Gå til innhold

Avvikle ferie eller ei når man er sykmeldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for tiden sykmeldt og kommer til å være det til etter ferien. Jeg er ikke sengeliggende men fungerer heller ikke på jobb. Jeg kan gå en tur og gjøre vanlige ting. Vi pleier ha lang ferie så jeg tok ut alle fem ukene mine. Nå kommer jeg ikke til å greie så lang ferie så vi reiser maks en uke. Ville du skrevet en uke på søknad om sykepenger eller fem?

Anonymkode: 15b7d...9c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville snakket med legen, fremfor å fundert meg frem til dette selv. Da har jeg mitt på det tørre. 

Anonymkode: 9d1f9...0b1

Skrevet

Om du får utbytte av en uke så skriver du det. Du har rett på å få ta ut ferien når du er frisk. 

Anonymkode: 343cc...a6c

Skrevet

Hvis du tror de blir videre sykmeldt etter ferien vil jeg ikke anbefale å ta ut ferie nå. Da får avr giver ny arb giver periode. Om du er sykmeldt i ferien får du ferien til gode 

Anonymkode: 27888...654

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hvis du tror de blir videre sykmeldt etter ferien vil jeg ikke anbefale å ta ut ferie nå. Da får avr giver ny arb giver periode. Om du er sykmeldt i ferien får du ferien til gode 

Anonymkode: 27888...654

Legen sa på sist kontroll at det skal muligens vurdere å jobbe noen prosent etter ferien. Så jeg er 100% sykmeldt i ferien. 

Anonymkode: 15b7d...9c0

Skrevet

Jeg er sykmeldt, mens jeg venter på operasjon. Jeg skal på hytta, men ferien begrenser jo seg veldig pga smerter og stadig hvile. Jeg kan ikke gjøre i ferien det jeg ellers ville ha gjort. Legen sa til meg at jeg ikke skal ta ut ferie, selv om jeg drar på "ferie", ettersom jeg ikke får utnyttet den. Jeg må bl.a ha med meg mine foreldre ettersom jeg ikke kan være så mobil med barna. 

Anonymkode: e8505...057

Skrevet

Hvis du reiser så husk i alle fall å sjekke om reiseforsikringen din dekker deg når du er sykmeldt. Ikke alle gjør det for eksisterende tilstander

Anonymkode: 250de...319

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...