Anonym bruker Skrevet torsdag kl 06:24 #1 Skrevet torsdag kl 06:24 Effektivt? Anonymkode: 9b677...415
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 06:32 #2 Skrevet torsdag kl 06:32 Klipper de i to. Har en egen hagesaks til formålet og går en runde i hagen og klipper hver dag. De to delene forsvinner veldig fort, går i oppløsning eller blir spist av fugler og pinnsvin. Anonymkode: 68958...ef7
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 07:21 #3 Skrevet torsdag kl 07:21 Deler de i to med en spade og kaster de utenfor gjerdet(ingen som går der), så slipper å ha de liggende i plenen, det kan jo være snakk om hundre på en kveld og det er ikke så mye fugler og pinnsvin her som klarer å spise så mye Anonymkode: 14c58...aca
Himmel og hav Skrevet torsdag kl 10:39 #4 Skrevet torsdag kl 10:39 Klipper de i to og lar de ligge der de er eller putter de i ei bøtte og tømmer over kokende vann og hiver de i skauen.
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 10:42 #5 Skrevet torsdag kl 10:42 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Klipper de i to. Har en egen hagesaks til formålet og går en runde i hagen og klipper hver dag. De to delene forsvinner veldig fort, går i oppløsning eller blir spist av fugler og pinnsvin. Anonymkode: 68958...ef7 Venninnen min har kjøpt en pølseklype i bruktbutikken og tar de med den, over i en bøtte med saltvann. Jeg synes det er mer makabert, også kan det da umulig være bra å helle saltvann (med døde snegler) i skogkanten? Eller er ikke det så farlig? Anonymkode: 68958...ef7
Himmel og hav Skrevet torsdag kl 10:46 #6 Skrevet torsdag kl 10:46 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Venninnen min har kjøpt en pølseklype i bruktbutikken og tar de med den, over i en bøtte med saltvann. Jeg synes det er mer makabert, også kan det da umulig være bra å helle saltvann (med døde snegler) i skogkanten? Eller er ikke det så farlig? Anonymkode: 68958...ef7 Saltvann er ikke så bra. For det første så dør sneglene sakte og for det andre er ikke saltet bra for vekster og jordsmonn.
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 10:52 #7 Skrevet torsdag kl 10:52 Stedets ender er veldig glade i snegler, så en del gis til dem. Kan ikke slippe dem inn i kjøkkenhagen uten tilsyn, for da graver de for mye i jorden. Men lar dem holde på der på vår og høst, de plukker mye. Av og til plukker jeg og klipper i to. Lar dem ikke ligge, for da kommer mange andre til for å spise opp den avkuttede. I perioder (hvor sneglene ikke gis til ender) så brukes litt ferramol, men forsøker å holde det på minimumsmengde. Anonymkode: 1f476...3d7
sug lut Skrevet torsdag kl 12:06 #8 Skrevet torsdag kl 12:06 Plukker med klype og hiver i tom melkekartong med salt i bunnen, kaster hele kartongen i restavfallet.
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 13:07 #9 Skrevet torsdag kl 13:07 Jeg lar de være. De har like mye rett på livet som andre småkryp. Anonymkode: 8e513...586
har jente og gutt og ny spire Skrevet torsdag kl 14:43 #10 Skrevet torsdag kl 14:43 Klipper dei i to .raskt og humant. Klipper morgon og kveld . Tar fleire hundre kvar dag . Dei er vekke etter kort tid
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 15:37 #11 Skrevet torsdag kl 15:37 Klipper de i to og strør gjerne på noen korn ferramol på de som er klippet. Styrer unna alle form for dyreplageri, som salt og andre pinsler. Anbefaler alle som har snegler å melde seg inn i facebookgruppen: Vi som vil mordersneglene til livs. Det er veldig viktig at alle er med i dugnaden for å bekjempe både disse og boakjølsneglen. I tillegg finnes det så mange gamle myter om at boakjølsneglen og andre dyr dreper og spiser brunsneglen. Dette er motbevist for lengst, men fordi mange Googler og får opp utdatert informasjon blir myter og kjerringråd om dette fortsatt spredt. Det er klipping rett bak følehornene (for minst mulig pinelse) og ferramol som gjelder! Anonymkode: c87e3...b3f
Juliea Ruler Skrevet torsdag kl 17:38 #12 Skrevet torsdag kl 17:38 Klipper i to strør over noen korn ferramol. De er jo kanibaler så da kommer hele familien på etegilde og spiser både den døde snegler og giften. Så dør de som spiste gift og andre spiser de igjen og får i seg gift. På den måten tar de ikke helt over. Jeg klipper så ofte jeg kan, men er mye borte og da er det litt forebyggende i allefal.
prekæs Skrevet torsdag kl 17:53 #13 Skrevet torsdag kl 17:53 Svært lite sniler i min hage, garantert fordi jeg bruker Ferramol. Å gøre med å klippe dem er helt unødvendig. Har strødd Ferramol på utsatte steder med jevne mellomrom og har derfor lite av dem. Hehe. Virker som det sitter veldig langt inne for folk å bruke ting som virkelig virker og tar onde ved roten. Har også brukt Solabiol? Bra det og. Strør stort sett forebyggende.
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 20:41 #14 Skrevet torsdag kl 20:41 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Stedets ender er veldig glade i snegler, så en del gis til dem. Kan ikke slippe dem inn i kjøkkenhagen uten tilsyn, for da graver de for mye i jorden. Men lar dem holde på der på vår og høst, de plukker mye. Av og til plukker jeg og klipper i to. Lar dem ikke ligge, for da kommer mange andre til for å spise opp den avkuttede. I perioder (hvor sneglene ikke gis til ender) så brukes litt ferramol, men forsøker å holde det på minimumsmengde. Anonymkode: 1f476...3d7 Hvorfor skal Ferramol begrenses? Anonymkode: 9aa46...df6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå