Gå til innhold

Hvordan opplevde dere hjemmebesøk av barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mange ganger kom de hjem til dere?

Anonymkode: 8134a...a7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kom her bare en gang,de andre gangene hadde vi møte på kontoret deres.

Det føltes veldig kunstig å sitte å leke med barnet mitt mens to damer sitter å vurderer alt jeg sier å gjør. Men i etterkant av hjemmebesøket har jeg kun fått skryt av barnevernet for måten jeg var mot barnet mitt.

Anonymkode: c5e43...b25

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det føltes veldig kunstig å sitte å leke med barnet mitt mens to damer sitter å vurderer alt jeg sier å gjør. Men i etterkant av hjemmebesøket har jeg kun fått skryt av barnevernet for måten jeg var mot barnet mitt.

Var barnet med på kontoret eller kun dere foreldre?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Anonymkode: 8134a...a7a

Skrevet

På kontoret var det kun foreldrene :)

Skrevet

Det er klart vanligst å ha ett hjemmebesøk i en undersøkelse. Eventuelt to dersom barnet bor i flere hjem.

Så gjøres selvsagt tilpasninger ut fra problemstilling, barnets fungering, familiens behov osv. Av og til gjøres ikke hjemmebesøk i det hele tatt, av og til gjøres mange. 

Anonymkode: 16d56...d8b

Skrevet

Her ble vi meldt til bv av skolen. Vi hadde problemer med at  lærer nektet å hjelpe vårt prematurfødte barn. Nektet å lage dagsplan. Var ekstrem vanskelig. De damene høyt oppe på skolen slo ring om lærer. Barnet vårt ble totalt oversett av lærer. Vi sa litt hardt i fra at noe måtte gjøres. Barnet turte ikke komme på skolen.  Det likte ikke skolen, så vi ble meldt. 

Bv måtte komme hjem for å se. Vi hadde ikke noe å skjule, men hele greia var veldig invaderende og traumatisk. 

Den dagen hun kom til oss, de ville komme på bursdagen til barnet.... vi sa nei, hun fikk komme dagen etter, siste skoledag før ferien..  ,var hun her bare i ett kvarter. 

Hun satt inne mens vi spiste middag på verandaen. Så dro hun. Saken avsluttet. Barna skjønte ikke helt hvem hun dama var. Tror vi sa bare at hun skulle hjelpe oss ang. skolen. 

Anonymkode: 059e2...f15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...