Anonym bruker Skrevet onsdag kl 22:46 #1 Skrevet onsdag kl 22:46 Har mye migrene, så en lege skrev ut en blodtrykksmedisin kalt Candesertan Krka 8 mg som jeg skal prøve en periode. Men er ikke det litt høyt, jeg leser meg frem til at man skal begynne på 4 mg og jobbe seg oppover? Ble litt usikker, fordi hun først glemte å skrive hele resepten. Når hun så skrev den var den på hvit og ikke blå resept, og nå muligens for høy dose? Var ei ung jente så lurer på om hun var praktikant. Er det noen her som har brukt denne eller vet om 8 mg er ok som startdose? Anonymkode: 336e1...48e
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 23:34 #2 Skrevet onsdag kl 23:34 Hvor leser du deg frem til det? På felleskatalogen står det: "Anbefalt startdose og vanlig vedlikeholdsdose av Candesartan Krka er 8 mg én gang daglig". https://www.legemiddelsok.no/_layouts/15/Preparatomtaler/Spc/10-7694.pdf Anonymkode: b7b41...d29
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 04:45 #3 Skrevet torsdag kl 04:45 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Har mye migrene, så en lege skrev ut en blodtrykksmedisin kalt Candesertan Krka 8 mg som jeg skal prøve en periode. Men er ikke det litt høyt, jeg leser meg frem til at man skal begynne på 4 mg og jobbe seg oppover? Ble litt usikker, fordi hun først glemte å skrive hele resepten. Når hun så skrev den var den på hvit og ikke blå resept, og nå muligens for høy dose? Var ei ung jente så lurer på om hun var praktikant. Er det noen her som har brukt denne eller vet om 8 mg er ok som startdose? Anonymkode: 336e1...48e Du spør bare ikke her inne om dette, ring lege eller apotek Anonymkode: 5e000...9d8
oslofrk Skrevet torsdag kl 04:45 #4 Skrevet torsdag kl 04:45 Ring legekontoret og spør! Jeg begynte på 8mg, det ikke uvanlig.
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 04:46 #5 Skrevet torsdag kl 04:46 Lurer også på hvor du har 4 mg fra. Fra legemiddelhåndboka: "Kandesartan, en angiotensin II-reseptorantagonist, har færre og andre typer bivirkninger enn betablokkere, og det er færre kontraindikasjoner. Standarddose er 16 mg en gang daglig, med økning fra 8 mg etter en uke" Kilde: https://www.legemiddelhandboka.no/T6.2.1 Anonymkode: b28a8...962
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 04:47 #6 Skrevet torsdag kl 04:47 Ang hvit og ikke blå resept; du må gå på en medisin i 3 md før den blir blå når det skal testes om den virker. Anonymkode: ec88b...add
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 04:50 #7 Skrevet torsdag kl 04:50 Kandesartan kan forresten ikke skrives ut på vanlig blå resept mot migrene. I tilfelle må det søkes om individuelt, men usikker om det blir godkjent. https://www.felleskatalogen.no/medisin/blaarev-register/c09ca06-1 Anonymkode: b28a8...962
Pobie Skrevet torsdag kl 05:19 #8 Skrevet torsdag kl 05:19 Du skal selvfølge stole på lege og farmasøyt mer enn folk her inne. Hvis du mener det er feil dose kan du ringe apoteket eller legen og spørre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå