Anonym bruker Skrevet 20. juni #1 Skrevet 20. juni Sønnen min har det vondt nå, og alt jeg sier blir feid av banen :( De var tre stykker på besøk hos han som sønnen min anser for å være bestekompisen. Sønnen min gikk på do, og når han kom tilbake hadde de to andre planlagt at han ene skulle overnatte der i natt. Når min sønn spurte om han også kunne det, fikk han bare «neeeeeh» til svar… Og så begynte de å trykke på telefonene sine og ble på den måten utilgjengelige. Hva de to hadde for seg når sønnen min var på do er jo ikke godt å vite, men de må ha planlagt dette utrolig kjapt og bestemt seg for å utestenge sønnen min. Han syns det var så ubehagelig, at han bad meg hente han med en gang. Dette har aldri skjedd før.. Det var siste dagen på 7. trinn i dag, endelig ferie, og så skjer dette… Nå Sitter jeg med vondt i magen og lurer på hvordan disse to månedene skal bli for han, elendig start på sommarferien. Jeg foreslo at han kan sende en melding til bestekompisen (dette går dessverre ikke begge veier og har eigentlig aldri gjort det, men sønnen min sier han er hans bestekompis uansett…) og si at han følte seg utestengt nå, og at han synes det var skikkelig kjipt å ikke bli inkludert i dette. Men da svarer han bare: «Jammen mamma, man sender ikke melding en time etterpå for å si det da!». Så nå ligger han på rommet sitt og har det ikke noe greit… Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Jeg trenger råd… Anonymkode: f5629...a0e
Anonym bruker Skrevet 20. juni #2 Skrevet 20. juni Ville antagelig latt dem finne ut av det selv. Anonymkode: 22d7a...84d
Anonym bruker Skrevet 20. juni #3 Skrevet 20. juni Spørs om du bare gjør det verre om du «blander» deg. Kan håpe at i morgen er det glemt også henger de sammen igjen 🤞🏻 Anonymkode: ddc9b...3f6
Anonym bruker Skrevet 20. juni #4 Skrevet 20. juni Å herregud.. Ikke rart dagens unge ikke tåler motgang 🙄 Anonymkode: e2a97...33a
Anonym bruker Skrevet 20. juni #5 Skrevet 20. juni Det er det jeg håper på selvsagt, at de skal finne ut av det selv. Jeg kommer ikke til å blande meg, de er for store for det nå, situasjonen hadde mest trolig blitt 100 ganger værre. ærre. HI Anonymkode: f5629...a0e
Anonym bruker Skrevet 20. juni #6 Skrevet 20. juni Gjør kvelden kos for ungen likevel. Spør om han ikke har en annen venn han kunne tenkt seg å ha på overnatting hos dere. Svipp innom butikken, kjøp snacks og ta med et piknikpledd til nærmeste park dere to eller med en venn (gjerne litt sent i kveld), evnt nærmeste badestrand, ta med badetøy og ta dere et kveldsbad. Finn en koselig/morsom film og pop litt popcorn. Anonymkode: 3c881...473
Anonym bruker Skrevet 20. juni #7 Skrevet 20. juni Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Gjør kvelden kos for ungen likevel. Spør om han ikke har en annen venn han kunne tenkt seg å ha på overnatting hos dere. Svipp innom butikken, kjøp snacks og ta med et piknikpledd til nærmeste park dere to eller med en venn (gjerne litt sent i kveld), evnt nærmeste badestrand, ta med badetøy og ta dere et kveldsbad. Finn en koselig/morsom film og pop litt popcorn. Anonymkode: 3c881...473 Alt dette er gode tips, men ingenting som får han til å glemme å bli holdt utenfor. Det er en kjip følelse uansett hvor gammel man er, men det er dessverre slikt som kan skje. Som mor hadde jeg fulgt litt med, om det utvikler seg til mer systematisk utestengning så hadde jeg tatt en prat med de andre foreldrene. Men pr nå hadde jeg ikke gjort noe annet enn å anerkjenne at det er dritt. Anonymkode: e85b9...3d5
Anonym bruker Skrevet 20. juni #8 Skrevet 20. juni Jeg prøver å lære barna mine at livet ikke alltid er rettferdig og noen ganger er venner sammen uten at man blir inkludert. Det kunne vært han og kompisen som planla overnatting og tredjemann som ikke ble inkludert. Sånn er det. Man må ha litt hard hud og ikke alltid ta ting personlig. Vennskap kommer og går og vennskap kan blir knust hvis man klemmer for hardt. Det gjelder alle forhold. Han kan invitere kompisen til seg på overnatting en annen gang. Nå begynner også en ny epoke i livet, og det kan hende han finner nye venner i ny klasse. Fortell om dine egne erfaringer med vennskap? Har du noen lignende historier eller har du hatt en venn fra barneskolen og til du nå er voksen? Anonymkode: 9a98e...604
Anonym bruker Skrevet 21. juni #9 Skrevet 21. juni Anonym bruker skrev (20 timer siden): Sønnen min har det vondt nå, og alt jeg sier blir feid av banen De var tre stykker på besøk hos han som sønnen min anser for å være bestekompisen. Sønnen min gikk på do, og når han kom tilbake hadde de to andre planlagt at han ene skulle overnatte der i natt. Når min sønn spurte om han også kunne det, fikk han bare «neeeeeh» til svar… Og så begynte de å trykke på telefonene sine og ble på den måten utilgjengelige. Hva de to hadde for seg når sønnen min var på do er jo ikke godt å vite, men de må ha planlagt dette utrolig kjapt og bestemt seg for å utestenge sønnen min. Han syns det var så ubehagelig, at han bad meg hente han med en gang. Dette har aldri skjedd før.. Det var siste dagen på 7. trinn i dag, endelig ferie, og så skjer dette… Nå Sitter jeg med vondt i magen og lurer på hvordan disse to månedene skal bli for han, elendig start på sommarferien. Jeg foreslo at han kan sende en melding til bestekompisen (dette går dessverre ikke begge veier og har eigentlig aldri gjort det, men sønnen min sier han er hans bestekompis uansett…) og si at han følte seg utestengt nå, og at han synes det var skikkelig kjipt å ikke bli inkludert i dette. Men da svarer han bare: «Jammen mamma, man sender ikke melding en time etterpå for å si det da!». Så nå ligger han på rommet sitt og har det ikke noe greit… Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Jeg trenger råd… Anonymkode: f5629...a0e vent noen dager og inviter kompisen på overnatting hos dere neste uke Anonymkode: cfd8b...c8a
Anonym bruker Skrevet 21. juni #10 Skrevet 21. juni Men du, du skriver at din sønn regner denne vennen som sin beste venn men at det ikke nødvendigvis er det samme andre veien. Er det ikke da like greit å la det slippe litt? Man kan ikke tvinges til å være venner.. Anonymkode: ae2ff...3ce
Iiiiik Skrevet 21. juni #11 Skrevet 21. juni I overgangen til ungdomsskolen blir det ofte noen vonde brudd, de vokser fra hverandre og orienterer seg i ulike retninger. Det er selvfølgelig vondt, men ikke noe som kan overstyres. Som foreldre vil vi gjerne fikse alt som er vondt, men akkurat nå er vel det eneste du kan gjøre å si at du skjønner. I morgen eller til uka kan han tenke på hvem som passer bedre som kompis.
Anonym bruker Skrevet 21. juni #12 Skrevet 21. juni Anonym bruker skrev (23 timer siden): Sønnen min har det vondt nå, og alt jeg sier blir feid av banen De var tre stykker på besøk hos han som sønnen min anser for å være bestekompisen. Sønnen min gikk på do, og når han kom tilbake hadde de to andre planlagt at han ene skulle overnatte der i natt. Når min sønn spurte om han også kunne det, fikk han bare «neeeeeh» til svar… Og så begynte de å trykke på telefonene sine og ble på den måten utilgjengelige. Hva de to hadde for seg når sønnen min var på do er jo ikke godt å vite, men de må ha planlagt dette utrolig kjapt og bestemt seg for å utestenge sønnen min. Han syns det var så ubehagelig, at han bad meg hente han med en gang. Dette har aldri skjedd før.. Det var siste dagen på 7. trinn i dag, endelig ferie, og så skjer dette… Nå Sitter jeg med vondt i magen og lurer på hvordan disse to månedene skal bli for han, elendig start på sommarferien. Jeg foreslo at han kan sende en melding til bestekompisen (dette går dessverre ikke begge veier og har eigentlig aldri gjort det, men sønnen min sier han er hans bestekompis uansett…) og si at han følte seg utestengt nå, og at han synes det var skikkelig kjipt å ikke bli inkludert i dette. Men da svarer han bare: «Jammen mamma, man sender ikke melding en time etterpå for å si det da!». Så nå ligger han på rommet sitt og har det ikke noe greit… Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Jeg trenger råd… Anonymkode: f5629...a0e Uff. Nå fikk jeg vondt av sønnen din. Det ekstra kipt når slikt skjer ved feriestart også. Fordi man ikke riktig får lov til å kjenne på gleden ved at ferien endelig har startet. Det blir jo fort overskygget av en slik dum hendelse. Men det skjer jo slike ting, uten at det er noen dypere grunn enn at to rotter seg litt sammen moet en. De er jo fortsatt barn, og det skjer dessverre. Jeg ville gjort som en over her nevnte. La det ligge nå, og spør heller om noen dager om kompisen vil være med på noe gøy. Kanskje du kan legge til rette for en hyggelig aktivitet. Badeland, kino. Ett eller annet. Du kan jo f.eks. velge en aktivitet hvor det er naturlig for deg som voksen å spørre foreldrene om det passer, så hjelper du til å få noe på plass. Det hender det jeg har gjort, hvis jeg har følt det er behov. Er det eventuelt noen andre han kan være sammen med? Som dere kan invitere på overnatting eller en aktivitet? Utifra hva du forteller, høres det kanskje ut til at vennskapet med denne gutten betyr litt mer for din sønn en omvendt. Slikt merker de fort tror jeg. Hvis det er mulig, tror jeg at jeg ville forsøkt å pense sønnen din litt over på noen andre også. Klem fra meg. Håper det ordner seg💗 Anonymkode: 944af...71b
Anonym bruker Skrevet 23. juni #13 Skrevet 23. juni Hi, hvordan har det gått med sønnen din? Fikk han en fin helg? Anonymkode: d4c64...b32
Anonym bruker Skrevet 24. juni #14 Skrevet 24. juni Han kommer til å merke at flere av de han trodde er gode venner ikke er det. Vanskelig tid Anonymkode: 45917...f01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå