Anonym bruker Skrevet 14. juni #1 Skrevet 14. juni Har ei venninne som stadig spør meg om jeg ønsker å være med på shopping, det er jo så gøy og koselig. Skjønner meg virkelig ikke på det konseptet. Selvfølgelig, handler jeg også, men bare når det er noe jeg må ha, og da prøver jeg å bruke minst mulig tid på det. Hater det, syns det bare er stress. Fulle butikker, trange prøverom og så videre. Min venninne shopper også bare for å shoppe, bruker masse penger på ting hun egentlig ikke trenger, ikke det at jeg har dårlig råd, det har jeg virkelig ikke, men skjønner ikke vitsen med å fylle huset med masse unødvendig ræl. Kan noen forklare meg denne gleden med shopping? Anonymkode: d2d2b...0b9
Anonym bruker Skrevet 14. juni #2 Skrevet 14. juni For de som finner glede i det er det så enkelt som shopping = glede. Mer mystisk er det ikke. Anonymkode: 63791...e82
Elizabeth Skrevet 14. juni #3 Skrevet 14. juni Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Har ei venninne som stadig spør meg om jeg ønsker å være med på shopping, det er jo så gøy og koselig. Skjønner meg virkelig ikke på det konseptet. Selvfølgelig, handler jeg også, men bare når det er noe jeg må ha, og da prøver jeg å bruke minst mulig tid på det. Hater det, syns det bare er stress. Fulle butikker, trange prøverom og så videre. Min venninne shopper også bare for å shoppe, bruker masse penger på ting hun egentlig ikke trenger, ikke det at jeg har dårlig råd, det har jeg virkelig ikke, men skjønner ikke vitsen med å fylle huset med masse unødvendig ræl. Kan noen forklare meg denne gleden med shopping? Anonymkode: d2d2b...0b9 Kan ikke være mer enig.
Anonym bruker Skrevet 14. juni #4 Skrevet 14. juni Da er vi to. Har en tenåringsdatter og en attpå, det handler mer om å henge med og holde ut. Tror jeg brukte knappe 2 min sist jeg kjøpte noe selv 😮💨 Anonymkode: 8a42a...9c2
Anonym bruker Skrevet 15. juni #5 Skrevet 15. juni Anonym bruker skrev (6 timer siden): Da er vi to. Har en tenåringsdatter og en attpå, det handler mer om å henge med og holde ut. Tror jeg brukte knappe 2 min sist jeg kjøpte noe selv 😮💨 Anonymkode: 8a42a...9c2 Nei, dere er ganske åpenbart tre... Anonymkode: 357e9...207
Anonym bruker Skrevet 15. juni #6 Skrevet 15. juni Anonym bruker skrev (8 timer siden): Kan noen forklare meg denne gleden med shopping? Anonymkode: d2d2b...0b9 Så langt er jeg den eneste som har svart på HIs spørsmål. Anonymkode: 63791...e82
Anonym bruker Skrevet 15. juni #7 Skrevet 15. juni Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Nei, dere er ganske åpenbart tre... Anonymkode: 357e9...207 Har kun en, men en venn av datter som er med på det meste. Moren har ikke lappen, da blir hun ofte med oss. Spiller ingen rolle egentlig, poenget her er jo at det ikke er spesielt spennende å shoppe. Jeg synes akkurat det er både slitsomt og dørgende kjedelig. Men tenåringer, de har all verdens tid 😅😮💨 Anonymkode: 8a42a...9c2
Anonym bruker Skrevet 15. juni #8 Skrevet 15. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så langt er jeg den eneste som har svart på HIs spørsmål. Anonymkode: 63791...e82 Svaret er at det, som mye annet, gir hjernen et lite rush av dopamin. Vi har forskjellige ting som utløser det. For noen er det trening, andre mat/drikke. Noen opplever det ved shopping. Anonymkode: 8a42a...9c2
Anonym bruker Skrevet 15. juni #9 Skrevet 15. juni Svaret er vel så enkelt som at folk er forskjellige og liker forskjellige ting. Det er sjelden jeg drar på shopping bare for gøy, men noen ganger kan det være nettopp gøy å rusle rundt i butikker, kikke og prøve og finne pene eller nyttige ting. Hva liker du å gjøre da, hi? Tror du alle syns at det du liker er givende? Anonymkode: 65c71...f65
Anonym bruker Skrevet 15. juni #10 Skrevet 15. juni Å få noe nytt, uavhengig av om det er en gave eller noe du kjøper selv, utløser dopamin som gir en god følelse. Denne "dopaminrusen" er det mange som blir avhengig av eller i det minste går til når livet er vanskelig. Anonymkode: 7a8e6...986
Anonym bruker Skrevet 15. juni #11 Skrevet 15. juni Jeg er som deg, men jeg skjønner jo at folk er forskjellige og derfor liker forskjellige ting. Alle mennesker får litt ekstra dopamin av ulike ting en gjør, og fordi vi liker dopamin, oppsøker vi disse tingene bevisst eller ubevisst. Venninnen din får antagelig et dopamin-kick av shopping, mange gjør det, og derfor vil hun naturligvis fortsette med det fordi hun vil ha flere slike dopamin-kick. Jeg, og deg høres det ut som, får ikke dopamin-kick av å shoppe, men av andre ting. Det kan være å spise, gå turer, lære seg mer om noe en synes er spennende, spille dataspill eller hva som helst, men du har garantert noe du også. Anonymkode: 4ef00...9e1
Anonym bruker Skrevet 15. juni #12 Skrevet 15. juni Jeg elsker å gå rundt å se på nye klær og ting. Og shoppe noe av det. Jeg skjønner meg ikke på folk som har glede av folk som har glede av å gå turer i skog og mark, men fortsår jo at folk liker forskjellig. Anonymkode: 26bcb...9a1
Anonym bruker Skrevet 15. juni #13 Skrevet 15. juni Må du skjønne det da? Det er mange ting folk liker å gjøre som jeg ikke liker å gjøre, fordi man har forskjellige interesser og forskjellige liv, det er jo ikke akkurat et stort mysterium. Anonymkode: 138a1...4ae
sug lut Skrevet 15. juni #14 Skrevet 15. juni Anonym bruker skrev (15 timer siden): Kan noen forklare meg denne gleden med shopping? Hva med fotball? Eller kunst? Litteratur? Klatring? Nupereller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå