Gå til innhold

Fått ny kjæreste og vet allerede nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

At jeg ikke kommer til å forlove meg og gifte meg, at jeg ikke ønsker å bli samboer og at jeg ikke ønsker å få flere barn. 

Er 40 år og har vært singel i 6 år. Yngste barnet mitt på 16 bor hjemme og jeg trives med all alenetid jeg har.

Aldri si aldri men ser ikke for meg å bli samboer med noen ever igjen.

Kjæresten er god og snill som dagen er lang så det har ingenting med han å gjøre.

Dere som er på min alder med ny kjæreste. Hvilke tanker har dere for fremtiden?

Anonymkode: 03f24...6d1

Skrevet

Tenker at det er en viktig samtale og ta. Dere kan fint leve livet sammen uten å få barn eller giste dere. Samboerskap kommer nok etterhvert 🥰

Anonymkode: 78edd...e8e

Skrevet

Å være særboere kan være en god løsning. Men du MÅ være ærlig med denne mannen, slik at han ikke bygger seg opp noen forventninger du ikke kan oppfylle. 

Anonymkode: 421d3...2d6

Skrevet

Tenker akkurat det samme, dater en nå på andre året og har vært ærlig hele veien, har også gitt beskjed om at han MÅ ta det opp om han kjenner det ikke er ok lenger. Jeg takler virkelig ikke tanken på å dele hverdag eller hjem med noen igjen. Var singel i 7 år før jeg møtte han jeg dater nå, var særboer da også (andre grunner til at det ble slutt).

Anonymkode: 9c9b5...746

Skrevet

Jeg tenker flere ting er viktig. Om du ikke har lyst til å bli gift/samboer så skal du ikke flytte sammen med ham.  Det er viktig at du forklarer følelsene dine for ham.  Forklar at dette ikke handler om ham, men at du har et stort behov for alenetid.  Du vil gjerne være med ham, men ikke 24/7.  Husk også at ting kan endre seg.  Kanskje forandrer ting seg når barna flytter ut og du kanskje får litt mer alenetid enn du egentlig har lyst på.  Kanskje gjør han det slutt.  Ting kan skje, og det eneste du egentlig vet er at nå har du mangel på alenetid, du nyter å være alene og ønsker både alenetid og tid med kjæresten.  

Jeg er over 50 og har barn som fremdeles bor hjemme.  Jeg har også kjæreste som ønsker å bo sammen med meg.  Jeg har gitt beskjed om at det er helt uaktuelt så lenge barna bor hjemme.  Så vi bor hver for oss og koser oss når vi er sammen.  

Alenetid er gull, men jeg er glad i kjæresten min og heldigvis har vi god tid begge to.  Kanskje ender vi opp med å bo sammen om noen år. 

Anonymkode: a010a...5a1

Skrevet

Har det på akkurat samme måte. Har følt på det siden jeg ble alene med barn for over 10 år siden. Hatt et par forhold og vært ærlig på det.  

Tenker kanskje når barna flytter ut. Kanskje...  så ja skjønner deg 

Anonymkode: 0eb0d...dca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...