Gå til innhold

Noen som jobber på observasjonspost eller akuttmottak på sykehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på 17 år havnet først på akuttmottaket før han ble flyttet til observasjonsposten. Han hadde inntatt benzodiapiner. Men vi vet ikke hvor dårlig/bra det stod til med ham da vi ikke fikk info fra sykehuset. Kan vi ringe dem å spørre nå i etterkant?

Anonymkode: 81926...4dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du hvis din sønn samtykker til at du får opplysninger. Men kun med hans samtykke.

Anonymkode: 8c6d2...01e

Skrevet

De opplyser ikke om noen ting uten hans godkjenning om han er over 16 år. De har taushetsplikt. 

Du må spørre han direkte, og han må godkjenne at dere blir opplyst hvis han vil det.

Sønnen min ble lagt inn pga allergisjokk da han var på samme alder, først akuttmottak også et døgns tid på observasjon etterpå. Vi snakket ikke med legen engang, selv om vi selvfølgelig reiste til sykehuset og var der litt sammen med han. Selv samtalene etterpå tok de med han alene, epipenn, videre utredning hos spesialist osv.

Anonymkode: a4a50...f5a

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

De opplyser ikke om noen ting uten hans godkjenning om han er over 16 år. De har taushetsplikt. 

Du må spørre han direkte, og han må godkjenne at dere blir opplyst hvis han vil det.

Sønnen min ble lagt inn pga allergisjokk da han var på samme alder, først akuttmottak også et døgns tid på observasjon etterpå. Vi snakket ikke med legen engang, selv om vi selvfølgelig reiste til sykehuset og var der litt sammen med han. Selv samtalene etterpå tok de med han alene, epipenn, videre utredning hos spesialist osv.

Takk for svar.

Anonymkode: 81926...4dc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mens vi har fulgt vår sønn på samme alder tett gjennom hele oppholdet og videre utredning. Han ønsket å ha oss med. Jeg jobber på sykehus selv, og i vår avdeling er set en selvfølge at pårørende involveres om pasienten samtykker. Det å skulle gi og få viktig informasjon om feks forløp og medisiner er ikke lett bår man er alene i en akutt situasjon, så det er veldig vanlig at pårørende er med.

Anonymkode: 8c6d2...01e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...