Gå til innhold

Da har Trumpsympatisører startet å slakte ned politikere fra Det Demokratiske Partiet

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Syns du det er greit at det er blitt ulovlig å demonstrere? At det blir lagt kraftig begrensning på ytringsfriheten?

Og venstremobben utfører vold, sier du? Hvem var det som stormet kongressen? Hvem var det som bygget galge til politikere de var uenige med? Venstre eller høyre? 

Anonymkode: 6eabd...31a

Synes du det var greit da? Når MAGA-tilhengerne stormet kongressen. Ikke det nei.

Anonymkode: 608a1...5a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Synes du det var greit da? Når MAGA-tilhengerne stormet kongressen. Ikke det nei.

Ingen voldelige opptøyer er greie, uansett om det er storming av kongressen, en butikk eller en voldelig demonstrasjon! 

Jeg var veldig negativ til Trump sin første periode og hadde aldri trodd at han kunne vinne et nytt valg. Han vant takket være gude-status av Biden, ingen på venstresiden turte å trekke hans kompetanse i tvil. Ikke en gang etter fatale taler og tv-opptredener. Det minner om eventyret keiserens nye klær. Hverken Walz eller Harris er særlig samlende så her snublet demokratene igjen. 

Det kuttene de har gjort både innad og mot WHO synes jeg faktisk er bra. WHO er blitt en feit og lat organisasjon. Når de presterte å si at Kina håndterte covid godt så kan de ta seg en bolle. 

Presse land til å bidra mer til NATO, helt greit. 

Anonymkode: 9f987...3cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det kuttene de har gjort både innad og mot WHO synes jeg faktisk er bra. WHO er blitt en feit og lat organisasjon. Når de presterte å si at Kina håndterte covid godt så kan de ta seg en bolle. 

Kina hadde færre dødsfall totalt enn Norge, enda de er mange millioner flere mennesker, de hadde og færre smittede pr million innbyggere. De klarte seg mye bedre enn veldig mange andre land, der i blant mange europeiske land.

Anonymkode: b38e0...424

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, det syns jeg ikke var greit. Har jeg gitt deg inntrykk av det?

Skrevet

Kina hadde færre dødsfall totalt enn Norge, enda de er mange millioner flere mennesker, de hadde og færre smittede pr million innbyggere. De klarte seg mye bedre enn veldig mange andre land, der i blant mange europeiske land.

Anonymkode: b38e0...424

1. Man kunne ikke stole på tallene fra Kina. 

2. Det boltet igjen folk sine dører og tvang ut smittede. 

3. Viruset kom fra et laboratorium i Kina, det var ikke greit! 

https://www.forbes.com/sites/siladityaray/2024/01/17/china-saw-nearly-700000-more-deaths-in-2023-after-zero-covid-ended/

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Nei, det syns jeg ikke var greit. Har jeg gitt deg inntrykk av det?

Nei, men da må det være greit å slå ned på voldelige opptøyer nå også. Man vet at Demokratenes partiorganisasjon og lokallag er involvert i organiseringen av protestene, så dette handler ikke bare om en folkelig protesbevegelse, men også om å slå politisk mynt. Men det er jo ganske typisk for venstresiden, å akseptere vold så lenge det er for "rett" sak.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ingen voldelige opptøyer er greie, uansett om det er storming av kongressen, en butikk eller en voldelig demonstrasjon! 

Jeg var veldig negativ til Trump sin første periode og hadde aldri trodd at han kunne vinne et nytt valg. Han vant takket være gude-status av Biden, ingen på venstresiden turte å trekke hans kompetanse i tvil. Ikke en gang etter fatale taler og tv-opptredener. Det minner om eventyret keiserens nye klær. Hverken Walz eller Harris er særlig samlende så her snublet demokratene igjen. 

Presse land til å bidra mer til NATO, helt greit. 

Nei, voldelige opptøyer er ikke greit. Men det bgjelder jo for saker som venstresiden støtter også.

Skrevet

Nei, voldelige opptøyer er ikke greit. Men det bgjelder jo for saker som venstresiden støtter også.

Jepp, helt enig. Så et innslag men en som hadde hatt på et palestinaskjerf og intervjuet flere av de. De syntes vold var helt ok. De ønsket å ødelegge rettsstaten og at alle som ville skulle komme inn til USA. 

Hvor var de samme demonstrasjonene nå Obama sendte flere millioner ut av landet? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De syntes vold var helt ok. De ønsket å ødelegge rettsstaten og at alle som ville skulle komme inn til USA. 

Dette er typisk for alle ekstremister, uavhengig av politisk ståsted. De mest rabiate finner du innenfor miljøvern, de er proppfulle av fordommer mot ALLE som ikke er helt enige med dem. Da blir det lett bråk og irrasjonelle handlinger.

Anonymkode: 9063a...3dc

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jepp, helt enig. Så et innslag men en som hadde hatt på et palestinaskjerf og intervjuet flere av de. De syntes vold var helt ok. De ønsket å ødelegge rettsstaten og at alle som ville skulle komme inn til USA. 

Hvor var de samme demonstrasjonene nå Obama sendte flere millioner ut av landet? 

For venstresiden er det i stor utstrekning tanken bak som teller. Jeg husker godt når Biden-administrasjonen måtte bite i det sure eplet, og sende ut et stor antall ulovlige migranter. Husker spesielt godt at norske hovedstrømsmedier skrev at det var motvillig. Altså at de måtte sende ut et stooort antall illegale migranter, men det var motvillig de så seg nødt til å gjøre det. Som om det spiller noen rolle for dem som blir sendt ut. Åh, ja. Jeg blir sendt ut, men de gjør det motvillig i det minste. Særlig.

Skrevet
Østerdølen skrev (På 15.6.2025 den 17.58):

Dette ville aldri ha skjedd under Biden, Obama eller andre presidenter. 

Dette er kun pga Donald Trumps retorikk ovenfor mennesker som ikke er enige med han. Slik blir det når en diktator får spillerom.

Jeg viser selvfølgelig til den tragiske skytingen i MInnesota av Vance Boelter.

Dette er fra den relativt liberale avisen USA Today. Det harmonerer kanskje ikke heeelt med det bilde du prøver å tegne.

'No kings' protests prove democracy is strong under Trump | Opinion

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...