Gå til innhold

Forlate mann og barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en fantastisk mann og vi har 3 barn.

Men jeg er kronisk syk, og blir bare verre og verre.

Dette gjør at familien må ta mer og mer hensyn til meg, og mine tilstander, og det går utover deres livskvalitet. 

Jeg arvet akkurat en liten leilighet med et soverom. Vurderer å flytte fra dem og dit, og la mannen ta over huset vårt i sin helhet.  Kommer ikke til å kreve at han kjøper meg ut. Har også regnet på det, og jeg vil kunne klare å betale han 10 000 i måneden i bidrag. Det det langt mer enn hva NAV kalkulatoren sier jeg må betale.

Da vil de slippe å ta hensyn til meg hele tiden, barna får vokse opp i barndomshjemmet sitt og han vil ha en romslig økonomi. 

Føler det vil være best for den.

Hva hadde dere gjort, og hva tenker dere?

Anonymkode: 0f253...c5c

Skrevet

Jeg forstår tanken din og hvor du kommer fra. Jeg er alenemor med kroniske sykdommer som ikke alltid er forutsigbare. Så sist måtte vi avbryte ferien og dra hjem pga meg. Sønnen er verdens mest forståelsesfulle, men han har jo dessverre blitt tvunget til å bli det. 

Når det er sagt, så er det viktig å huske at for barna dine så er du verdens beste mamma. De skulle nok ønske du var helt frisk, men de vil nok ikke bytte deg bort mot mer "frihet". 

Hadde det gått an å beholde leiligheten og at du sover der noen netter innimellom? At dere legger mer opp til aktiviteter og ferier uten deg, eller at du korter ned oppholdet ditt?

Hvor gamle er barna? Er det mulig å sette seg ned som familie og snakke åpent om utfordringer, ønsker og behov? Kanskje dere finner noen gode løsninger sammen. 

Anonymkode: 0614d...57f

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg forstår tanken din og hvor du kommer fra. Jeg er alenemor med kroniske sykdommer som ikke alltid er forutsigbare. Så sist måtte vi avbryte ferien og dra hjem pga meg. Sønnen er verdens mest forståelsesfulle, men han har jo dessverre blitt tvunget til å bli det. 

Når det er sagt, så er det viktig å huske at for barna dine så er du verdens beste mamma. De skulle nok ønske du var helt frisk, men de vil nok ikke bytte deg bort mot mer "frihet". 

Hadde det gått an å beholde leiligheten og at du sover der noen netter innimellom? At dere legger mer opp til aktiviteter og ferier uten deg, eller at du korter ned oppholdet ditt?

Hvor gamle er barna? Er det mulig å sette seg ned som familie og snakke åpent om utfordringer, ønsker og behov? Kanskje dere finner noen gode løsninger sammen. 

Anonymkode: 0614d...57f

Du sier egentlig det samme som mannen. At jeg skal bruke leiligheten en gang i blant når jeg er på det verste for å samle krefter.

Men tenker at dersom det fortsetter å bli verre og verre vil det bli oftere og oftere.  Lite forutsigbarhet for barna.

De er forresten 8-15

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du sier egentlig det samme som mannen. At jeg skal bruke leiligheten en gang i blant når jeg er på det verste for å samle krefter.

Men tenker at dersom det fortsetter å bli verre og verre vil det bli oftere og oftere.  Lite forutsigbarhet for barna.

De er forresten 8-15

At du forlater dem vil være verre 

Å forstå at mamma gjerne vil være sammen med dem, men er syk og må dra i leiligheten og hvile er mye lettere å håndtere enn at du flytter fra dem.

Anonymkode: 30221...f2b

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

De er forresten 8-15

Det er da vel forutsigbart for barna? De vet når du er dårlig og da vet de hvorfor og hvor du trekker deg unna? Ikke ta på deg noen martyr-rolle her, hvor du liksom ofrer alt for deres beste. Om du og mannen fremdeles har gode følelser for hverandre er det mye bedre for barna at dere er sammen enn at dere skilles.

Anonymkode: 1ddb5...3df

Skrevet

Der kan jo være særboere, der du deltar så ofte du kan? Men pendlingen vil kanskje tære på også. Snakk i alkefall grundig på det. Jeg forstår tankegangen din.

Anonymkode: 4e90f...085

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Der kan jo være særboere, der du deltar så ofte du kan? Men pendlingen vil kanskje tære på også. Snakk i alllefall grundig om det. Jeg forstår tankegangen din.

Sorry, ordfeil. 

Skrevet

Det der høres ut som depressive tanker. Ja, det hadde vært bedre for barna om du var frisk, men det betyr ikke at de har det bedre uten deg fordi du er syk.

Om dere har mulighet til å ha leiligheten som avlastning er jo det helt supert. Noen jeg kjenner har en slik ordning og mor er der sjeldnere nå enn da de begynte å gjøre det. 

Anonymkode: 97359...414

Skrevet

Jeg synes det er kynisk og slemt av deg.

Det er vel vanskelig nok at du er syk om du ikke skal begynne med emosjonelt drama i tillegg. 

Anonymkode: 0a439...554

Skrevet

Jeg er selv kronisk syk og jeg kan forstå tankegangen din hi. Men som noen andre skriver så er det slike depressive tanker som spinner i hodet ditt nå. At barna vil ha det bedre uten deg rundt osv. Jeg har hatt de mange ganger selv. Men husk at det er ikke sannheten. Barna ville ikke hatt det slikt, de vil heller ha deg hjemme i huset enn å ikke ha deg der. Den dårlige mamma samvittigheten kan mange gange spise deg opp innvendig. Men husk at du er god nok som du er❤️ du kan ikke får at du er syk, og det samme tenker barna. Detter er normalen for dem. Så husk de er glad i deg og vil ha deg hjemme❤️

Anonymkode: bfa38...349

Skrevet

Tusen takk alle sammen.

Det føles veldig godt å lese at dere er enig med mannen min.
Tror vi beholder leiligheten for nå også bruker jeg den når jeg må

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Tusen takk alle sammen.

Det føles veldig godt å lese at dere er enig med mannen min.
Tror vi beholder leiligheten for nå også bruker jeg den når jeg må

Virker som en god ide❤️

Anonymkode: bfa38...349

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

At du forlater dem vil være verre 

Å forstå at mamma gjerne vil være sammen med dem, men er syk og må dra i leiligheten og hvile er mye lettere å håndtere enn at du flytter fra dem.

Anonymkode: 30221...f2b

Veldig enig i dette. Stooor forskjell på om du "forlater dem" og flytter ut, eller om du har rekreasjonsopphold i leiligheten når du er dårlig. Det blir jo litt som å dra på en helsinstitusjon/opptrening. Det er det mange som har behov for. Det å flytte fra dem blir noe helt annet.

Anonymkode: 26148...dd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...