Gå til innhold

Dere som ikke reiser på ferie år, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det dels grunnet svak økonomi/prioritering av oppussing og en vanskelig livssituasjon.

Anonymkode: 6c25c...1d0

Skrevet

Har ikke lyst.

Anonymkode: 96e17...92f

Skrevet

Har ingen å reise med.

Anonymkode: b9c69...636

Skrevet

Barn med utfordringer som helst vil sove i egen seng.

Men, har mange muligheter til aktiviteter her vi bor med base hjemme

Anonymkode: ee39c...cb0

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Her er det dels grunnet svak økonomi/prioritering av oppussing og en vanskelig livssituasjon.

Hvem orker å reise alene med 4 viltre barn? Noen med diagnoser 

Anonymkode: 4264b...5ff

Skrevet

Har barn på 16 og 18 år som skal jobbe, var en tur i Sverige med dem i påsken.

Akkurat i den fasen de er nå er jeg ikke komfortabel med å reise fra dem over tid, da blir det fort fest hjemme 🙈

Men så bor vi ved sjøen da, har vannet noen hundre meter fra huset og har båt, så turistene kommer hit om sommeren. Vi kan reise på andre tider av året egentlig.

Anonymkode: 86f28...4a9

Skrevet

Skal flytte til Italia i august og bo der i 2 år. Blir derfor hjemmeferie frem til vi flytter

Anonymkode: 6efaf...069

Skrevet

Ene barnet har kjøpt leilighet , som vi foreldre hjelper til med, og planen er å reise på ferie høsten 26.

Anonymkode: 9f94a...94c

Skrevet

Har ikke råd i år. Utgiftene har blitt så store de siste årene, og vi må prioritere en buffer konto heller enn å reise på ferie. Veldig trist, men jeg orker bare ikke å være blakk i lang tid etter ferien. 

Anonymkode: 5d765...51c

Skrevet

Har ikke råd

Anonymkode: a35e0...3c6

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Har ikke råd

Jobber du? Alene med barn? Jeg bare spør fordi jeg "føler" at alle drar på dyre ferier.

Skrevet

Vi er midt mellom to ferieboliger. Den ene er solgt og den andre er ikke klar. Derfor har vi ikke planlagt noe enda i år. Får se om vi finner på noe på sparket eller bare tar dagsturer.

Anonymkode: 76d15...92a

Skrevet

Blir noen få turer med en venn. Ellers har jeg hverken lyst, råd eller har noen andre å reise med. 

Anonymkode: 690c4...52e

Skrevet

Har veldig lyst å dra på ferie men har ikke økonomi til det i år. Litt synd med tanke på at jeg har en ungdom som har lyst å dra på ferie,men sånn blir det bare i år dessverre.

Anonymkode: ba6bc...aaf

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Har veldig lyst å dra på ferie men har ikke økonomi til det i år. Litt synd med tanke på at jeg har en ungdom som har lyst å dra på ferie,men sånn blir det bare i år dessverre.

Det er synd å høre. Får ungdommen dra på ferie med pappaen sin? (Om du er mamma).

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er synd å høre. Får ungdommen dra på ferie med pappaen sin? (Om du er mamma).

Nei han er dessverre ikke i bildet. Det har selvfølgelig faren valgt helt selv.

Skrevet

Vi skal gifte oss, så pengene går til bryllupet. 
Kanskje en sydentur til vinteren istedet da, hvis vi er flinke med pengene. 

Anonymkode: 97972...9e9

Skrevet

Kombinasjon av litt dårlig råd, og at mannen og jeg ikke har særlig mange felles preferanser. Vi skal nok på kortere turer, hver for oss, men neppe sammen. Barna har flyttet ut, og skal på ferie med respektive partnere. 

Anonymkode: ac399...240

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jobber du? Alene med barn? Jeg bare spør fordi jeg "føler" at alle drar på dyre ferier.

Les om nordmenns kredittkortgjeld. Mange betaler ferien sin på kreditt. Andre er litt smartere og innser at det ikke er tiden for å prioritere dyre ferieturer. Man er ikke nødvendigvis fattig bare fordi man ikke tar seg råd til dyr ferie altså, ofte er man bare økonomisk klok.

Anonymkode: 1b95d...609

Skrevet

Prioriterer hus og hage i år. Har også fått katt i huset og ønsker ikke å sette den bort i år. 

Anonymkode: bb0e7...270

Skrevet

Ikke bestilt noe enda. Tror ikke det blir ferie og det er rett og slett fordi ferien vi har satt oss opp på krasjer med ungdommen vår sin deltakelse i stor internasjonal konkurranse som hun har kvalifisert seg til. Ønsker ikke å reise uten henne så da blir det nok å bruke ferieukene på å male hus og ordne hage og det er egentlig helt greit 🙂

Anonymkode: bb90f...961

Skrevet

Flere grunner. En er hetebølgene som har vært sørover i Europa de siste årene. Orker ikke tanke på 40 varmegrader, så vi tar heller en tur i oktober om vi finner på det. En annen er den urolige verdenssituasjonen som er nå. En tredje er at det er litt pes.

Skrevet

Nei pga min helse så kan jeg ikke reise, får ikke ferie fra sykdommen desverre.. samboer tenker syden i høstferien men ene datteren min men vi får se. Foreldrene hans har leilighet og hus i Spania. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Alene med to barn, jobber fullt, eier hus og bil, så er kanskje ikke sånn fattig per definisjon, men jeg lever så pass stramt at feriepenger er en del av vanlig budsjett… men jeg kan unne meg både spa og konsert innimellom )) 

Skrevet

Jeg er velsignet med en mann som verken liker å reise eller bruke penger, og i år orker jeg ikke å ta kampen om å bli enig om ferie. I tillegg er jeg bekymret både for hetebølger og verdenssituasjonen, så utenlandstur frister ikke uansett. Det måtte i såfall bare blitt i til nabolandene. 

Anonymkode: 8f995...923

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...