Gå til innhold

En hund i nabolaget slikket hånden min, og jeg har bakteriefobi!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så glad i pelskledde venner på grunn av nettopp dette, (og liker  de nok best på avstand).

Den ville sikkert bare hilse på der den kom "plutselig" der jeg stod, men jeg forsøkte å avlede den bort, og tok vekk hånda fort. Eieren kom etter, brydde seg ikke nevneverdig, og hilste før de gikk videre.

Jeg tenker selvfølgelig på alt fra rabies til andre bakterier som ikke frister..

Er det noen her inne som har opplevd å bli dårlig av at engasjerte dyr har overført noe? 

Er selvfølgelig kjent med konseptet; åpne sår, hel hud, osv. Men likevel...

Anonymkode: 5f775...ebc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud. Ta deg sammen.

Skrevet

Du kan jo google hvor mange som har omkommet av et hundeslikk i Norge de siste 1000 år. Da finner du nok ut av hvor stor risikoen er. 

Når det er sagt er det ikke greit av eier å ha så liten kontroll på dyret sitt. 

Anonymkode: 83d3d...830

Skrevet

Det går selvfølgelig fint, ikke noe å bry seg om.

Anonymkode: 3940e...d2c

Skrevet

Du oppsøker et nettsted for å få andre til å fore din irrasjonelle frykt? 

Slutt med det.

Anonymkode: 78519...ff1

Skrevet

Helt umulig å få rabies eller andre farlige bakterier av et hundeslikk i Norge.

Vask deg på hendene og tenk på noe annet.

Anonymkode: 8fa43...a97

Skrevet

Ikke vondt ment, men ta deg sammen. Du lever nok i morgen og, så dette er ren eksponeringsterapi.

Skrevet

Det finnes ikke rabies i Norge. Les deg litt opp istedetfor å poste hysteriske innlegg.

Anonymkode: 5edf8...cfb

Skrevet

Bakteriefobi? Da kan du slappe av, rabies er et virus, ikke en bakterie. ☺️

Anonymkode: 39903...810

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du kan jo google hvor mange som har omkommet av et hundeslikk i Norge de siste 1000 år. Da finner du nok ut av hvor stor risikoen er. 

Når det er sagt er det ikke greit av eier å ha så liten kontroll på dyret sitt. 

Hvordan kan du konkludere med at eieren ikke hadde kontroll på «dyret sitt» basert på det hi skriver? 
Hvis jeg har et fem meter langt bånd på bikkja mi, og noen stiller seg tre meter unna oss og hunden min går bort til vedkommende, så har jeg fremdeles kontroll på bikkja mi, altså. LITT bevegelsesfrihet må da disse dyra få ha uten at folk skal skrike opp om manglende kontroll.

Anonymkode: 9e5cf...4ce

Skrevet

Dette er på ingen måte farlig, ikke i det hele tatt.

Jeg synes du skal oppsøke hjelp for bakteriefobien din. Den er helt reell, og den ødelegger for deg. Du kan få det bedre ved å få hjelp. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan kan du konkludere med at eieren ikke hadde kontroll på «dyret sitt» basert på det hi skriver? 
Hvis jeg har et fem meter langt bånd på bikkja mi, og noen stiller seg tre meter unna oss og hunden min går bort til vedkommende, så har jeg fremdeles kontroll på bikkja mi, altså. LITT bevegelsesfrihet må da disse dyra få ha uten at folk skal skrike opp om manglende kontroll.

Hunder skal ikke nå frem til mennesker som ikke ønsker nærkontakt med dem. 

Skrevet

Du kødder nå ikke sant?
Rundt 40% av Norge sine husstander har hund, og hadde et lite slikk på hånden vært et problem ville det vært forbudt.
Man blir ikke syk av å ha hund, og ja du er hysterisk.

BTW: Man har ikke rabies i Norge

Anonymkode: 0e50b...ef0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg er ikke så glad i pelskledde venner på grunn av nettopp dette, (og liker  de nok best på avstand).

Den ville sikkert bare hilse på der den kom "plutselig" der jeg stod, men jeg forsøkte å avlede den bort, og tok vekk hånda fort. Eieren kom etter, brydde seg ikke nevneverdig, og hilste før de gikk videre.

Jeg tenker selvfølgelig på alt fra rabies til andre bakterier som ikke frister..

Er det noen her inne som har opplevd å bli dårlig av at engasjerte dyr har overført noe? 

Er selvfølgelig kjent med konseptet; åpne sår, hel hud, osv. Men likevel...

Anonymkode: 5f775...ebc

Men kjære du, du er omgitt av venner, kolleger, barn, naboer osv som har hund. Hunder slikker jevnt og trutt på mennesker de omgås med. Opplever du at hundeeiere rundt om er mye og alvorlig syke?

Og nei, det har jeg ikke opplevd å bli eller kjenner noen som har blitt.

Anonymkode: adeb8...cbb

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Hunder skal ikke nå frem til mennesker som ikke ønsker nærkontakt med dem. 

Hvor i alle dager har du det fra? Folk som ikke ønsker nærkontakt med hunder har selv et ansvar for å holde seg unna dem. Båndtvangen er ikke for mennesker som ikke ønsker kontakt med hunder, det er for å skåne dyrelivet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvor i alle dager har du det fra? Folk som ikke ønsker nærkontakt med hunder har selv et ansvar for å holde seg unna dem. Båndtvangen er ikke for mennesker som ikke ønsker kontakt med hunder, det er for å skåne dyrelivet.

