telefon av vakthavende kirurg på sykehuset Anonymkode: 9cb68...897
Anonym bruker Skrevet 23. juni #21 Skrevet 23. juni Hvor lenge brukte du de, og stoppet blødningene? Anonymkode: 78b26...022
Anonym bruker Skrevet 23. juni #22 Skrevet 23. juni Anonym bruker skrev (14 timer siden): Ring legen og få cyklokapron for å stoppe blødninger i påvente av time hos gynekolog jeg brant slimhinner, men det hjalp ikke. Stoppet å blø i 3 uker, så fortsatte det. Ringte sykehus og ble satt opp til operasjon for å fjerne livmora Anonymkode: 9cb68...897 Jeg har fått hastetime på sykehuset nå, så da blir jeg sjekket. Takk for svar. Anonymkode: 78b26...022
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå