Anonym bruker Skrevet 15. juni 2025 #1 Skrevet 15. juni 2025 Kjenner at jeg mestrer dette dårlig. Jeg fylller 41 om noen mnd og hadde håpet at jeg hadde noen år igjen før dette skulle komme. Har ikke snakket med legen enda men er ganske sikker på at jeg er der nå. De siste dagene har jeg opplevd en varme som plutselig detter over meg. Jeg er en person som liker å gå i stor hettegenser og joggebukse så det å måtte gå i veldig lite klær er jævlig i seg selv. Jeg lurer også på hvordan psyken vil bli påvirket, jeg har en psykisk lidelse fra før. Mensen har jeg ikke hatt på 2 år for jeg har pstav og mister mensen med den. Har bestilt time til å ta den ut for jeg vil se hvordan kroppen min fungerer uten kunstige hormoner. Har noen gode råd og tips til å komme seg gjennom dette på best mulig måte? Bør jeg begynne på østrogen? Har hørt anbefalinger om det Anonymkode: 5f632...e58
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2025 #2 Skrevet 15. juni 2025 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Kjenner at jeg mestrer dette dårlig. Jeg fylller 41 om noen mnd og hadde håpet at jeg hadde noen år igjen før dette skulle komme. Har ikke snakket med legen enda men er ganske sikker på at jeg er der nå. De siste dagene har jeg opplevd en varme som plutselig detter over meg. Jeg er en person som liker å gå i stor hettegenser og joggebukse så det å måtte gå i veldig lite klær er jævlig i seg selv. Jeg lurer også på hvordan psyken vil bli påvirket, jeg har en psykisk lidelse fra før. Mensen har jeg ikke hatt på 2 år for jeg har pstav og mister mensen med den. Har bestilt time til å ta den ut for jeg vil se hvordan kroppen min fungerer uten kunstige hormoner. Har noen gode råd og tips til å komme seg gjennom dette på best mulig måte? Bør jeg begynne på østrogen? Har hørt anbefalinger om det Anonymkode: 5f632...e58 Bestill legetime:) Anonymkode: ffb24...7b1
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2025 #3 Skrevet 15. juni 2025 Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på dette. Jeg hadde null symptomer psykisk, men hadde veldige hetetokter og sov dårlig Søsteren min derimot fikk panikkangst, helseangst og slet masse med psyken. Hun fikk hormonplaster og ble seg selv igjen. Ikke sikkert det er noen god idé å ta ut p-staven, men jeg ville snakket med gynekolog om det. De som har hormonspiral blir anbefalt å ha den gjennom overgangen, for den letter symptomene. Anonymkode: 91211...bb3
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2025 #4 Skrevet 15. juni 2025 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): De siste dagene har jeg opplevd en varme som plutselig detter over meg. Har du gått ned i vekt? Veldig sulten? Lett sliten? Hjerteklapp? Det behøver ikke være overgangsalder, kan være høyt stoffskifte. Anonymkode: adcb1...ef6
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2025 #5 Skrevet 15. juni 2025 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Har du gått ned i vekt? Veldig sulten? Lett sliten? Hjerteklapp? Det behøver ikke være overgangsalder, kan være høyt stoffskifte. Anonymkode: adcb1...ef6 Enig! Eller bare at du er syk? Angst? Mye som kan påvirke kroppstemperaturen Anonymkode: c804f...40a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2025 #6 Skrevet 15. juni 2025 Ta dette med lege, ikke med hvermansen i et diskusjonsforum. Anonymkode: 7fc8d...403
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2025 #7 Skrevet 15. juni 2025 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Har du gått ned i vekt? Veldig sulten? Lett sliten? Hjerteklapp? Det behøver ikke være overgangsalder, kan være høyt stoffskifte. Anonymkode: adcb1...ef6 Det var i alle fall det som gjaldt for min del, og ser at det gjelder andre kvinner også. https://www.klikk.no/helse/gro-elisabeth-trodde-hun-var-tidlig-ute-med-overgangsalderen-forst-etter-tre-ar-fant-hun-ut-hva-som-faktisk-var-galt-7339214 Anonymkode: adcb1...ef6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå