Anonym bruker Skrevet 15. juni 2025 #1 Skrevet 15. juni 2025 Nå har jeg gått i flere uker med hjertebank, føler det skal hoppe ut av brøstet av og til. Kjenner det godt ned i magen eller opp i halsen. Er så slitsomt og ubehagelig. Hadde det samme i fjor på ca samme tid, gikk da med registrering som merket alle hjertebankene, men de var ikke farlig. Så jeg vet at det ikke er farlig,men er bare så slitsomt. Våkner om natten med det, har det mye på jobb og i hvile hjemme. Er 40 år og eneste sykdommen jeg har er lavt stoffskifte. Har vært en vinter/vår med mye stress på jobb, underbemannet og det som da hører med. Har 3 barn og det som hører til det, de er riktignok store, 8, 14 og 17 år, men krever sitt så klart. Så det er jo dette hamsterhjulet da. Har noen noe råd/tips rundt det med hjertebank? Anonymkode: 21ce8...483
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2025 #2 Skrevet 15. juni 2025 Jeg ville bedt om en ny måling. Ting kan ha endret seg. Ikke nødvendigvis til noe alvorlig, men kanskje du kan henvises til ablasjon om det er for plagsomt for deg. Min datter har hatt to ablasjoner og mannen min venter på sin andre ablasjon nå. Anonymkode: a1eaa...eb5
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2025 #3 Skrevet 15. juni 2025 Sikker på at det ikke har noe med stoffskiftet ditt å gjøre? Jeg har lavt stoffskifte og hadde ekstremt med hjertebank når jeg var overmedisinert. Anonymkode: 15d56...41e
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2025 #4 Skrevet 15. juni 2025 Overgangsalderen. Anonymkode: 7683f...71b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2025 #5 Skrevet 15. juni 2025 Jeg fikk dervish flest i fjor på sensommeren.. har startet med periomenopause.. altså den tiden som der hormonene starter å produsere mindre før overgangsalderen og det er vanlig å få hjertebank da. Kommer av ubalanse i hormonene. De går ikke gradvis ned men spytter ut litt da og da. Desverre ett kjent symptom. Ville prøvet ut magnesium for det sa hjertelegen min han hadde hørt kunne hjelpe, evt betablokker. Var på slik måling selv men da jeg endelig fikk time hadde jeg selvfølgelig ikke hjertebanken. Men merker også at den kommer og går ut ifra hvor i syklusen jeg er Anonymkode: f7321...e56
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2025 #6 Skrevet 16. juni 2025 Har du kontroll på stoffskiftet ditt? Behovet for levaxin kan endre seg med årstidene. Anonymkode: f2e7b...3fc
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2025 #7 Skrevet 16. juni 2025 Takk for svar dere. Har vært inne på tanken om perimenopause og har snakket med legen om det, hun tror også det pga flere andre symptomer. I fjor så varte hjertebanken også i flere uker/måneder for så å gå over. Så det gjør nok det denne gangen og. Har nettopp vært hos fastlegen for stoffskifte, økt litt på dosen, men går på 50 mcg 3 dager i uken og 75 mcg 4 dager i uken, ikke høye dosene, men kan så klart være noe med det og. Bare fryktelig slitsomt. I natt har jeg sovet skikkelig dårlig, våknet med den hodepinen og skikkelig svimmel i 2 tiden. Prøvd å være oppe,men må bare legge meg. Tar en egenmeldingsdag i dag. Ikke gøy å gi beskjed til jobb, men tørr ikke å kjøre bil. Kjenner og at hjertebanken kommer oftere og hardere i natt og nå. Hi Anonymkode: 21ce8...483
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2025 #8 Skrevet 16. juni 2025 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Bare fryktelig slitsomt. I natt har jeg sovet skikkelig dårlig, våknet med den hodepinen og skikkelig svimmel i 2 tiden. Prøvd å være oppe,men må bare legge meg. Tar en egenmeldingsdag i dag. Ikke gøy å gi beskjed til jobb, men tørr ikke å kjøre bil. Kjenner og at hjertebanken kommer oftere og hardere i natt og nå. Dette må du komme deg til legen med. Spiser du omega 3? Anonymkode: 7683f...71b
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2025 #9 Skrevet 16. juni 2025 Jeg har det omtrent som deg, HI, men har blitt sjekka ut hos spesialist som sa det var ufarlig (og vanlig). Jeg merker at det blir verre om jeg spiser søte ting før leggetid (og spesielt lakris eller sjokolade, dessverre). Vet ikke om det er relevant for deg, men! Anonymkode: 71183...eb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå