Gå til innhold

Skoleaktiviteter utenom skolens områder, hva tenker dere her

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Overnattingstur er da ikke gratis.  De må ha utstyr til slikt. 

Eller stilte skolen med soveposer/dyner, turklær, alt av mat og snacks og sekker/bagger til å pakke i? 

Anonymkode: e5ba5...b5b

Noe må man da forvente at foreldrene klarer å fikse selv. Som skolesekk, adekvate klær til skolen, til gym og svømming, strøm til lading av ipad/pc, gymsko, uteklær til lek i friminuttene, matboks, drikke flaske, matpakke etc. Eller tenker du alt skolen skal ordne alt som barna trenger i løpet av en skoledag? Man evner også å låne utstyr til turdager, om man ikke har noe selv, og sende med en matpakke. 

Vi er så heldige i Norge at ungene får gratis opplæring i skolen. Noe må forelde også kunne bidra med uten å surkelure over at man må ordne noe selv. 

Anonymkode: 8f03d...45c

Skrevet
25 minutes ago, Anonym bruker said:

Noe må man da forvente at foreldrene klarer å fikse selv. Som skolesekk, adekvate klær til skolen, til gym og svømming, strøm til lading av ipad/pc, gymsko, uteklær til lek i friminuttene, matboks, drikke flaske, matpakke etc. Eller tenker du alt skolen skal ordne alt som barna trenger i løpet av en skoledag? Man evner også å låne utstyr til turdager, om man ikke har noe selv, og sende med en matpakke. 

Vi er så heldige i Norge at ungene får gratis opplæring i skolen. Noe må forelde også kunne bidra med uten å surkelure over at man må ordne noe selv. 

Det er jo ikke det hvis det forevntes/forlanges skoleaktiviter som det må betales ekstra for

Anonymkode: adeb3...5bc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Noe må man da forvente at foreldrene klarer å fikse selv. 

Men ikke en hundrelapp til buss...

Anonymkode: 2f530...c3f

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det skrev jeg vel ikke? De har flotte områder i nærheten, og bruker dem. Helt gratis. F.eks. hadde de overnattingstur forrige uke. Helt gratis. Det finnes alternativer skjønner du. Men ja, det er kjipt at skolen med viten «tvinger» enkelte barn til ugyldig fravær. 

Anonymkode: ba7bc...327

Det kan da være like vanskelig for en 15 åring å dra på overnatting som å ta buss ? Det vil jo også tvinge noen til ugyldig fravær som du sier..

Skrevet

At noen gidder bli lærer er for meg helt uforståelig. Det er så mange foreldre som gjør det til sin oppgave å syte og klage på alt at jeg blir helt sjokka. Hvis ikke ungene greier ta bussen i 8 klasse er det helt andre problemer som må tas tak i. 

Anonymkode: fad73...217

Skrevet

Jeg er lærer (barneskolen) og hadde aldri kommet på å legge opp til en tur som ikke var innenfor gangavstand eller som ble dekket av skolen (ellev ev. FAU). Ikke hadde vi fått lov til det, heller, nettopp pga gratisprinsippet. Vi har noen ganger spurt foreldre om hjelp til å komme oss fra A til B, bare for hyggelig samvær der foreldrene kan være med. Om vi ikke hadde fått full oppdekking til alle elever, måtte vi ha droppet opplegget, for ingen skal måtte betale for buss selv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

At noen gidder bli lærer er for meg helt uforståelig. Det er så mange foreldre som gjør det til sin oppgave å syte og klage på alt at jeg blir helt sjokka. Hvis ikke ungene greier ta bussen i 8 klasse er det helt andre problemer som må tas tak i. 

Anonymkode: fad73...217

Problemet her er da ikke bussen, men at skolen(e) legger opp til aktiviteter som koster penger 

Anonymkode: ae2a4...553

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...