Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Rune Fardal er straffedømt tre ganger og tar betalt for å hjelpe folk. Han bryter barns personvern og er skyld i at flere barn ikke får hjelpen de trenger. 

At barnevernet aldri gjør feil er det vel knapt noen som påstår, men at de driver en business for å fjerne flest mulig barn fra foreldrene er bare vås og forbanna løgn. 

Det er tydelig at barnevernet er i hi sin familie av en god grunn. 

Anonymkode: 59013...0a3

Hva gjør han for at barn ikke får den hjelpa de trenger? 

Anonymkode: 4db82...efe

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Barnevernet vil vi ha fjernet

Anonymkode: ff3e8...44f

Barnevernet trenger vi, men de bør kvalitetssikres, og det bør være en rettsikkerhet rundt familier som blir involvert. De har mye makt, og har mer makt enn politiet. At barnevernet kan gjøre feil, så klart de kan. Men de er ikke så opptatt av barn som man tror. Hørte nettopp om en sak der en mor mistet omsorgen for barna sine og de la til grunn at mor hadde autisme, så viser nye rapporter at hun ikke har noen diagnose i det hele tatt. Barna på 4 og 5 år ble plassert i fosterhjem. Etter et år sa fosterforeldrene opp jobben, og barna blir nå flyttet videre med da også splittelse mellom søsken. Det er alvorlig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Barnevernet trenger vi, men de bør kvalitetssikres, og det bør være en rettsikkerhet rundt familier som blir involvert. De har mye makt, og har mer makt enn politiet. At barnevernet kan gjøre feil, så klart de kan. Men de er ikke så opptatt av barn som man tror. Hørte nettopp om en sak der en mor mistet omsorgen for barna sine og de la til grunn at mor hadde autisme, så viser nye rapporter at hun ikke har noen diagnose i det hele tatt. Barna på 4 og 5 år ble plassert i fosterhjem. Etter et år sa fosterforeldrene opp jobben, og barna blir nå flyttet videre med da også splittelse mellom søsken. Det er alvorlig. 

Du skjønner vel at barnevernet har taushetsplikt og dermed ikke kan forklare sin sak? Selvfølgelig "tar" de ikke barn bare fordi de mener foreldrene har autisme. Da hadde langt flere barn blitt omplassert. Det finnes jo veldig mange foreldre med autisme.

Anonymkode: 7ffaf...b93

Skrevet

Når du trekker inn Rune Fardal, og sier at barnevernet bør fjernes... Vel, det er ikke en liten rød klut, altså, det er det største røde flagget du kan finne. Ser andre nevne begrepet selvransakelse. Har du prøvd deg på den øvelsen, HI? Er du helt sikker på at det ikke er noe ved deg, dine oppdragelsesmetoder, livsførsel osv. som du kunne vurdert å endre på? For barnas skyld, mener jeg. 

Anonymkode: 88d65...ca5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva er han straffedømt for? Svindel og ærekrenket en psykolog? 

Er det en mann du vil legge dine barns skjebne i hendene på, altså?

Jeg sier det igjen, det er godt å vite at barnevernet er involvert hos dere. 

Anonymkode: 59013...0a3

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Bare så alle vet. Rune Fardal er en høyt respektert og utdannet psykolog som har hjulpet mange foreldre med å vinne saker over barnevernet. Han oppdaget tidlig at barnevernet driver med ulovelige midler og metoder og ble etter det en forkjemper for foreldres rettigheter til sine barn. En del i barnevernet liker han ikke derfor.

Rune Fardal er ikke psykolog. Han har studert psykologi i mindre enn et år, da er man ikke en høyt respektert psykolog altså. Han har bidratt til å avdekke feil, men han har også filmet og lagt ut info om sårbare barn, og han har eskalert konflikter mellom foreldre og barneverntjeneste i tilfeller der barna åpenbart lider nød hos sine foreldre. 

Skrevet

Bare så alle vet. Rune Fardal er en høyt respektert og utdannet psykolog som har hjulpet mange foreldre med å vinne saker over barnevernet. Han oppdaget tidlig at barnevernet driver med ulovelige midler og metoder og ble etter det en forkjemper for foreldres rettigheter til sine barn. En del i barnevernet liker han ikke derfor.

Han er ikke psykolog. Og flere av de han har "hjulpet", sier han ødelegger mer enn han hjelper.

Han har selv mistet barnet sitt etter å ha vært voldelig.

Anonymkode: 36a8d...e4a

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Alle som blir undersøkt av Bv får en saksmappe. 

Men det er ikke hvem som helst som blir undersøkt av barnevernet. 

Anonymkode: 94ca2...ef5

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Rune Fardal er en straffedømt sjarlatan.

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Men det er ikke hvem som helst som blir undersøkt av barnevernet. 

