Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som enten er lærer selv eller har noen i nær relasjon, hva blir mest satt pris på som sommer- og avskjedsgave? Læreren er mann på 55 år, han har bare hatt klassen dette siste året før ungdomsskolen, men har gjort en fantastisk jobb i en klasse som lå med brukket rygg pga en udugelig og psykopatisk lærer i 6. klasse. 

Jeg vet at han drikker alkohol, han er fotball- og idrettsinteressert og han har hytte. Til jul fikk han kaffe og sjokolade, men tenkte å heve gaven en smule nå. 

Anonymkode: 8d412...74f

Skrevet

Blomster? En god bok? Det er tanken som teller.

Anonymkode: d3839...af8

Skrevet

Gaven er ikke så viktig, bare koselig med en oppmerksomhet. Men et hyggelig kort betyr mye 😊 Forslag til gave kan være gravert grillpinne, sitteunderlag i ull, termos/termokopp, lokalt øl/spekemat. 

Anonymkode: 40192...bda

Skrevet

Enig i at ordene i kortet betyr mest😊

Anonymkode: d3839...af8

Skrevet

Jeg personlig setter størst pris på blomster i krukke, som kan stå på verandaen.

Ellers er tommelfingerregelen å gi ting som kan spises eller brukrs opp, det blir veldig mye smånips, kopper og slike ting gjennom yrkeskarrieren.

Vi har en butikk/cafe i byen her som selger lokalmat, og på denne tiden lager de sommergaver i cellofan med alt fra eplecider til spekepølse, oster og krydder. Det er populære gaver.

Anonymkode: d3fec...852

Skrevet

Alkohol ville jeg ikke gitt bort.  I alle fall ikke om gaven blir pakket opp i klasserommet.  Ellers har jeg ingen problemer med å gi en flaske vin eller noe godt øl i gave til folk som jeg vet at har et normalt forhold til alkohol. 

Anonymkode: 23a28...c82

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Alkohol ville jeg ikke gitt bort.  I alle fall ikke om gaven blir pakket opp i klasserommet.  Ellers har jeg ingen problemer med å gi en flaske vin eller noe godt øl i gave til folk som jeg vet at har et normalt forhold til alkohol. 

Anonymkode: 23a28...c82

Nei da hadde nok barna fått TRAUMER altså 🤣🤣

Anonymkode: bad27...7cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Nei da hadde nok barna fått TRAUMER altså 🤣🤣

Anonymkode: bad27...7cc

Det handler da overhodet ikke om det.

Det handler om at gaven er fra klassen, altså fra barn, og barn gir ikke bort alkohol. Det er noe voksne mennesker gir til hverandre 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det handler da overhodet ikke om det.

Det handler om at gaven er fra klassen, altså fra barn, og barn gir ikke bort alkohol. Det er noe voksne mennesker gir til hverandre 

Tull og vås. Gaven er jo primært fra foreldrene, barna ser ikke hvor verdifull en god lærer er. Jeg har gitt vin til både barnehage- og skoleansatte og har da aldri tenkt at det involverer barna. De skal ikke akkurat drikke med dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...