Gå til innhold

Er dette teit og usmakelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo akkurat det å ta bildet fra privat deling til å gi det i en format som kan henges på veggen det reageres på. Ingen, som jeg har sett, har vært negative til å dele sexy bilder. 

Så ta deg en bolle selv og les svarene en gang til, du. 

For øvrig så virker det som det kan være på sin plass å minne om nettvett og at det å sende fra seg digitale utfordrende bilder også er en risiko. Bildene kan komme på avveie og forhold kan ta slutt. Jeg snakker ganske ofte med mine tenåringsbarn om at de ikke skal ha ting på mobilen som andre ikke bør kunne se. 

Anonymkode: 98b2a...f90

Nei, det er ikke det alle skriver. Les om igjen selv. Bilde på veggen er rart uavhengig av alder. 

Anonymkode: c8ae7...9ba

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Nei, det er ikke det alle skriver. Les om igjen selv. Bilde på veggen er rart uavhengig av alder. 

Da er det leseforståelsen din det er noe galt med. Samtlige her inne som svarer vet hva det prates om. Det er ikke snakk om å dele et simpelt bilde på messenger, og det vet du òg. 

Anonymkode: e5465...828

Skrevet

Bilde til "privat bruk"? Under tvil.

Til å henge på veggen? Gudhjelpemeg, nei!

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Jeg har møtt en fyr jeg liker veldig godt. Vi har vært sammen et halvt års tid. Vi er veldig seksuelle sammen, og jeg har så lyst til å gi han et sexy bilde av meg selv som er tatt av en venninne av meg. Det er et bilde til å henge på veggen, av meg i undertøy og en gjennomsiktig genser, men som ligger nede slik at man ikke ser så mye av nakenheten. Det er ikke vulgært på noen måte. Vi er begge godt voksne og har barn på hver vår kant, men jeg har så lyst til å gi han dette bildet. 

Er det feil av meg synes dere? Tenker at han kanskje føler han må henge det opp selv om han ikke liker det. 

Anonymkode: e944e...d68

Dere har barn på hver deres kant, og du syns at hans barn skal ha mulighet til å se dette bildet av deg? Det er så tacky at jeg har vansker med å tro at du er seriøs. 

Jeg er heller ikke enig med dem som sier at slike bilder hører hjemme på mobilen. Vi har da alle lest om bilder som kommer på avveie, som blir manipulert og brukt til utpressing. Uansett hvor mye man stoler på hverandre så kan telefoner bli hacket og brudd kan bli stygge. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Wow, blir litt overrasket over svarene HI får. Jeg er enig i at bilde på veggen blir rart, men å ta sexy bilder av seg selv og sende ham på telefonen, er både helt vanlig og noe jeg har inntrykk av at de aller fleste menn setter stor pris på. Jeg er i førtiårene, lykkelig gift med samme mann i tjue år. Innimellom sender jeg ham sexy bilder, og det får jeg veldig god respons på. Til hun som sier HI er for gammel: skam deg!! Skam deg for prøve å få henne til å føle seg gammel og ekkel. Seksualitet mellom to mennesker er sunt og fint uansett om de er 20 eller 50 eller 70. De unge har ikke rett på å eie sex. 

For en gjeng med moralistiske tanter. Ta dere en bolle. 

Enig i det med bollen. Å være forelsket bør gi rom for å være glad og seksuell. Ikke vekke nedlatende kommentarer og begrense gleden med alder. Bilde på veggen kan være fristende, men også dumt. Det er mye dumt som frister, men en trenger ikke være nedlatende av den grunn og moralisere. Det er en grunn til at du har vært gift med samme mann i tjue år. Det som ligger bak bildene han får, og bildene i seg selv, er en god grunn for en mann. Det er hyggelig å glede hverandre. 

Anonymkode: 74a3b...fa1

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Til hun som sier HI er for gammel: skam deg!! Skam deg for prøve å få henne til å føle seg gammel og ekkel. S

Det var jeg som skrev "Dette er du for gammel for." og jeg innser nå at den setningen burde kommet et annet sted i innlegget mitt og ikke under de første linjene. 

Jeg har aldri ment at HI er for gammel for å ta sexy bilder eller ha en fin seksualitet.

Det jeg mente er at hun er for gammel til å trenge denne type bekreftelse på at hun er vakker. Og DET tar jeg meg ingen bolle for å mene.

Anonymkode: e5229...ef1

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Det var jeg som skrev "Dette er du for gammel for." og jeg innser nå at den setningen burde kommet et annet sted i innlegget mitt og ikke under de første linjene. 

Jeg har aldri ment at HI er for gammel for å ta sexy bilder eller ha en fin seksualitet.

Det jeg mente er at hun er for gammel til å trenge denne type bekreftelse på at hun er vakker. Og DET tar jeg meg ingen bolle for å mene.

Men det handler jo ikke om å få bekreftelse på seg selv. Det handler om krydder i forholdet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Men det handler jo ikke om å få bekreftelse på seg selv. Det handler om krydder i forholdet.

Selvsagt handler det om å få bekreftelse. Ingenting galt i det, men et slikt bilde på veggen er ikke passende i noen sammenhenger. 

Muuuligens som et bilde på nattbordet som raskt kan legges ned, men selv det syns jeg er tacky og flaut. Hvordan skal man forklare for barna at man har slike bilder på veggen? Samtidig som man oppfordrer dem til å ikke dele noen form for avslørende bilder med andre?

Skrevet

Jeg tenker at en del av forelskelsen innebærer å finne ut av hvem den andre er og hvor godt man passer sammen. For meg er tenning og seksualitet i liten grad styrt av det visuelle. Derfor ville sensuelle bilder vært alt annet enn ønskelig. Jeg synes også at det signaliserer større fokus på det ytre enn det som passer for meg. For deg, HI, er det sannsynligvis annerledes. Du har allerede tatt bildene sammen med en venninne, altså blir du sannsynligvis pirret av tanken på at andre skal nyte deg visuelt. Sånn sett vil det å gi kjæresten et bilde av deg være godt i samsvar med hvem du er, og det som er riktig for deg. Å gi en skilt mann med barn et bilde som er tenkt å henge på veggen, er allikevel en dårlig idé. Jeg tviler på at barna hans vil synes det er greit å se et bilde av deg som hentyder til seksualitet og nakenhet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Her tar du desverre feil. Krydder i forholdet trenger man ikke henge på veggen til alles skue. Det gjør man privat.

Når du vil henge opp et bilde av deg selv i utfordrende positur/bekledning handler det om mer en å bare ville krydre forholdet.

Skrevet

Er dere vulgære mennesker så kjør på. 

Skrevet

Med mindre det henger på soverommet deres så er det i beste fall ganske kleint, å henge det i stua er litt krise.

Anonymkode: 74d31...a85

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (På 17.6.2025 den 12.33):

Jeg kjenner ei som har gjort det samme. Det henger over sofaen i stua. Ingen bilder av noen andre på veggene der, verken barn eller annet, kun henne 😄 

Veldig rart. 

Uff, man vet liksom ikke helt hvor man skal se når det henger på stueveggen.

Anonymkode: 74d31...a85

Skrevet

JA!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...