Anonym bruker Skrevet 17. juni #1 Skrevet 17. juni Kutte bhg prisen?!! Hva med å gi de pengene til økt bemanning!! Hele sektoren skriker etter hjelp , foreldrene skriker etter hjelp til å øke bemanningen. Flukten fra yrker er enorm. Igjen så er det tydelig hvordan politikere ser på barnehage ansatte, vi er null verdt.😒 Anonymkode: f8040...a3d
Anonym bruker Skrevet 17. juni #2 Skrevet 17. juni Ja, det fremstår virkelig som en idiotisk kampsak. Anonymkode: b30d3...69e
Anonym bruker Skrevet 17. juni #4 Skrevet 17. juni Det er jammen bra de legger jobben der skoen virkelig trykker... Hva hjelper det med lavere pris når bemanningen er elendig og folk ikke orker å jobbe der lenger. Anonymkode: c0d0d...40d
Anonym bruker Skrevet 17. juni #6 Skrevet 17. juni Enig. Det er årevis siden barnehageplasser var dyrt i Norge, så dette med billigere barnehager fremstår som en overvintret kampsak som er helt irrelevant i dag. Maksprisen nå er 2000 kr/mnd, det er knapt mer enn jeg betaler for busskort. (På busskort er det heller ingen reduksjon for familier med dårlig økonomi. ) Anonymkode: 8d921...c42
Anonym bruker Skrevet 18. juni #7 Skrevet 18. juni Anonym bruker skrev (18 timer siden): Enig. Det er årevis siden barnehageplasser var dyrt i Norge, så dette med billigere barnehager fremstår som en overvintret kampsak som er helt irrelevant i dag. Maksprisen nå er 2000 kr/mnd, det er knapt mer enn jeg betaler for busskort. (På busskort er det heller ingen reduksjon for familier med dårlig økonomi. ) Anonymkode: 8d921...c42 Sant, da mitt eldste barn begynte i bhg, betalte vi ca 6000kr mnd, gikk vel ned til ca 4000kr pluss da neste begynte. Og hadde en periode 2 barn i bhg og et på sfo, betalte da ca 8-10 000 kr mnd i « barnepass». Og da hadde de nok ansatte både på vår bhg og sfo og ungene fikk gjøre mye kjekt. Så dette at alt skal være så billig som mulig, er jo ikke bra. I vår kommune vil de bruke penger på mer kontanstøtte, gratis sfo og billig bhg, men når barna går på skolen er det absolutt ingen penger til å hjelpe de som sliter, de faller gjennom og blir ikke sett. Barn med dyseleksi / ADHD og andre vansker, får ikke den hjelpen de trenger for å komme seg videre Anonymkode: 4230a...165
Anonym bruker Skrevet 18. juni #8 Skrevet 18. juni Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Sant, da mitt eldste barn begynte i bhg, betalte vi ca 6000kr mnd, gikk vel ned til ca 4000kr pluss da neste begynte. Og hadde en periode 2 barn i bhg og et på sfo, betalte da ca 8-10 000 kr mnd i « barnepass». Og da hadde de nok ansatte både på vår bhg og sfo og ungene fikk gjøre mye kjekt. Så dette at alt skal være så billig som mulig, er jo ikke bra. I vår kommune vil de bruke penger på mer kontanstøtte, gratis sfo og billig bhg, men når barna går på skolen er det absolutt ingen penger til å hjelpe de som sliter, de faller gjennom og blir ikke sett. Barn med dyseleksi / ADHD og andre vansker, får ikke den hjelpen de trenger for å komme seg videre Anonymkode: 4230a...165 Det er jo dette som blir så latterlig. Alle skal få gratis barnehage, selv folk som har så mye penger at det tyter ut av ørene deres. Folk med hytte til millioner og råd til flere reiser i året skal få gratis tannlege stakkar, for alle må jo få likt, så ingen føler seg «utsatt». Resultatet blir at man ikke har råd til å hjelpe og støtte de som faktisk trenger det. Anonymkode: 4af27...64b
Anonym bruker Skrevet 18. juni #9 Skrevet 18. juni Greit å ha i tankene til valget til høsten. Anonymkode: 556bd...3a0
Anonym bruker Skrevet 20. juni #10 Skrevet 20. juni Anonym bruker skrev (På 17.6.2025 den 10.35): Kutte bhg prisen?!! Hva med å gi de pengene til økt bemanning!! Hele sektoren skriker etter hjelp , foreldrene skriker etter hjelp til å øke bemanningen. Flukten fra yrker er enorm. Igjen så er det tydelig hvordan politikere ser på barnehage ansatte, vi er null verdt.😒 Anonymkode: f8040...a3d Du har så fullstendig rett! Prisen burde heller økes, dersom pengene gikk til flere ansatte og bedre lønns- og arbeidsvilkår for de som jobber med barna våre. Jeg skjønner ikke at ikke LO kan rydde opp i den konstante krisen barnehagene opplever. Politikerne har jeg gitt opp for lenge siden. Skal du bli leder i LO burde kravet være minst ett praksisår fra barnehage. Jeg tror det er det eneste som kan gi god innsikt. De som jobber i barnehager er nedlesset med arbeid og ansvar, og har ikke krefter og overskudd til å si i fra. De er alt for samvittighetsfulle. Det er i praksis et slavearbeid. De holdes nede av arbeid og ansvar. Anonymkode: 2967b...a72
Anonym bruker Skrevet 20. juni #11 Skrevet 20. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Du har så fullstendig rett! Prisen burde heller økes, dersom pengene gikk til flere ansatte og bedre lønns- og arbeidsvilkår for de som jobber med barna våre. Jeg skjønner ikke at ikke LO kan rydde opp i den konstante krisen barnehagene opplever. Politikerne har jeg gitt opp for lenge siden. Skal du bli leder i LO burde kravet være minst ett praksisår fra barnehage. Jeg tror det er det eneste som kan gi god innsikt. De som jobber i barnehager er nedlesset med arbeid og ansvar, og har ikke krefter og overskudd til å si i fra. De er alt for samvittighetsfulle. Det er i praksis et slavearbeid. De holdes nede av arbeid og ansvar. Anonymkode: 2967b...a72 Men skal vi følge SV sitt spor så må man belage seg på slavearbeid, men du skal få stor trygd når du møter veggen og ikke orker mer.... Anonymkode: 556bd...3a0
pele Skrevet 20. juni #12 Skrevet 20. juni Anonym bruker skrev (På 18.6.2025 den 11.38): Greit å ha i tankene til valget til høsten. Anonymkode: 556bd...3a0 Enig.blir FRP på meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå