Gå til innhold

Er du redd kyr? Jeg er

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hender vi må gå forbi noen på turer hit og dit. Det er skummelt.

Anonymkode: 64b22...0d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kuer er territoriale dyr. Skjønner deg godt jeg.

Anonymkode: f45c3...42b

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Kuer er territoriale dyr. Skjønner deg godt jeg.

Det heter kyr.

Anonymkode: 7e75b...a7b

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det hender vi må gå forbi noen på turer hit og dit. Det er skummelt.

Anonymkode: 64b22...0d8

Jepp, enig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det heter kyr.

Det er ikke feil at det heter kyr, men det heter også kuer i ubestemt flertallsform.

image.thumb.png.e15941fc95d778ab2533870ac21bc949.png

https://naob.no/ordbok/ku

Skrevet

Jeg er ikke redd, men har respekt og holder meg på avstand så sant det lar seg gjøre. Og jeg kommer ALDRI mellom ku og kalv!

Anonymkode: 3be79...b5a

Skrevet

Kuer er store og tunge dyr, og kan gjøre stor skade om de skulle angripe. Men det er sjelden en ku angriper, og ihvertfall ikke meg som aldri er på samme side av gjerde som dem....

Så jeg går ikke rundt og er redd kuer, men jeg hadde som anonym over her ikke gått over gjerdet og inn til kuer og kalver.

Anonymkode: 43a5d...690

Skrevet

Jeg er livredd kyr og jeg kan gå lange omveier om jeg kommer i områder hvor jeg kan risikere å møte på kyr som er på vei til eller fra beite.  Det er vel ikke annet å gjøre enn prøve å ikke komme i sånne situasjoner. men det er jo ikke alltid det nytter.  Skulle gjerne funnet et løsning, men det måtte vel være å flytte til en storby eller noe sånn.  

Anonymkode: e7a0c...f87

Skrevet

Ikke redd, men jeg har respekt for dem på samme måte som jeg har respekt for andre store dyr jeg ikke kjenner, og jeg oppfører meg ikke som en idiot i nærheten av dem. 

Skrevet

Ku og ku kan være minst to forskjellige ting. 

Rasene som i all hovedsak brukes i kjøttproduksjon, kjent som ammekyr, og som går i større eller mindre flokker, de har jeg stor respekt for. De har sterkt morsinstinkt og beskytter kalven med livet som innsats, og kan oppfatte mennesker med sykkel, med ryggsekk, med rød jakke, og med hund, som en seriøs trussel. 

Kyr i melkeproduksjon, som f.eks. NRF, de er langt mer harmløse. Likevel - det er store og tunge dyr, man skal ha respekt for dem.

Anonymkode: d070e...c87

Skrevet

Jeg har sett 60 kjøttdyr løpe i samme retning samtidig,  så de har jeg respekt for. Utrolige krefter man helst ikke vil stå i veien for.

Anonymkode: 27e14...f3c

Skrevet

De fleste separerer jo ku og kalv veldig tidlig, så det er vel ikke så ofte en kan komme mellom kun og kalv i utmark?

Jeg har vokst opp med okser og kyr på egen og nabogårdene.  Det var sjelden snakk om raser men jeg har inntrykk av at så godt som alle var NRF? Når det var dramatikk var det fordi noen sine okser var kommet utenfor gjerder og det var kviger på nærliggende beiter. Det var også snakk om at individ fra andre raser som ble prøvd ut var hissigere, det var også alltid okser, ikke kyr. Vi lærte å ikke gå inn på beitene, men også at det var en myte at de skulle reagere på rødt.

Anonymkode: 6e6aa...e2a

Skrevet

Ja.

Ikke livredd på noe vis, kan fint passere kyr på tur og sånn, men jeg opplever dem som litt skumle. Er oppvokst på tjukkeste bondelandet og sånn sett vant med dem, men har jo da også sett aggressive utgaver og folk med skader fra kyr.

Anonymkode: efb3e...900

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Det er ikke feil at det heter kyr, men det heter også kuer i ubestemt flertallsform.

https://naob.no/ordbok/ku

For all del, men sier du kuen eller kuene så høres det ut som du aldri har sett ei ku irl. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

For all del, men sier du kuen eller kuene så høres det ut som du aldri har sett ei ku irl. 

🤷‍♀️ Skulle det provosere frem noe slags svar?

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Og det tipper jeg at de fleste blåser i. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

For noe tull.

Anonymkode: 81dcb...54f

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

🤷‍♀️ Skulle det provosere frem noe slags svar?

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Og det tipper jeg at de fleste blåser i. 

Njæ, med mindre man omgåes kyr så er det vel egentlig temmelig hysterisk hvis man går rundt og er redd for disse. Men for all del, jeg er redd hai i ferskvann og gjedde i svømmebassenget. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Njæ, med mindre man omgåes kyr så er det vel egentlig temmelig hysterisk hvis man går rundt og er redd for disse. Men for all del, jeg er redd hai i ferskvann og gjedde i svømmebassenget. 

Hæ? Hva er greia di i kveld? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...