Anonym bruker Skrevet 21. juni #2 Skrevet 21. juni Ja. Er der noen grunn til å ikke ha tillit til dem? Anonymkode: 29396...40e
Anonym bruker Skrevet 21. juni #4 Skrevet 21. juni Tja, det er vel vanlige mennesker med lav utdannelse, noen gode, noen dårlige. De har uansett meget stor makt. Kan for eksempel beslutte å låse fotlenke på menn uten dom eller straffbar handling, ved kontaktforbud mot egne barn. De er som en politisk hær for feminister på venstrevingen av norsk politikk. Uten myndighet til å tenke selv. Anonymkode: b5360...634
Anonym bruker Skrevet 21. juni #5 Skrevet 21. juni Tja, ikke som jeg hadde, ikke etter at jeg så hvor partiske de er til fordel for en annen yrkesgruppe som de ofte samarbeider tett med. Anonymkode: 65fe4...a8b
Anonym bruker Skrevet 21. juni #6 Skrevet 21. juni Nei, ingen tillit til politiet Anonymkode: f5518...8a8
Anonym bruker Skrevet 22. juni #7 Skrevet 22. juni Sånn passe. Jeg har lav tillit til at ting blir etterforsket som jeg absolutt mener burde blitt det, av allmennpreventive hensyn (sykkeltyverier, pakketyver etc). Jeg har grei nok tillit til kompetansenivået på "gølvet," noe lavere til politiadvokatene (gode i juss, tidvis lite gode på folk). Anonymkode: e0048...cb9
Anonym bruker Skrevet 22. juni #10 Skrevet 22. juni Ja, i all hovedsak har jeg tillit til politiet. Anonymkode: 76467...046
Anonym bruker Skrevet 22. juni #11 Skrevet 22. juni Ja har tillit. Men føler de har lite makt. Burde vært automatisk retur på innvandrere som begår lovbrudd. Da hadde nok det kriminelle bildet sett vesentlig bedre ut. Anonymkode: 5345b...0d1
Himmel og hav Skrevet 22. juni #13 Skrevet 22. juni Jeg har tillitt til at de kan og gjør jobben sin godt innenfor de rammene de har fått. Der jeg kjenner at det glipper litt på tilliten for meg handler om ressurser og tilgjengelighet. Vi kan ikke lenger regne med at de kan komme raskt om det skjer noe på jobb. Etter nærpolitireformen er det færre patruljer tilgjengelige her jeg bor på dagtid og om den ene som er her er opptatt med noen annet, så må vi vente på at de kommer fra et annet sted. Det tar tid og det går ut over sikkerheten til meg og mine kolleger, så organiseringen av ressursene vet jeg ikke om jeg tenker at er helt riktig.
amandine Skrevet 22. juni #14 Skrevet 22. juni Det Himmel og Hav sier, jeg har tillit til at de gjør det de kan med det de har av tid og ressurser til rådighet. At de har alt for lite ressurser fører til at man ikke kan regne med så mye bistand som man kanskje skulle ønske seg og trenge er en helt annen diskusjon.
Optatium Skrevet 22. juni #15 Skrevet 22. juni Selvsagt har jeg tillit til dem. Kunne jeg ønsket meg bedre ressurser til dem for bedre å følge opp saker? Absolutt
Anonym bruker Skrevet 22. juni #16 Skrevet 22. juni Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ja har tillit. Men føler de har lite makt. Burde vært automatisk retur på innvandrere som begår lovbrudd. Da hadde nok det kriminelle bildet sett vesentlig bedre ut. Anonymkode: 5345b...0d1 Dette handler ikke om tillit til politiet, dette handler om lovverket. Anonymkode: 76467...046
Anonym bruker Skrevet 24. juni #17 Skrevet 24. juni Ja i utganspunktet har jeg det. Men det finnes drittsekker der som andre steder. Anonymkode: e0ba9...4d2
Anonym bruker Skrevet 24. juni #18 Skrevet 24. juni Nei. Det eneste de kan er å gjøre vanlig folk til kjeltringer. Men det er ikke politiets feil, men det norske lovverket som er håpløst. Anonymkode: dd9bf...8fe
Anonym bruker Skrevet 24. juni #19 Skrevet 24. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei. Det eneste de kan er å gjøre vanlig folk til kjeltringer. Men det er ikke politiets feil, men det norske lovverket som er håpløst. Anonymkode: dd9bf...8fe Hvordan kommer du på sånt vås? Anonymkode: 7bb66...ac6
Anonym bruker Skrevet 24. juni #20 Skrevet 24. juni Ja, jeg har generelt sett stor tillit til politiet. Enda mer enn jeg har til lovverket. Det er mange fornuftige og forståelsesfulle mennesker i politiet. Men lovverket gir dem dårlig arbeidsbetingelser. Mennesker kan ofte være langt mer fornuftige enn loven, det kan av og til være problematisk om du jobber i politiet, det kan være demotiverende. Å plukke opp de samme personene igjen og igjen må føles meningsløst. Å ikke kunne gjøre en jobb som bør gjøres i et rettferdig og moderne samfunn, pga politikere som bruker pengene på mye annet og mindre viktig, det må oppleves som frustrerende. Anonymkode: baadf...1c4
Anonym bruker Skrevet 24. juni #21 Skrevet 24. juni Anonym bruker skrev (På 21.6.2025 den 23.26): Horfor? / hvorfor ikke? Anonymkode: 0730e...0f4 Ja Anonymkode: 25424...47c
Anonym bruker Skrevet 24. juni #22 Skrevet 24. juni Anonym bruker skrev (På 22.6.2025 den 11.47): Ja har tillit. Men føler de har lite makt. Burde vært automatisk retur på innvandrere som begår lovbrudd. Da hadde nok det kriminelle bildet sett vesentlig bedre ut. Anonymkode: 5345b...0d1 Uenig. Hadde det vært en ting jeg ikke synes de er gode på, så er det likebehandling av mørkhudede. Anonymkode: 25424...47c
Anonym bruker Skrevet 24. juni #23 Skrevet 24. juni Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hvordan kommer du på sånt vås? Anonymkode: 7bb66...ac6 Du skjønte ikke hva jeg mente med det, nei. Det må du nesten ta på din egen kappe. Anonymkode: dd9bf...8fe
Anonym bruker Skrevet 24. juni #24 Skrevet 24. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Uenig. Hadde det vært en ting jeg ikke synes de er gode på, så er det likebehandling av mørkhudede. Anonymkode: 25424...47c Politiet er som folk flest, livredde for å gjøre noe feil, så dette tror jeg ikke er noe stort problem i Norge. Selv om alle kan bli bedre til å behandle medmennesker, også politiet. Om mørkhudede opplever dette som et problem er det selvsagt skuffende, og da bør de slå ned på de mørkhudede som har skapt dette ryktet, like mye som mot politiet. Anonymkode: baadf...1c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå