Anonym bruker Skrevet onsdag kl 21:57 #1 Skrevet onsdag kl 21:57 Jeg er ikke reisevant, men kollega opprinnelig fra Marokko inviterte en del kollegaer hjem på bryllup. Jeg ble også med. Ved passkontrollen spurte politiet navnet på mitt hotell. Jeg ble redd og nektet å fortelle. Stolte ikke på dem. Det spurte dem ikke om da jeg reiste sist et annet sted. Det ble problemer og kollega sa til politimannen at jeg ikke kan engelsk. Bare for å løse problemet. Er det virkelig trygt å fortelle hotellet til dem? Anonymkode: 08cbb...86d
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 22:04 #2 Skrevet onsdag kl 22:04 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ved passkontrollen spurte politiet navnet på mitt hotell. Jeg ble redd og nektet å fortelle. Det er helt vanlig spørsmål. Hvor man skal bo, hvor lenge man skal være i landet etc. Har du aldri reist før?? Anonymkode: 9655c...6f8
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 22:16 #3 Skrevet onsdag kl 22:16 18 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg er ikke reisevant, men kollega opprinnelig fra Marokko inviterte en del kollegaer hjem på bryllup. Jeg ble også med. Ved passkontrollen spurte politiet navnet på mitt hotell. Jeg ble redd og nektet å fortelle. Stolte ikke på dem. Det spurte dem ikke om da jeg reiste sist et annet sted. Det ble problemer og kollega sa til politimannen at jeg ikke kan engelsk. Bare for å løse problemet. Er det virkelig trygt å fortelle hotellet til dem? Anonymkode: 08cbb...86d Det er helt vanlig at man blir spurt om dette i alle land. Passkontrollen i Norge gjør også det Anonymkode: 2769a...46a
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 22:20 #4 Skrevet onsdag kl 22:20 Det er absolutt ikke uvanlig å bli spurt om sånne ting når man kommer til et annet land, i alle fall om landet er utenfor den verdensdelen eller området man bor i. Det kan skje innen Europeiske land også. Det samme gjelder personer fra en del andre land når de kommer til Norge. Hvor skal du bo? Hvor lenge skal du være? Hva har du planer om å gjøre her? Det er mange grunner til at de stiller sånne spørsmål. Vi har bodd noen år i et ikke-Europeisk land en del år, og ganske ofte når vi drar dit på ferie, får vi sånne spørsmål. "Hvor skal dere bo?" "Hva har dere planer om å gjøre her" "Hvor lenge skal dere være?" osv. Vi har aldri måtte vise fram bevis på hvor vi skal bo eller returbillett, men vi vet at det kan skje. Anonymkode: 37ab2...a7c
Anonym bruker Skrevet i går, 06:37 #5 Skrevet i går, 06:37 Hvis du ikke stoler på politiet, hvem skal du da stole på? Politiet stiller kontrollspørsmål for å vite om innreisende har fornuftige grunner til å besøke et land. Det er normal praksis i alle land, i mer eller mindre grad. Mest i land hvor kriminalitet og narko er et stort problem. Anonymkode: f44fa...037
Anonym bruker Skrevet i går, 07:45 #6 Skrevet i går, 07:45 Flaks det var Marokko og ikke USA. Der hadde du antagelig havnet i avhør og muligens blitt hjemsendt om du nektet å oppgi hvor du skulle bo. Og det basert på erfaringer før Mango-Mussolini fikk makten. Anonymkode: e3ed2...da6
Anonym bruker Skrevet i går, 08:05 #7 Skrevet i går, 08:05 Det der er helt vanlige spørsmål å svare på. Har ei venninne som dro hyppig til USA, og da stilte de spørsmålstegn ved det også. Hun måtte forklare hvorfor hun var der, hvem hun skulle bo hos, hva de skulle gjøre etc. Anonymkode: d1a00...002
Anonym bruker Skrevet i går, 08:06 #8 Skrevet i går, 08:06 Hvorfor i all verden dra til et land du ikke stoler på myndighetene?? Det er én av grunnene til at mange land utgår for min del. Anonymkode: ebdad...d77
Anonym bruker Skrevet i går, 10:09 #9 Skrevet i går, 10:09 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Flaks det var Marokko og ikke USA. Der hadde du antagelig havnet i avhør og muligens blitt hjemsendt om du nektet å oppgi hvor du skulle bo. Og det basert på erfaringer før Mango-Mussolini fikk makten. Anonymkode: e3ed2...da6 Da er det nok mye enklere å komme inn i Norge, hvor gladnissene bor og slipper alle inn. Med de konsekvensene det får. Anonymkode: f44fa...037
Anonym bruker Skrevet i går, 12:51 #10 Skrevet i går, 12:51 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Da er det nok mye enklere å komme inn i Norge, hvor gladnissene bor og slipper alle inn. Med de konsekvensene det får. Anonymkode: f44fa...037 Ja, det er enklere å komme inn i Norge enn i USA. Like fullt er det absolutt sjekk av en hel del ting ved innreise på turistvisum i Schengen også, og du blir absolutt bedt om å oppgi en adresse. Anonymkode: e3ed2...da6
Anonym bruker Skrevet i går, 18:17 #11 Skrevet i går, 18:17 Aldri mer? Om du ikke tåler slike spørsmål må du holde deg i Norge, for det kan du oppleve overalt. Anonymkode: bf922...1c6
Anonym bruker Skrevet i går, 21:00 #12 Skrevet i går, 21:00 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Flaks det var Marokko og ikke USA. Der hadde du antagelig havnet i avhør og muligens blitt hjemsendt om du nektet å oppgi hvor du skulle bo. Og det basert på erfaringer før Mango-Mussolini fikk makten. Anonymkode: e3ed2...da6 Mango-Mussolini? 😂😂😂 Anonymkode: 6dc3c...012
Anonym bruker Skrevet 13 timer siden #13 Skrevet 13 timer siden Du vil aldri reise mer fordi du ble spurt av politiet om hvor du skal bo??? Vær hjemme du da. Det er tryggest. Anonymkode: 412ae...fa8
sug lut Skrevet 11 timer siden #14 Skrevet 11 timer siden Best å bli hjemme, tenker jeg. Og låse alle dører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå