Anonym bruker Skrevet 23. juni #26 Skrevet 23. juni Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Spiser han biff til alle måltid eller hva? Har selv en mann som spiser ekstremt mye pga høy aktivitetsnivå og spiser rundt 5000 kcal daglig, men ikke søren om han kommer opp i den summen alene. Vi er 5 i familien og handler mat for rundt 11.000 i mnd. Skjønner ikke hvordan en person kan spise for 8000 i mnd. Anonymkode: 5cb68...a71 Litt pussig at alle hang seg sånn opp i prisen, han har jo råd til dette, ellers hadde det vært noe annet. Det var forskjellen av innkreving jeg lurte på, men ok. Han er opptatt av trening og kosthold, og han har som sagt også cøliaki. Ett brød av ok kvalitet og smak koster rundt 70-80 kr, og er vesentlig mindre i størrelse enn glutenholdige brød i tillegg. Glutenfrie havregryn er sjeldent på tilbud og en del dyrere enn vanlig. Samme med pasta. Altså er de tre typiske billige tingene folk nevner, altså brød, havregryn og pasta, ikke så billige likevel. Utover dette er han opptatt av å få i seg nok proteiner på grunn av trening, og ellers spise sunn mat med mye grønnsaker, salater og liknende. Han kunne sikkert klart å presse matbudsjettet sitt ned til 5000 kr, men han trenger ikke å gjøre det så lenge han bare selv har råd til det. HI Anonymkode: d38fd...e6e
Anonym bruker Skrevet 23. juni #27 Skrevet 23. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Litt pussig at alle hang seg sånn opp i prisen, han har jo råd til dette, ellers hadde det vært noe annet. Det var forskjellen av innkreving jeg lurte på, men ok. Han er opptatt av trening og kosthold, og han har som sagt også cøliaki. Ett brød av ok kvalitet og smak koster rundt 70-80 kr, og er vesentlig mindre i størrelse enn glutenholdige brød i tillegg. Glutenfrie havregryn er sjeldent på tilbud og en del dyrere enn vanlig. Samme med pasta. Altså er de tre typiske billige tingene folk nevner, altså brød, havregryn og pasta, ikke så billige likevel. Utover dette er han opptatt av å få i seg nok proteiner på grunn av trening, og ellers spise sunn mat med mye grønnsaker, salater og liknende. Han kunne sikkert klart å presse matbudsjettet sitt ned til 5000 kr, men han trenger ikke å gjøre det så lenge han bare selv har råd til det. HI Anonymkode: d38fd...e6e Men da kjøper han vel bare disse tingene selv, så står du for middager sammen? Anonymkode: f6170...1f2
Anonym bruker Skrevet 23. juni #28 Skrevet 23. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Litt pussig at alle hang seg sånn opp i prisen, han har jo råd til dette, ellers hadde det vært noe annet. Det var forskjellen av innkreving jeg lurte på, men ok. Han er opptatt av trening og kosthold, og han har som sagt også cøliaki. Ett brød av ok kvalitet og smak koster rundt 70-80 kr, og er vesentlig mindre i størrelse enn glutenholdige brød i tillegg. Glutenfrie havregryn er sjeldent på tilbud og en del dyrere enn vanlig. Samme med pasta. Altså er de tre typiske billige tingene folk nevner, altså brød, havregryn og pasta, ikke så billige likevel. Utover dette er han opptatt av å få i seg nok proteiner på grunn av trening, og ellers spise sunn mat med mye grønnsaker, salater og liknende. Han kunne sikkert klart å presse matbudsjettet sitt ned til 5000 kr, men han trenger ikke å gjøre det så lenge han bare selv har råd til det. HI Anonymkode: d38fd...e6e Datteren min har også cøliaki og vi får jo 1420 kr fra nav. Dette må da sønnen din bruke på ekstrautgiftene for brød, pasta og havregryn da det er han som får pengene. Anonymkode: f6170...1f2
amandine Skrevet 23. juni #29 Skrevet 23. juni Anonym bruker skrev (3 timer siden): Litt pussig at alle hang seg sånn opp i prisen, han har jo råd til dette, ellers hadde det vært noe annet. Det var forskjellen av innkreving jeg lurte på, men ok. Han er opptatt av trening og kosthold, og han har som sagt også cøliaki. Ett brød av ok kvalitet og smak koster rundt 70-80 kr, og er vesentlig mindre i størrelse enn glutenholdige brød i tillegg. Glutenfrie havregryn er sjeldent på tilbud og en del dyrere enn vanlig. Samme med pasta. Altså er de tre typiske billige tingene folk nevner, altså brød, havregryn og pasta, ikke så billige likevel. Utover dette er han opptatt av å få i seg nok proteiner på grunn av trening, og ellers spise sunn mat med mye grønnsaker, salater og liknende. Han kunne sikkert klart å presse matbudsjettet sitt ned til 5000 kr, men han trenger ikke å gjøre det så lenge han bare selv har råd til det. HI Anonymkode: d38fd...e6e Så lenge han velger selv å bruke så mye på mat så er det vel greit at han betaler det han pleier å bruke. Selv med glutenfritt kosthold har han valgt er matbudsjett som ikke akkurat er nøkternt. Å kjøpe brød til 70-80 kr stk er uaktuelt om man spiser mye brød. Da må man forventes å bake selv.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. juni #30 Skrevet 23. juni Anonym bruker skrev (3 timer siden): Litt pussig at alle hang seg sånn opp i prisen, han har jo råd til dette, ellers hadde det vært noe annet. Det var forskjellen av innkreving jeg lurte på, men ok. Han er opptatt av trening og kosthold, og han har som sagt også cøliaki. Ett brød av ok kvalitet og smak koster rundt 70-80 kr, og er vesentlig mindre i størrelse enn glutenholdige brød i tillegg. Glutenfrie havregryn er sjeldent på tilbud og en del dyrere enn vanlig. Samme med pasta. Altså er de tre typiske billige tingene folk nevner, altså brød, havregryn og pasta, ikke så billige likevel. Utover dette er han opptatt av å få i seg nok proteiner på grunn av trening, og ellers spise sunn mat med mye grønnsaker, salater og liknende. Han kunne sikkert klart å presse matbudsjettet sitt ned til 5000 kr, men han trenger ikke å gjøre det så lenge han bare selv har råd til det. HI Anonymkode: d38fd...e6e Jeg har en 17 åring som er ekstremt opptatt av trening og som trener minst 2 ganger om dagen . Riktig mat i forhold til trening har også blitt et stort fokus. Her i huset blir det mye tunfisk, laks, billig kyllingfilet, bønner, linser, grønnsaker, egg og svært lite brød. I går kjøpte han med egne penger 400 gram indrefilet som han koste seg med. Hovedsakelig blir det tunfisk, ris og brokkoli eller kikerter og kyllingfilet. Totalt blir det ikke så mye dyrere enn resten av husets medlemmer bruker på mat. Mengden er likevel en stor forskjell. Selv om gutten din har råd til å bruke 8000 kr på mat i måneden så er det jo fint å ikke gjøre det når man bor hjemme og skal spare penger. Jeg hadde heller ikke forskjellsbehandlet på guttene mine, men sagt at de selv måtte kjøpe luksusmat selv. Jeg hadde vært mest opptatt av å gi de muligheten til å jobbe så mye som mulig slik at de kunne spare så mye som mulig .
Anonym bruker Skrevet 23. juni #31 Skrevet 23. juni Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å ta 2-3000 mer i mnd fra han som spiser for tre. Det er greit at det er bra å spise sunt, og at han ikke kan for at han har cøliaki, men det matbudsjettet må han bidra til selv. Anonymkode: 41b60...8ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå