Anonym bruker Skrevet 16. juni #1 Skrevet 16. juni Min tidligere fastlege er syk i hodet. Han er nå pensjonist. En dag jeg var innom legekontoret og sto i skranken satt han på innsiden der med ryggen mot meg, var innom på besøk sikkert. Mens jeg sto å ventet, baksnakket han meg til en sekretær som satt der. Hun ble stresset da han snakket da hun satt vendt mot meg. Hun prøvde med kroppsspråk å få han til å skjønne at noen sto bak han. Hadde lyst å si noe der og da.. men e bare stående. For en sjuk fyr! Håper han fikk beskjed om at det var jeg som sto der etterpå- at han fikk kjenne på det Anonymkode: 7733d...f8a
Anonym bruker Skrevet 17. juni #2 Skrevet 17. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Min tidligere fastlege er syk i hodet. Han er nå pensjonist. En dag jeg var innom legekontoret og sto i skranken satt han på innsiden der med ryggen mot meg, var innom på besøk sikkert. Mens jeg sto å ventet, baksnakket han meg til en sekretær som satt der. Hun ble stresset da han snakket da hun satt vendt mot meg. Hun prøvde med kroppsspråk å få han til å skjønne at noen sto bak han. Hadde lyst å si noe der og da.. men e bare stående. For en sjuk fyr! Håper han fikk beskjed om at det var jeg som sto der etterpå- at han fikk kjenne på det Anonymkode: 7733d...f8a Hvis en lege baksnakker eller gir ifra informasjon om deg som pasient, kan du anmelde han inn videre. Dette er ikke lov Anonymkode: 5eee2...3ff
Anonym bruker Skrevet 17. juni #3 Skrevet 17. juni Leger blir dessverre også gamle og demente. Anonymkode: 366d5...29d
Anonym bruker Skrevet 17. juni #4 Skrevet 17. juni Anonym bruker skrev (7 timer siden): Leger blir dessverre også gamle og demente. Anonymkode: 366d5...29d Han er ikke dement, han gikk av med pensjon i fjor. Han snakket dritt om meg utifra noe i avisa- ikke om pasient informasjon. Anonymkode: 7733d...f8a
Anonym bruker Skrevet 17. juni #5 Skrevet 17. juni Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Han er ikke dement, han gikk av med pensjon i fjor. Han snakket dritt om meg utifra noe i avisa- ikke om pasient informasjon. Anonymkode: 7733d...f8a Men da er det vel ett fett? Så lenge han ikke bruker informasjon han har fått om deg som pasient. Leger er bare folk de og Anonymkode: 394d3...92a
Anonym bruker Skrevet 17. juni #6 Skrevet 17. juni Du mener han er syk i hodet fordi han snakker negativt om deg basert på noe som står i avisen om deg? Hvorfor det? Anonymkode: 1f57d...7dd
Anonym bruker Skrevet 17. juni #7 Skrevet 17. juni Det som står i avisa er offentlig informasjon, så det er ikke noe forbud mot diskutere det, så lenge han ikke poengterer at "min pasient XX bla bla" Anonymkode: aa1fc...57a
Anonym bruker Skrevet 18. juni #8 Skrevet 18. juni Syk? Sladrebøtte og skadefro er ikke å være syk. Anonymkode: 88a14...f49
Anonym bruker Skrevet 18. juni #9 Skrevet 18. juni Hva med å presentere fakta, i stedet for usaklig fjas? 1 Dette handler ikke om din (tidligere) lege. Denne personen har uttalt seg som privatperson, ikke som lege. 2 Det har ikke blitt delt helsefaglige, private opplysninger. Personen uttalte seg om offentlig informasjon, det er fullt lovlig. 3 Du har stått fram offentlig, frivillig eller ei, i avisa. Det er fritt fram å kommentere informasjon som står i en avis, innenfor ytringsfrihetens romslige grenser. 4 Personen har baksnakka deg og snakka "dritt". Sladder er sjelden hyggelig, og det er av og til rimelig ufint, men fremdeles ikke hverken ulovlig eller egnet til å kalle avsenderen syk. 5 Du er furt, det er helt greit og antakelig forståelig, men det rettferdiggjør ikke å lyve og sladre om andre. Anonymkode: 2a37e...41f
Anonym bruker Skrevet 18. juni #10 Skrevet 18. juni Å diskutere / snakke om ting eller personer som det står om i avisa, vil jeg ikke kalle baksnakking. Så sant det ikke blandes inn at du var pasient hos ham og hva han syntes om deg i den sammenheng eller blande inn andre ting som han visste om deg. Ting står vel i avisa for at det skal leses og gjerne snakkes om. Anonymkode: aa1fc...57a
Anonym bruker Skrevet 18. juni #11 Skrevet 18. juni Anonym bruker skrev (På 17.6.2025 den 13.28): Han er ikke dement, han gikk av med pensjon i fjor. Han snakket dritt om meg utifra noe i avisa- ikke om pasient informasjon. Anonymkode: 7733d...f8a Hva er sykt i hodet med det? Han er ikke din lege, han er en privatperson som snakket om noe han hadde lest i avisa om deg. Han er menneskelig som de fleste av oss. Skal vedde for at sekretæren var med på praten frem til hun så deg. Kjipt gjort ja, men syk i hodet er han ikke. Anonymkode: 813ff...8b5
Anonym bruker Skrevet 19. juni #13 Skrevet 19. juni Han har ikke gjort noe galt. Du kan med rette kalle han en idiot, men ikke noe mer en det. Han har yttringsfrihet, på lik linje med deg, på godt og vondt. Du kan gjerne melde fra at slik prat ikke egner seg i skranken, der hvem som helst kan høre. Hva om ungen din var der og hørte det? Skal en sladre om personer, bør det gjøres borte fra der andre kan overhøre. Anonymkode: f201b...aa1
Anonym bruker Skrevet 19. juni #14 Skrevet 19. juni Anonym bruker skrev (På 17.6.2025 den 13.28): Han er ikke dement, han gikk av med pensjon i fjor. Han snakket dritt om meg utifra noe i avisa- ikke om pasient informasjon. Anonymkode: 7733d...f8a Men da er han jo ikke lege lenger og gjør heller ikke noe ulovlig. Men skjønner jo at det var kjipt for deg Anonymkode: aa310...312
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå