Gå til innhold

Låner du bort ditt eget soverom og seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor og svigerfar har blitt gamle og er ikke like spreke lenger. Vi har gjesterom med eget bad i andre etasje, som de pleier å bruke når de er her. De er jo ellers ikke mye der oppe, så det er ikke som de løper i disse trappene mange ganger daglig. Nå skal de komme i sommer og svigerfar mente at de da må få vårt soverom og bad som er i første etasje. Jeg kjenner at jeg ikke har så lyst til å ha dem liggende i våre senger. De lukter litt "gammel kropp" begge to, selv om de både vasker seg og steller seg, og tanken på at de skal ligge og svette på våre madrasser har jeg ikke så lyst til. Mannen synes heller ikke at det er helt greit, men han er nok mer på glid enn meg. Er det veldig sært å ikke ville låne bort soverommet vårt? Badet nede bruker de selvsagt uansett om de må dit en tur. 

Anonymkode: d5ff0...677

Skrevet

Er det ikke bare å kjøpe en madrassbeskytter og legge gjestedynene i deres seng da?

Det hadde jeg gjort uten problemer.

Anonymkode: f4fab...198

Skrevet

Har ikke sengene overmadrass?

Anonymkode: b428e...f23

Skrevet

Jeg hadde gjort det i den situasjonen, ja. Med madrassbeskytter og egne gjestedyner.

Anonymkode: ae159...544

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde gjort det i den situasjonen, ja. Med madrassbeskytter og egne gjestedyner.

Anonymkode: ae159...544

Dette

Anonymkode: ce9cd...144

Skrevet

Sover du på hotell? Hvis ja, så hadde jeg uten tvil gitt fra meg sengen til de gamle. 

Dere kan kjøpe ekstra madrassbeskytter hvis det kjennes nødvendig. 

Anonymkode: 34f2d...75d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har ikke sengene overmadrass?

Anonymkode: b428e...f23

Jo, men de koster jo litt å rense. Har ikke vaskemaskin som er stor nok. 

Madrassbeskytter kan sikkert fungere, men jeg har bare ikke lyst til å ha de der inne. Det er det eneste stedet i huset som er bare mitt og som er mitt sted der jeg kan puste helt ut og føle meg trygg. Jeg er sikkert veldig rar, men det føles som jeg mister noe ved at de skal invadere det stedet også. Det hadde kanskje vært annerledes om det var vi som tilbød dem soverommet, men når svigerfar omtrent forlanger å få det...

Ja, jeg sover på hotell, men da sover jeg jo i en hotellseng. Det er jo noe helt annet enn at noen andre skal sove i MIN seng. Og før noen spør. Det samme hadde vært om det var mine foreldre. 

HI

Skrevet

Jeg liker det heller ikke spesielt godt. Men hensynet til gamle foreldrenes svigerforeldre trumfer mine følelser her…

Jeg tilbyr soverommet både til mine foreldrene og mine svigerforeldre når de er på besøk. Vi har også gjesterom, men sengene der er ikke så gode for gamle folk. 

Anonymkode: b96a0...c49

Skrevet

Hadde ikke hatt noe problem med det. Har heller ikke problemer med å se hvordan andre kan ha et annet syn på det.

Anonymkode: 2b4b4...f4a

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt!

Anonymkode: 15b33...db0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Madrassbeskytter kan sikkert fungere, men jeg har bare ikke lyst til å ha de der inne. Det er det eneste stedet i huset som er bare mitt og som er mitt sted der jeg kan puste helt ut og føle meg trygg. Jeg er sikkert veldig rar, men det føles som jeg mister noe ved at de skal invadere det stedet også. Det hadde kanskje vært annerledes om det var vi som tilbød dem soverommet, men når svigerfar omtrent forlanger å få det...

Ja, jeg sover på hotell, men da sover jeg jo i en hotellseng. Det er jo noe helt annet enn at noen andre skal sove i MIN seng. Og før noen spør. Det samme hadde vært om det var mine foreldre. 

HI

Føle deg trygg? Hvorfor er du ikke trygg i ditt eget hus?

Og det er også ganske rart at du føler at den tryggheten forsvinner fordi noen andre har ligget i sengen din. 

Skrevet

Det hadde ikke vært et problem. De har allerede lånt sengen vår. 

Anonymkode: 85a41...91e

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Føle deg trygg? Hvorfor er du ikke trygg i ditt eget hus?

Og det er også ganske rart at du føler at den tryggheten forsvinner fordi noen andre har ligget i sengen din. 

Ja, det er det sikkert, men det er vel det at når de er her så er de over alt. Kikker i skuffer, graver i fryseboksen, svigerfar byttet plass på et par av bildene på veggen en gang, svigermor snoker i alt vi har, kikker i posten, baderomskuffene, lurer på hvorfor jeg har en tube Canesten osv. Det eneste rommet de ikke er i er soverommet vårt. Nå vil de ha det også. Det er det eneste stedet jeg har hatt igjen som jeg har i fred. Mannen er vant til at alt som er innen husets fire vegger er til å ta og åpne og kikke på for alle. Jeg fikser ikke at noen andre tar seg til rette med mine saker hele tiden. Hvorfor skal svigermor grave i min veske, finne en leppestift og åpne den? Hvorfor skal svigerfar bli fornærmet fordi jeg ikke lar han få koden til mitt nettbrett? Om de skal sove på vårt rom så kommer de til å grave gjennom alt som er der inne, bytte plass på tøyet som henger der, selvsagt fordi de synes det er bedre, det gjorde de på barnas rom, og sikkert lure på hvorfor jeg har stringtruser.

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Svigermor og svigerfar har blitt gamle og er ikke like spreke lenger. Vi har gjesterom med eget bad i andre etasje, som de pleier å bruke når de er her. De er jo ellers ikke mye der oppe, så det er ikke som de løper i disse trappene mange ganger daglig. Nå skal de komme i sommer og svigerfar mente at de da må få vårt soverom og bad som er i første etasje. Jeg kjenner at jeg ikke har så lyst til å ha dem liggende i våre senger. De lukter litt "gammel kropp" begge to, selv om de både vasker seg og steller seg, og tanken på at de skal ligge og svette på våre madrasser har jeg ikke så lyst til. Mannen synes heller ikke at det er helt greit, men han er nok mer på glid enn meg. Er det veldig sært å ikke ville låne bort soverommet vårt? Badet nede bruker de selvsagt uansett om de må dit en tur. 

Aldri, mitt soverom er mitt, min seng er min!

Anonymkode: a6fc7...11a

Skrevet

Det hadde vi gjort uten å nøle og uten problemer. 

Anonymkode: 4961f...3ca

Skrevet

Herregud, det er da bare å bruke madrassbeskyttelse og gjestedyner. Veggdyr og annet besvær er nå det du bør frykte, ikke gamle mennesker. Lever mye rart i den senga du neppe ville tålt å se. 

Anonymkode: 19445...624

Skrevet

Du er ikke villig til å betale den lille prisen for å få svigers på sommerbesøk?

Man snakker om at selvopptatthet er mye av årsaken til alle dagens psykiske problemer, og sånne innlegg som dette får meg til å skjønne hva de prater om 🙈

Det er foreldrene til mannen din!

Anonymkode: f4fab...198

Skrevet

Hadde gladelig lånt bort, både til svigermor og mamma. Men hadde de oppført seg så invaderende som dine, hadde jeg ikke gjort det. Makan til oppførsel!

Anonymkode: 80c8d...f6d

Skrevet

Hadde lånt bort , men ikke likt det. 

Anonymkode: 00f5b...196

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, det er det sikkert, men det er vel det at når de er her så er de over alt. Kikker i skuffer, graver i fryseboksen, svigerfar byttet plass på et par av bildene på veggen en gang, svigermor snoker i alt vi har, kikker i posten, baderomskuffene, lurer på hvorfor jeg har en tube Canesten osv. Det eneste rommet de ikke er i er soverommet vårt. Nå vil de ha det også. Det er det eneste stedet jeg har hatt igjen som jeg har i fred. Mannen er vant til at alt som er innen husets fire vegger er til å ta og åpne og kikke på for alle. Jeg fikser ikke at noen andre tar seg til rette med mine saker hele tiden. Hvorfor skal svigermor grave i min veske, finne en leppestift og åpne den? Hvorfor skal svigerfar bli fornærmet fordi jeg ikke lar han få koden til mitt nettbrett? Om de skal sove på vårt rom så kommer de til å grave gjennom alt som er der inne, bytte plass på tøyet som henger der, selvsagt fordi de synes det er bedre, det gjorde de på barnas rom, og sikkert lure på hvorfor jeg har stringtruser.

HI

Forstår godt at du ikke vil ha dem inn på ditt rom!

Skrevet

Hvis de fysisk ikke klarer å gå trappa, hadde jeg vurdert det, men hvis de klarer å få trappa, bare ønsker å slippe fordi det er mer slitsomt enn før, så hadde de måttet ligge på gjesterommet. Jeg hadde begrunnet det med at de jo fortsatt klarer trappa og da er det lettest at dere får ha soverommet hvor dere har alle klærne deres. 

Anonymkode: e854c...894

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

HI

Du fikk ikke svar som støttet deg, og med ett er svigerforeldrene verre enn verst, og enda verre enn det....

Anonymkode: a46e8...158

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

HI

Ditt rom ditt valg. Jeg hadde ikke lånt dem sengene 

Anonymkode: b309d...1a9

Skrevet

Problemet i hi var at de er lukter gammelt, men når det ikke var nok til å få gehør så ble de tidenes mest ufordragelige gjester. 

Stå opp for deg selv, be dem om å la være å bytte om på bilder og klær og la dem sove der det passer best. Husk at de er din manns foreldre og like glad i han som du er i dine barn. 

Skrevet

Er de så dårlig til beins at de ikke greier å gå den trappa? 
 Jeg hadde nok svart vi har ordnet det så dere har privat soverom og bad så de kan trekke seg tilbake når de ønsker . 
 Hadde ikke gitt de sengen min uten en meget god grunn

Anonymkode: 6d7c9...824

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...