Gå til innhold

Har en tenåring som aldri har vært på ferie her..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I alle fall i følge henne 😅

Vi har feriert i alle somrer, etter hennes ønsker å behov. Så alle tenkelige parker i Norden. Til stor glede og forlystelse. Vi har reist dit hun ville, og har dradd på med vip billetter og de kuleste overnattingsstedene. Fylt ukene i sommerferien til randen med opplevelser

De siste årene har vi reist til tre europeiske land, både byferie og badeferie/resort 

Og når hun ser tilbake har hun så og si ikke reist på ferie..

What? Vi kunne like gjerne bare blitt hjemme og spart penger? 

Flere med ungdom som har glemt barndommens paradis? 

Anonymkode: 1d93d...893

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

I alle fall i følge henne 😅

Vi har feriert i alle somrer, etter hennes ønsker å behov. Så alle tenkelige parker i Norden. Til stor glede og forlystelse. Vi har reist dit hun ville, og har dradd på med vip billetter og de kuleste overnattingsstedene. Fylt ukene i sommerferien til randen med opplevelser

De siste årene har vi reist til tre europeiske land, både byferie og badeferie/resort 

Og når hun ser tilbake har hun så og si ikke reist på ferie..

What? Vi kunne like gjerne bare blitt hjemme og spart penger? 

Flere med ungdom som har glemt barndommens paradis? 

Vil bare understreke at dette er skrevet med en humoristisk undertone. Hun er en takknemlig sjel. Hun kan bare ikke huske alt vi har gjort opp gjennom og har jo ikke så mange av disse syden-minnene som venninnene har. 

HI

Skrevet

15 åring? For dette høres veldig likt ut på vår jente😅 , hun reiser visst " aldri" noen sted. Selv om vi de siste årene har vært i hellas, spania, sverige m.flere. Dog kjøpte vi hytte for 2 år siden og der har vi vært mye siste årene, så hun føler vel at det er litt kjedelig😅. , selv om vi og har reist til utlandet i sommerferiene.

Alder tenker jeg😱

Anonymkode: 03f3d...51f

Skrevet

Vi har et godt gammeldags fotoalbum vi.

Printer ut 10-20 bilder hvert år og limer inn, skriver litt tekst, datoer osv.

Har blitt flere album etterhvert og ungene har elsket dem fra de var helt små. Å være 7 år og mimre tilbake til da de var 4 år i Legoland er like morsomt som å være 15 år og mimre tilbake til da de var 11 år i Disneyland.

Har aldri vært på charter vi heller, men tror ikke ungene her har hatt noe dårligere ferier altså 😅

Anonymkode: 7c236...b9e

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vi har et godt gammeldags fotoalbum vi.

Printer ut 10-20 bilder hvert år og limer inn, skriver litt tekst, datoer osv.

Har blitt flere album etterhvert og ungene har elsket dem fra de var helt små. Å være 7 år og mimre tilbake til da de var 4 år i Legoland er like morsomt som å være 15 år og mimre tilbake til da de var 11 år i Disneyland.

Har aldri vært på charter vi heller, men tror ikke ungene her har hatt noe dårligere ferier altså 😅

Anonymkode: 7c236...b9e

Ja, vi har også bildebøker og filmer. Men det teller liksom ikke hvis det ikke er fjerne himmelstrøk. Er jo ikke noe kult å fortelle venner om Dyreparken og Liseberg 😄

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

15 åring? For dette høres veldig likt ut på vår jente😅 , hun reiser visst " aldri" noen sted. Selv om vi de siste årene har vært i hellas, spania, sverige m.flere. Dog kjøpte vi hytte for 2 år siden og der har vi vært mye siste årene, så hun føler vel at det er litt kjedelig😅. , selv om vi og har reist til utlandet i sommerferiene.

Alder tenker jeg😱

Anonymkode: 03f3d...51f

Eksakt! Tipper alder 😄 Det har aldri vært et tema før. Litt ekstra «sårt» siden vi ikke får reist til utlandet i år.. 

HI

Skrevet

Cry me a river. Da har hun reist langt mer enn min 15-åring. Vi skal være i Norge i år også. 

Anonymkode: 11e2b...ef3

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Cry me a river. Da har hun reist langt mer enn min 15-åring. Vi skal være i Norge i år også. 

Anonymkode: 11e2b...ef3

Ja, jeg mener jo at vi har reist meeer enn nok.. 

HI

Skrevet

Sånn er min datter og. Men hun har adhd og antagelig en personlighetsforstyrrelse. Finnes ikke takknemlig heller. «Vi har aldri vært i syden vi» sa hun 3 mnd etter vi kom hjem fra Spania. Den er mottatt!

Anonymkode: 8741a...214

Skrevet

Mine husker de enkleste feriene. Gapahuk, bade når det regner, den gangen pappa datt i bekken. 
USA og syden husker de knapt/har gjort lite inntrykk. 

Anonymkode: 6eb4b...32c

Skrevet

Min 15åring husker alle feriene vi har vært på. Alt fra camping i Finland, teltturer i regnvær, sydenturer, storbyferier, bilferier til Senja og Lofoten osv. Hun husker alle sammen med glede, men skal innrømme at det er nok syden og storbyferiene hun husker best :)

Anonymkode: 363c1...960

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Mine husker de enkleste feriene. Gapahuk, bade når det regner, den gangen pappa datt i bekken. 
USA og syden husker de knapt/har gjort lite inntrykk. 

Anonymkode: 6eb4b...32c

Det der er veldig kjent!  Ser på mine egne nå ganske store unger.  De husker, eller i alle fall drar fram som minner den ferien vi var på biltur i Norge og bilen streiket.  NAF kom og hentes oss og vi fikk sitte på med "den store bilen" som bilen vår ble kjørt til verksted med. Eller da solhatten min ble tatt og vinden og forsvant nedover elva.  Nabogutten som med stjerner i øynene fortalte at han hadde sovet i hengekøye i hagen til bestemor og bestefar - når vi voksne egentlig forventet at han skulle fortelle oss om den flotte turen som vi visste at de hadde hatt til noe som vi så på som eksotisk og spennende.  Selv når vi stilte spørsmål, husket han lite fra det / eller var ikke så interessert i å snakke om det.  

Jeg jobber i grunnskolen, og ferieminnene som sitter i hodet til ungene er veldig ofte ikke det som vi voksne forventer å få høre om-  Det er kanskje annerledes for tenåringer, og i en viss alder er visst alt, eller i alle fall mye, kjedelig og "ingen andre" må være med på det som de må være med på.  

Anonymkode: c3c66...b0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...