Jo det kan være hvem som helst du. Alle kan sende en bekymringsmelding og da blir det opprettet sak. Det trenger ikke handle om  foreldrene er dårlige foreldre, det kan være barn med adferdsvansker eller mistrivsel i skolen. 
Ikke mange år siden en gutt på Sunnmøre ble meldt til barnevernet grunnet skolevegring. Foreldrene var ressurssterke og jobbet selv som lærere. 
var en tv dokumentar om dette

Skrevet
Iiiiik skrev (1 time siden):

Rune Fardal er ikke psykolog. Han har studert psykologi i mindre enn et år, da er man ikke en høyt respektert psykolog altså. Han har bidratt til å avdekke feil, men han har også filmet og lagt ut info om sårbare barn, og han har eskalert konflikter mellom foreldre og barneverntjeneste i tilfeller der barna åpenbart lider nød hos sine foreldre. 

Han er ikke utdannet psykolog nei. Men har drevet selvstudier fortalte han i en podcast 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Når du trekker inn Rune Fardal, og sier at barnevernet bør fjernes... Vel, det er ikke en liten rød klut, altså, det er det største røde flagget du kan finne. Ser andre nevne begrepet selvransakelse. Har du prøvd deg på den øvelsen, HI? Er du helt sikker på at det ikke er noe ved deg, dine oppdragelsesmetoder, livsførsel osv. som du kunne vurdert å endre på? For barnas skyld, mener jeg. 

Anonymkode: 88d65...ca5

Jeg har aldri skrevet at barnevernet bør fjernes. Da må du lese en gang til. 
Barnevernet er en viktig og nødvendig instans vi har, men det vises gang på gang at det norske barnevern blir dømt i strasbourg. De blir vel ikke det om de gjør jobben sin etter lovverket? Barnevernet gjør mange grove feil begge veier. Det var også en dokumentar om søsken på Vestlandet som ble mishandler og torturert av foreldrene sine i årevis. Bv fikk en bunke med bekymringer men gjorde ingenting. En av foreldrene stakk blyanter inn i ørene på barna så de har mistet hørselen. Der ble det million erstatning. 
Jeg mener det burde vært likt i alle kommuner og det burde vært tilstrekkelig med tilsyn i sakene. For det kommer nok helt an på hvilke saksbehandlere en møter. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Han er ikke utdannet psykolog nei. Men har drevet selvstudier fortalte han i en podcast 

Og derfor stoler du på han som en psykolog? Hadde du stolt like mye på en selvlært kirurg? Eller en pilot som har drevet selvstudier?

Skrevet

Barnevernet er en viktig og nødvendig instans vi har, men det vises gang på gang at det norske barnevern blir dømt i strasbourg. De blir vel ikke det om de gjør jobben sin etter lovverket? Barnevernet gjør mange grove feil begge veier. Det var også en dokumentar om søsken på Vestlandet som ble mishandler og torturert av foreldrene sine i årevis. Bv fikk en bunke med bekymringer men gjorde ingenting. En av foreldrene stakk blyanter inn i ørene på barna så de har mistet hørselen. Der ble det million erstatning. 
Jeg mener det burde vært likt i alle kommuner og det burde vært tilstrekkelig med tilsyn i sakene. For det kommer nok helt an på hvilke saksbehandlere en møter. 

Dommene i Strasbourg gjelder samvær med foreldrene. De er ikke kritisert for å flytte barna fra (de voldelige) foreldrene, men de mener foreldrene burde få mer samvær med barna. I ett av tilfellene ble barnet bortført av foreldrene under et samvær og holdt skjult i flere dager, og da strammet barnevernet inn. EMD mener tydeligvis at foreldrene fortsatt skulle få ha samvær.

Skrevet

Ja, veldig få barn sier "Erna". Det er liksom ikke noe poeng.

Skrevet

Hva slags briller leser du nyhetene med egentlig?

Så vidt meg bekjent har aldri Strasbourg dømt at barnevernet har gjort feil i i fjerne barna, men foreldrene har gått til sak fordi de ønsker mer samvær.

Her i Norge dømmes mengde samvær etter hva de mener er riktig for barna, mens i Strasbourg legger de like mye (om ikke mer) vekt på hva som er riktig for foreldrene. Da blir det ikke et barnevern, men et foreldrevern, men det er en annen diskusjon.

Anonymkode: b91c5...3e2

Skrevet

Og derfor stoler du på han som en psykolog? Hadde du stolt like mye på en selvlært kirurg? Eller en pilot som har drevet selvstudier?

