Gå til innhold

Tips til aktiviteter på Østlandet i sommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor mellom Oslo og Drammen, og skal utforske nærmiljøet denne sommeren. Med to tenåringer skal vi få til mange dagsturer, og jeg lurer på om dere har gode tips. Eneste som er viktig er at det er maks kjøretid på to timer fra Oslo eller Drammen. 
Foreløpig står gruvene i Kongsberg, Roseslottet, Oscarsborg, Folkemuseet og Tusenfryd på listen. Andre gode tips mottas med glede 🥰

Anonymkode: ac50a...f1e

Skrevet

Jeg vil foreslå en liten Oslo-tur, jeg, da. 

Hvis ikke de synes det er noe interessant med shopping, går det an å rusle litt rundt og se på folkelivet uansett. Mine gutter (vi bor i Oslo) synes det er stas å kjøpe milkshake fra bodene på Aker brygge, de har sånne digre milkshakes med masse greier på. 

En tur til Hovedøya kan også være fint, se litt på ruinene og kanonene, f. eks. Her er det også en kafé. Det er fint å bade der, men jeg tenker at det finnes mange andre badesteder som er finere utenfor Oslo. Man kan også ta ferga som går til Hovedøya videre rundt til de andre øyene hvis man vil se litt mer. 

Skrevet

Oscarshall, Nasjonalmuseet, Eidsvollsbygningen.

Anonymkode: 336c2...187

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (3 minutter siden):

Jeg vil foreslå en liten Oslo-tur, jeg, da. 

Hvis ikke de synes det er noe interessant med shopping, går det an å rusle litt rundt og se på folkelivet uansett. Mine gutter (vi bor i Oslo) synes det er stas å kjøpe milkshake fra bodene på Aker brygge, de har sånne digre milkshakes med masse greier på. 

En tur til Hovedøya kan også være fint, se litt på ruinene og kanonene, f. eks. Her er det også en kafé. Det er fint å bade der, men jeg tenker at det finnes mange andre badesteder som er finere utenfor Oslo. Man kan også ta ferga som går til Hovedøya videre rundt til de andre øyene hvis man vil se litt mer. 

Eldste er ofte i Oslo, men mer områdene rundt Løkka og Torshov. Derfor er Aker brygge supert tips. Husker faktisk godt at mine foreldre tok med oss for å spise softis der hver sommer da jeg var ung. Gode minner 🥰 Og ja, Hovedøya har jeg helt glemt! Der har jeg ikke vært siden ungdomsskolen tror jeg. Settes på listen med en gang.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Oscarshall, Nasjonalmuseet, Eidsvollsbygningen.

Anonymkode: 336c2...187

Eidsvollbygningen var et supert tips, det skal settes på listen med en gang. Nasjonalmuseet og Oscarshall har de vært med skolen denne våren, men absolutt noe vi voksne kan gjøre en dag ungene ikke gidder å bli med. Takk 🥰

Skrevet

Munchmuseet 😊

Anonymkode: 8e392...b7a

Skrevet

Akershus festning og begge museene 

Fetsund lensemuseum 

Kistefos (selv tenåringer som driter i kunst vil like selve bygget The Twist)

Blaafarveværket, Nyfossum, Koboltgruvene, Lauvlia (Th Kittelsen), Hagan  (Chr Skredsvig) 

Villa Fridheim og Krøderbanen museumsjernbane

Skrevet

Høyt og lavt klatrepark i Lillestrøm  

Anonymkode: ffd54...973

Skrevet

Klatreparken på Tryvann, øyhopping, reptil parken (før kunne man holde slange en gang i uken), trampolinepark, teknisk museum 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Munchmuseet 😊

Anonymkode: 8e392...b7a

Takk, der har ingen av oss vært siden det åpnet i Bjørvika 👍🏻

Skrevet
sug lut skrev (3 timer siden):

Akershus festning og begge museene 

Fetsund lensemuseum 

Kistefos (selv tenåringer som driter i kunst vil like selve bygget The Twist)

Blaafarveværket, Nyfossum, Koboltgruvene, Lauvlia (Th Kittelsen), Hagan  (Chr Skredsvig) 

Villa Fridheim og Krøderbanen museumsjernbane

Fetsund lensemuseum og Kistefos er på listen 👍🏻 De andre har vi vært på. Må anbefale tur med Krøderbanen når det er cowboyer som kommer og røver toget. Det er kjempe gøy, også for mor 😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Høyt og lavt klatrepark i Lillestrøm  

Anonymkode: ffd54...973

Vi var på den i Vestfold forrige helg og på Dagali i høstferien, men kan høre om de vil teste en til også 😁

Skrevet
TheWitch skrev (19 minutter siden):

Klatreparken på Tryvann, øyhopping, reptil parken (før kunne man holde slange en gang i uken), trampolinepark, teknisk museum 

Øyhopping er satt på listen, takk 😀 De andre har vi vært for mye på gjennom årene 😉

Skrevet

Denne tråden er gull for oss andre med tenåringer også! 

😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...