Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang blir den myk og fluffy inni, jeg vil ha en sprø og seig pavlova med litt tyggemotstand. Jeg skjønner ikke hve jeg gjør galt, har prøvd å piske sakte, fort, steke lenger, avkjøle i ovn, på benk osv. Jeg tenker det må være oppskriften. Slik gjør jeg:

Pisker 6 eggehviter til skum med 2 tsk eddik. Blander 2 dl sukker, 2 tsk maizenna og 1 tsk vaniljesukker som jeg har i litt og litt på medium hastighet. Skrur opp til høy og pisker 3-4 min til kremen er stiv. Har på bakebrett ca 3 cm høyde og steker.

I dag prøvde jeg 200 grader som jeg skrudde ned til 100 grader når marengsen gikk i ovnen. Stekte i 1,5 time og lot den avkjøle seg i ovnen. Resultat? Marshmallow fluff inni kaken, finnes ikke seig bare en bløt masse som er litt sprø utpå. Den smaker veldig sukker også, nesten som der kommer litt sirup ut av den noe steder.

Hjelp noen? 🤭

Anonymkode: b7e33...af8

Skrevet

Jeg skrev feil, det er 4 dl sukker, ikke 2. Beklager :)

HI

Skrevet

Jeg pisker først eggehvitene alene til de skummer, så har jeg i sukker, litt og litt. Eddikk og maizenna vendes i helt til slutt, når sukker og eggehviter er ferdigpisket. 

Anonymkode: 2288c...1fb

Skrevet

Glemte å se at bunnen blir perfek, litt seig inni og sprø utenpå.

Skrevet

Ååh ok, da skal jeg prøve det. Hvilken temp og tid steker du på? Takk :)

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ååh ok, da skal jeg prøve det. Hvilken temp og tid steker du på? Takk :)

HI

Veksler mellom 115 og 120 grader varmluft i 1.5 time

Skrevet

Vikig å la den avkjøle seg i ovnen uten å lukke opp luken

Skrevet

Jeg bruker oppskriften på Det søte liv, blir perfekt hver gang.

Du må piske lenge, nærmere 20 min, så alle sukkerkornene løser seg helt opp. Så må du vende eddik og maizena inn med en slikkepott når mikseren er slått av. Aldri pisk det inn med mikser, da blir marengsen mer rennende i konsistensen.

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/pavlova-i-langpanne

Anonymkode: 8f796...389

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...