Gå til innhold

Hva er riktig i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vårt barn har utviklet en allergi og kan ikke spise alt. Min partner kommer skrubbsulten hjem med en frossenpizza. Beskjeden var at han skulle jobbe overtid. Jeg lagde fisk til oss, noe partner visste om og derfor tok med pizza. Barnet tåler ikke pizza. Han mente det var urimelig å « nekte» han å spise pizza med oss ved samme bord. Jeg synes det er ugreit å skulle kose seg med noe barnet også vil ha, men ikke kan få.

Hva mener dere?

Anonymkode: a444e...ab3

Skrevet

Jeg mener at så lenge alle fikk mat og ble mette så er det selvsagt greit at pappa spiser noe annet. Allergi er kjipt, men det betyr jo ikke at andre må avstå fra ting. 

Anonymkode: fa73f...399

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg mener at så lenge alle fikk mat og ble mette så er det selvsagt greit at pappa spiser noe annet. Allergi er kjipt, men det betyr jo ikke at andre må avstå fra ting. 

Anonymkode: fa73f...399

Ja. Mulig jeg var for kjapp i replikken. Tenkte pizza var litt for drøyt i og med det var livretten til barnet før. Hadde mye mer lyst på pizza selv, men spiste fisk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vårt barn har utviklet en allergi og kan ikke spise alt. Min partner kommer skrubbsulten hjem med en frossenpizza. Beskjeden var at han skulle jobbe overtid. Jeg lagde fisk til oss, noe partner visste om og derfor tok med pizza. Barnet tåler ikke pizza. Han mente det var urimelig å « nekte» han å spise pizza med oss ved samme bord. Jeg synes det er ugreit å skulle kose seg med noe barnet også vil ha, men ikke kan få.

Hva mener dere?

Helt enig med deg.

Anonymkode: 0478a...df5

Skrevet

Det kommer litt an på alder på barnet tenker jeg, og om dette er helt nytt er det greit å ikke en overgangsperiode ta litt hensyn til at barnet har ufrivillig måttet bytte diett.

Greit at barnet ikke kan diktere hva andre skal spise pga sin allergi, men far i huset trenger ikke spise pizza rett foran nesen på ungen heller.

Anonymkode: 079d4...86d

Skrevet

Helt enig med deg, det er helt ute!

Anonymkode: 40965...2e3

Skrevet

Siden du skriver din partner regner jeg med han ikke er barnefar? 
Jeg er enig med deg. Kjipt gjort av mannen. Pizza kan han spise en annen gang.

Vet ikke hva barnet ditt er allergisk mot, men det finnes sannsynligvis måter å lage allergivennlig pizza på. Både ved cøliaki og melkeallergi f.eks. 

Anonymkode: 99f1f...eaf

Skrevet

For en ego gubbe!

Anonymkode: daac5...5c9

Skrevet

Jeg er enig med deg, og det hadde gått en kule varmt her om det hadde skjedd her i huset.  Det er helt greit å spise pizza  dersom barnet hadde fått noe tilsvarende "kosemat" som hen tåler.  Allergi eller ikke, her i huset hadde det vært helt utelukket å komme hjem med pizza mens resten av familien spiste "vanlig" mat. Uten at det var avtalt på forhånd.  Til middag spiser vi det som serveres til middag, uansett om man er liten eller stor.  Ingen tvinges til å spise noe de ikke liker, men de får ikke bytte med pizza. 

Anonymkode: ae05b...7e9

Skrevet

Sykt egoistisk av gubben 

Anonymkode: 48ce6...c29

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hva mener dere?

Enig med deg

Anonymkode: 426b8...8ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Siden du skriver din partner regner jeg med han ikke er barnefar? 
Jeg er enig med deg. Kjipt gjort av mannen. Pizza kan han spise en annen gang.

Vet ikke hva barnet ditt er allergisk mot, men det finnes sannsynligvis måter å lage allergivennlig pizza på. Både ved cøliaki og melkeallergi f.eks. 

Anonymkode: 99f1f...eaf

Hun skrev vårt barn, ikke mitt barn. 

Anonymkode: 0478a...df5

Skrevet

Resten av verden går videre uansett én persons allergi.

Anonymkode: dc4e5...d16

Skrevet

Egoistisk av ham. Og hvilket signal gir det at han tar seg pizza fordi det er fisk til middag?

Anonymkode: d76eb...dc1

Skrevet

Mellomste ungen jobber stadig og/eller er på øving. Da spiser vi vanlig middag mens han tar med en pizza hjem og spiser når han kommer hjem. Det er ikke noe broren bryr seg om det? Regner ikke med det skjer hver dag uansett. 

Anonymkode: b9474...407

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...