Jeg svarte hun som skrev at han er psykolog. At nei, han er ikke utdannet psykolog- han har lest seg opp i mye selvstudier. Prøv å pust med magen når du leser, så får du med deg hva som står. Hva jeg stoler på eller tror på har jeg ikke uttalt meg om. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg svarte hun som skrev at han er psykolog. At nei, han er ikke utdannet psykolog- han har lest seg opp i mye selvstudier. Prøv å pust med magen når du leser, så får du med deg hva som står. Hva jeg stoler på eller tror på har jeg ikke uttalt meg om. 

Du trekker jo frem Fardal som en mann som er til hjelp for foreldre som er i barnevernets søkelys. Hvordan kan du ha tiltro til en som både har mistet eget barn pga vold, som har bidratt til at barn blir utlevert og eksponert og som er dømt for flere forhold? Ser du ikke at du gjør saken din en enorm bjørnetjeneste ved å knytte deg til slike mennesker? 

Skrevet

Det er ikke slik at du kan "lese deg opp" i et profesjonsstudium.

Skrevet
MissSaigon skrev (11 timer siden):

Du trekker jo frem Fardal som en mann som er til hjelp for foreldre som er i barnevernets søkelys. Hvordan kan du ha tiltro til en som både har mistet eget barn pga vold, som har bidratt til at barn blir utlevert og eksponert og som er dømt for flere forhold? Ser du ikke at du gjør saken din en enorm bjørnetjeneste ved å knytte deg til slike mennesker? 

Å nevne han er ikke det samme som at jeg har noe med han å gjøre 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Klart ikke, han jobber jo ikke som psykolog. 

Skrevet

Han har aldri uttalt at han er utdannet psykolog, ei heller jobbet som psykolog, men han har sagt han har studert psykologi. Da et par år på skolen, og mye selvstudier. Han har aldri jobbet som psykolog, men har har interesse for faget og har lest og studert selv etter det han sier i en podcast. Jeg kan også si at jeg har lest meg opp i ett eller annet fag som jeg har fordypet meg i, men derfra til å kalle meg med tittel ? Ser heller ikke at han har brukt tittelen. 
Veldig rart at mange ansatte i barnevern rundt om i landet har blitt sparket etter hans avsløringer?? Nei han gjør sikkert ikke alt riktig, men han er bare et menneske som hjelper folk innen menneskerettigheter. Og mange søker hjelp hos han. 
alle vet jo at systemet kan være råttent, og man er naiv hvis man tror noe annet. 
Jeg kjenner en tidligere barneverns ansatt som beskriver systemet fra innsiden, den personen klarte ikke jobbe der mer. Ikke fordi det var krevende saker, men hvordan de jobbet. Hen ble syk av det 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Hva slags briller leser du nyhetene med egentlig?

Så vidt meg bekjent har aldri Strasbourg dømt at barnevernet har gjort feil i i fjerne barna, men foreldrene har gått til sak fordi de ønsker mer samvær.

Her i Norge dømmes mengde samvær etter hva de mener er riktig for barna, mens i Strasbourg legger de like mye (om ikke mer) vekt på hva som er riktig for foreldrene. Da blir det ikke et barnevern, men et foreldrevern, men det er en annen diskusjon.

Anonymkode: b91c5...3e2

Hvis du googler ser du at norsk barnevern har fjernet barn fra foreldre uten grunnlag. Blant annet skal de ha fjernet barn fra ei mor de mente hadde en diagnose, som viste seg ikke hadde diagnose. SB har dømt Norge mange ganger, men Norge tilbakefører ikke barna selv om de er dømt. 
Norge er også dømt for å velge adopsjon som førstevalg fremfor fosterhjem i kortere perioder. 
Det er ganske tilfeldig hvor i landet folk bor ser det ut som. Vet ikke om noen i min kommune som er tvangsadoptert. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvis du googler ser du at norsk barnevern har fjernet barn fra foreldre uten grunnlag. Blant annet skal de ha fjernet barn fra ei mor de mente hadde en diagnose, som viste seg ikke hadde diagnose. SB har dømt Norge mange ganger, men Norge tilbakefører ikke barna selv om de er dømt. 
Norge er også dømt for å velge adopsjon som førstevalg fremfor fosterhjem i kortere perioder. 
Det er ganske tilfeldig hvor i landet folk bor ser det ut som. Vet ikke om noen i min kommune som er tvangsadoptert. 

De kan jo ikke bare velge adopsjon etter som de har lyst da. Det vil jeg se en kilde på.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

De kan jo ikke bare velge adopsjon etter som de har lyst da. Det vil jeg se en kilde på.

Et klart svar: EMD har på nåværende tidspunkt avsagt 14 fellende dommer mot Norge i barnevernssaker – alle gjelder brudd på EMK § 8  . Av disse er flere rene adopsjonssaker eller adopsjonsrelaterte, hvor biologiske foreldre ble fratatt omsorgen permanent.

Søk på chat gpt så finner du mye - her er noe 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...