Okay. Jeg er glad de fleste hundeeiere (inkludert meg selv) tar mer ansvar enn det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Okay. Jeg er glad de fleste hundeeiere (inkludert meg selv) tar mer ansvar enn det. 

Så hvis jeg og hunden min går på et fortau og du kommer mot oss, så skal vi hoppe ut i veien, evt inn i skogen på andre siden så du ikke har sjans til å komme i nærkontakt med hunden? 

Anonymkode: c7615...572

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Så hvis jeg og hunden min går på et fortau og du kommer mot oss, så skal vi hoppe ut i veien, evt inn i skogen på andre siden så du ikke har sjans til å komme i nærkontakt med hunden? 

Nei. Du skal ha så kontroll på hunden, eventuelt så kort bånd, at hunden ikke kommer bort til mennesker som ikke oppsøker den.

Er dette helt nytt for deg? I så fall oppfordrer jeg deg til å lære deg grunnleggende skikk og bruk, også som hundeeier. 

Jeg har alltid hatt hund og aldri latt de komme borti mennesker som ikke ønsker det. Man er helt nødt til å ha såpass kontroll på dyret man har ansvar for. 

Skrevet

Heldigvis har du sikkert såpe og vann. Huden din er en fantastisk barriere mot alt du kommer borti på en dag. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Du skal ha så kontroll på hunden, eventuelt så kort bånd, at hunden ikke kommer bort til mennesker som ikke oppsøker den.

Er dette helt nytt for deg? I så fall oppfordrer jeg deg til å lære deg grunnleggende skikk og bruk, også som hundeeier. 

Jeg har alltid hatt hund og aldri latt de komme borti mennesker som ikke ønsker det. Man er helt nødt til å ha såpass kontroll på dyret man har ansvar for. 

Du fremstiller det som om man ikke har kontroll på hunden sin om hunden er i en posisjon der den kan nå andre mennesker, og det er jo bullshit. Hvis jeg har hunden min i bånd, så har jeg kontroll på den, selv om et annet menneske står innenfor dens rekkevidde.

Jeg har også «alltid»’hatt hund, og det er et langt større problem med folk som på død og liv skal bort og hilse på hunden. Folk som ikke ønsker nærkontakt har jo vett på å holde seg unna hunden.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du fremstiller det som om man ikke har kontroll på hunden sin om hunden er i en posisjon der den kan nå andre mennesker, og det er jo bullshit. Hvis jeg har hunden min i bånd, så har jeg kontroll på den, selv om et annet menneske står innenfor dens rekkevidde.

Jeg har også «alltid»’hatt hund, og det er et langt større problem med folk som på død og liv skal bort og hilse på hunden. Folk som ikke ønsker nærkontakt har jo vett på å holde seg unna hunden.

Du har strengt tatt ikke kontroll på hunden hvis den klarer å komme bort til et annet menneske. 

Anonymkode: c32c7...981

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvis noen står 3 meter unna deg må de kunne anta at hunden ikke får komme bort til dem. Du har ikke kontroll når du har en hund som oppsøker folk i fem meter langt bånd og ikke har lært den å gå bort til folk.

Kontroll betyr at hunden ikke går bort til mennesker som ikke oppsøker den, og det betyr at man korter inn båndet når det er andre mennesker i nærheten. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hvis man holder seg på tre meters avstand må man jammen kunne gå ut fra at man ikke blir oppsøkt av en hund. Hvis man passerer en hund på fortauet skal man også regne med at hunden ikke kommer bort til en. Noen mennesker er allergiske, noen er redde og noen liker ikke hunder. Det er alltid hundeeiers ansvar å forhindre at hunden hilser, hopper, slikker eller biter. Man kan ikke gå blant folk med 5 meter langt bånd og la hunden ha fri tilgang til alt. 

Jeg tror jeg er heldig med menneskene rundt meg, jeg har aldri opplevd at noen har nærmet seg hundene uten å spør om det er ok. Og mine hunder er av den mellomstore typen, så de er ikke særlig skremmende heller. Folk flest har rett og slett folkeskikk og respekt for dyr.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Nei, men du skal ta hunden din så tett inntil deg, på motsatt side, at hunden din ikke skal kunne berøre den andre. I hundeloven står det faktisk veldig tydelig at hunden din ikke skal være til sjenanse for andre, så jeg anbefaler deg å lese deg litt opp der. Hilsen en annen hundeeier, som blir irritert over at slike hundeeiere som deg ødelegger ryktet til resten av oss.

Anonymkode: 54e50...7b5

Skrevet

Man skal selvfølgelig ha så god kontroll på egen hund at dette ikke er mulig, ellers er man for åndsforlatt til å kunne ha ansvar for dyret.

Jeg bor i Oslo, her har hunderier-befolkningen endret radikalt de siste årene, fra..

…å bli dødelig fornærmet når gullvovsen hopper gjørmete opp på deg og du rygger unna ‘Han er da ikke farlig! Hun vil bare kose!’

…til…

…å nærmest løpe etter deg for å unnskylde hunden ‘Så han på deg? Går det bra med deg? Her er telefonnummeret mitt, la dine advokater ta kontakt med mine, så ordner vi traumebehandling til hele familien!’

Vet ikke hvorfor. Kanskje mange nok har rapportert videre de dårlige hundeeierne, eller kanskje samfunnsånden er snudd.

Men uansett, hvis du er bakteriefob, så har du antibac på deg, hvis ikke er du ingen ekte bakteriefob. Dette går helt bra. 

Anonymkode: c716b...a79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...