Anonym bruker Skrevet 16. juni #51 Skrevet 16. juni Anonym bruker skrev (4 minutter siden): De kan jo ikke bare velge adopsjon etter som de har lyst da. Det vil jeg se en kilde på. Anonymkode: 36a8d...e4a Bv skal prøve ut tiltak og minst mulig inngrep prinsippet. Noen ganger velger de å gå rett på, så smeller det i domstolene i strasbourg. Barnevernet skal ikke bare verne om barnet, de skal se helheten og hjelpe familien. Om foreldre ikke klarer grensesetting f eks så finnes det ulike kurs. Om foreldre er rusmisbrukere eller utøver vold mot barna blir det noe annet. men de skal alltid jobbe for gjenforening og da må tiltak til foreldre settes inn. Ikke alltid det går, noen klarer bare ikke å være foreldre, men i mange saker kan ting løses med tiltak. Det å rive et barn ut av hjemmet og sendt bort kan gi langt større konsekvenser og traumer enn å bo i et hjem der kanskje ikke alt er helt på stell. Man må veie opp hva som gir mest skade Anonymkode: 4db82...efe
Anonym bruker Skrevet 16. juni #52 Skrevet 16. juni Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Et klart svar: EMD har på nåværende tidspunkt avsagt 14 fellende dommer mot Norge i barnevernssaker – alle gjelder brudd på EMK § 8 . Av disse er flere rene adopsjonssaker eller adopsjonsrelaterte, hvor biologiske foreldre ble fratatt omsorgen permanent. Søk på chat gpt så finner du mye - her er noe Anonymkode: 4db82...efe Dette sier ikke det du påsto. Og nei, jeg kommer ikke til å lete etter det du påstår. Hvis det du sier stemmer, så burde det være en enkel sak å linke yil kilde. Anonymkode: 36a8d...e4a
Anonym bruker Skrevet 16. juni #53 Skrevet 16. juni Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Dette sier ikke det du påsto. Og nei, jeg kommer ikke til å lete etter det du påstår. Hvis det du sier stemmer, så burde det være en enkel sak å linke yil kilde. Anonymkode: 36a8d...e4a Ser folk har skrevet her i tråden at Fardal var voldelig mot sin datter, har søkt og det finnes ingen dokumentasjon på det. Det står bl a at han har beskylder en stefar for mishandling mot hans datter, men datter hevder det ikke stemmer Anonymkode: 4db82...efe
Anonym bruker Skrevet 16. juni #54 Skrevet 16. juni Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Ser folk har skrevet her i tråden at Fardal var voldelig mot sin datter, har søkt og det finnes ingen dokumentasjon på det. Det står bl a at han har beskylder en stefar for mishandling mot hans datter, men datter hevder det ikke stemmer Anonymkode: 4db82...efe Du har ingen kilde på det du påsto med andre ord. Anonymkode: 36a8d...e4a
MissSaigon Skrevet 17. juni #55 Skrevet 17. juni Anonym bruker skrev (12 timer siden): Et klart svar: EMD har på nåværende tidspunkt avsagt 14 fellende dommer mot Norge i barnevernssaker – alle gjelder brudd på EMK § 8 . Av disse er flere rene adopsjonssaker eller adopsjonsrelaterte, hvor biologiske foreldre ble fratatt omsorgen permanent. Søk på chat gpt så finner du mye - her er noe Anonymkode: 4db82...efe Hva er poenget ditt? Bør du ikke ha fokus på ditt barn og din familie i stede for å lete opp (påståtte) urettferdigheter? Ingenting av det du deler med oss gjør at vi tenker at barnevernet tar feil i din og deres situasjon. Det virker ikke som du klarer å se at dere trenger hjelp.
Anonym bruker Skrevet 17. juni #56 Skrevet 17. juni MissSaigon skrev (12 minutter siden): Hva er poenget ditt? Bør du ikke ha fokus på ditt barn og din familie i stede for å lete opp (påståtte) urettferdigheter? Ingenting av det du deler med oss gjør at vi tenker at barnevernet tar feil i din og deres situasjon. Det virker ikke som du klarer å se at dere trenger hjelp. Jøss, og hva vet du om vår situasjon? Anonymkode: 4db82...efe
MissSaigon Skrevet 17. juni #57 Skrevet 17. juni Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jøss, og hva vet du om vår situasjon? Anonymkode: 4db82...efe Du har delt ganske mye med oss gjennom de siste månedene, så jeg vet det du har fortalt.
Iiiiik Skrevet 17. juni #58 Skrevet 17. juni Anonym bruker skrev (15 timer siden): Han har aldri uttalt at han er utdannet psykolog, ei heller jobbet som psykolog, men han har sagt han har studert psykologi. Da et par år på skolen, og mye selvstudier. Han har aldri jobbet som psykolog, men har har interesse for faget og har lest og studert selv etter det han sier i en podcast. Jeg kan også si at jeg har lest meg opp i ett eller annet fag som jeg har fordypet meg i, men derfra til å kalle meg med tittel ? Ser heller ikke at han har brukt tittelen. Veldig rart at mange ansatte i barnevern rundt om i landet har blitt sparket etter hans avsløringer?? Nei han gjør sikkert ikke alt riktig, men han er bare et menneske som hjelper folk innen menneskerettigheter. Og mange søker hjelp hos han. alle vet jo at systemet kan være råttent, og man er naiv hvis man tror noe annet. Jeg kjenner en tidligere barneverns ansatt som beskriver systemet fra innsiden, den personen klarte ikke jobbe der mer. Ikke fordi det var krevende saker, men hvordan de jobbet. Hen ble syk av det Anonymkode: 4db82...efe Neida, han sier ikke at han er psykolog, men han gjør jo litt for å få folk til å tro det. Det er klart kommunal barneverntjeneste har sine utfordringer, men det er for meg veldig rart at én mann (som for øvrig har studert realfag) skal kunne kompensere for svakhetene.https://argumentasjon.wordpress.com/2017/08/07/rune-fardals-kompetanse-eller-mangel-pa-sadann/ Jeg kjenner leger som ikke vil jobbe på sykehus, psykologer som ikke vil jobbe på DPS og lærere som ikke vil jobbe i skolen uten at jeg ville tenkt at det nødvendigvis er slik at alt er galt i de ulike systemene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå