Gå til innhold

Dagens I-landsproblem.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg finner ganske irriterende. Mulig jeg er preget av å bo med ungdom og kun et bad. 

Banke på døren/gi beskjed/skal bare, når noen er på badet for å stelle seg. Hva er greia med det? Ikke så utbredt, men det er noen få som av en eller annen grunn ikke klarer å vente de 5 minuttene det tar å stelle seg. Står du i dusjen hører du jo ikke beskjeden uansett. For ikke å snakke om hvor irriterende det er når noen skraper på døren mens du vasker de mest intime steder på kroppen. Er det mangel på folkeskikk eller hva er det som haster så voldsomt at man ikke kan gi noen 5 minutter fred? 

Nå snakker jeg ikke om å minne en ungdom på at andre også skal stelle seg/pusse tenner før jobb og skole, mens man okkuperer badet i en time. Men å ikke evne å vente de få minuttene noen bruker på å gjøre seg klar for dagen i en setting hvor det på ingen måte brenner på dass. 

Anonymkode: a9acf...746

Skrevet

Kollektivtransport 

Anonymkode: 1b8c4...e3c

Skrevet

Dette må du jo bare snakke hardt til ungdommene om. 
Skal være så ærlig å si at mine egne ungdommer kan være ganske ufordragelig til tider, men på badet får alle være i fred og gjøre seg ferdig før det er nestemann sin tur. Også jeg. 

Anonymkode: 5cbe0...991

Skrevet

Dette er det da bare å snakke om?

Om det ikke er helt krise maser man ikke på folk som er på badet....

Vet om en familie med fire ungdommer og et bad, der har de en fast rutine med timer. Var så mye krangling og mas om tid på badet, særlig om morgenen, at de nå rullerer på rekkefølgen og de har en sånn eggkoke-klokke på vasken på badet. Så alle har et klokkeslett og en tilmålt mengde tid om morgenen 😅

Selv om barna blir ungdommer må vi fortsette å oppdra de en stund til, det er ikke alle ting som detter ned i hodet deres som en selvfølge, selv om det er en selvfølge for oss.

Anonymkode: 3a976...036

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dette må du jo bare snakke hardt til ungdommene om. 
Skal være så ærlig å si at mine egne ungdommer kan være ganske ufordragelig til tider, men på badet får alle være i fred og gjøre seg ferdig før det er nestemann sin tur. Også jeg. 

Anonymkode: 5cbe0...991

Formulerte det nok dårlig, ikke ungdommen som er utfordringen. På tur med damene, en skulle tro damer på 50 ikke holdt på med sånt. 

Skrevet

Jeg har en nervøs mage. Av og til hender det at jeg må på do med en gang jeg kjenner det. Ellers går det galt. Fryktelig ubehagelig og upraktisk i flere sammenhenger.

Anonymkode: 708c6...c91

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Som jeg finner ganske irriterende. Mulig jeg er preget av å bo med ungdom og kun et bad. 

Banke på døren/gi beskjed/skal bare, når noen er på badet for å stelle seg. Hva er greia med det? Ikke så utbredt, men det er noen få som av en eller annen grunn ikke klarer å vente de 5 minuttene det tar å stelle seg. Står du i dusjen hører du jo ikke beskjeden uansett. For ikke å snakke om hvor irriterende det er når noen skraper på døren mens du vasker de mest intime steder på kroppen. Er det mangel på folkeskikk eller hva er det som haster så voldsomt at man ikke kan gi noen 5 minutter fred? 

Nå snakker jeg ikke om å minne en ungdom på at andre også skal stelle seg/pusse tenner før jobb og skole, mens man okkuperer badet i en time. Men å ikke evne å vente de få minuttene noen bruker på å gjøre seg klar for dagen i en setting hvor det på ingen måte brenner på dass. 

Tenk å opprette et sånt tråd dagen største krigen i Midtøsten brøt ut..med høyrisiko for atomkrig …

Anonymkode: f71ac...12d

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Tenk å opprette et sånt tråd dagen største krigen i Midtøsten brøt ut..med høyrisiko for atomkrig …

Folk irritasjonsmomenter og dagligdagse problemer forsvinner ikke bare fordi folk kriger i Midtøsten, skjønner du.

Anonymkode: 072e2...2a1

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Men at du henger her og kommenterer, det er greit på denne dag?

Anonymkode: 2d614...241

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg har en nervøs mage. Av og til hender det at jeg må på do med en gang jeg kjenner det. Ellers går det galt. Fryktelig ubehagelig og upraktisk i flere sammenhenger.

Anonymkode: 708c6...c91

Nå var det dusjen her, naturlig nok ikke selvfølge at toalettet er et annet rom, som her. For jeg regner ikke med at du trenger dusjen noen andre bruker helt akutt der og da?  

Spørsmålet her viste seg å være hvordan kaffemaskinen fungerte. Jeg forstår bare ikke hvordan noen tenker det er naturlig å svare på mens du står i dusjen, eller at det er så akutt at man faktisk tenker at nå må jeg banke på døren her altså. For dette kan virkelig ikke vente noen minutter til 😵‍💫

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...