Anonym bruker Skrevet 13. juni #26 Skrevet 13. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, snakker ikke om din legning, men om dere som vil drive fortsatt homokamp. Tenker at jeg avslutter å skrive med deg også, så får du enten finne noen andre å hakke på eller gå i en annen tråd. Anonymkode: 93a9a...73d Du følger samme mønster som alltid når du blir satt til veggs, da ‘avslutter’ du. Gøy at du tror at vi ikke gjennomskuer deg. Anonymkode: b8cd9...f9f
Anonym bruker Skrevet 14. juni #27 Skrevet 14. juni Anonym bruker skrev (21 timer siden): Bør vi ikke snart snu skuta og hjelpe heterofile? De behøver det jo helt klart. De behøver realitetsorientering og snillisme-avrusning og opplæring i hvordan verden er og fungerer, de behøver trøst og omsorg det øyeblikket de innser at de aldri aldri aldri kommer til å bli noens store helt. Jeg slår et slag for å hjelpe de stakkars stakkars stakkars heteroene - bli gjerne med og hjelp en stakkars stusslig liten hetero som selvfølgelig ikke klarer seg selv, som må ha hjelp av noen andre! Innlegget er inspirert av nedlatenheten de heterofile møter de homofile med, samt den økende motstanden mot pride kommer fra…tadaaa!…de skeive. Det er altså ikke ment helt seriøst, men det er jammen ikke bare tull heller Alt før dette var greit og riktig skrevet. Dette er selvfølgelig bare piss. Alt som har med pride og gjøre kan legges ned og egentlig forbys. Lesbiske og homofile vil leve som vanlige mennesker (noe de også er) uten at flere idioter skal fly rundt i gatene og tro de er bedre enn alle andre for deres skyld. Kutt pride i dag! Hilsen bifil kvinne 38. Anonymkode: 6b093...fcb
Anonym bruker Skrevet 14. juni #28 Skrevet 14. juni Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Alt før dette var greit og riktig skrevet. Dette er selvfølgelig bare piss. Alt som har med pride og gjøre kan legges ned og egentlig forbys. Lesbiske og homofile vil leve som vanlige mennesker (noe de også er) uten at flere idioter skal fly rundt i gatene og tro de er bedre enn alle andre for deres skyld. Kutt pride i dag! Hilsen bifil kvinne 38. Anonymkode: 6b093...fcb Jeg er HI og er 100% enig med deg, så forstår ikke helt hva jeg har skrevet som er feil. Men kan gjerne bytte ut mitt innlegg med ditt Takk takk, blir glad av å høre homoer som står frem som vanlige mennesker, for det er jo nettopp det vi er. Vi tisser ikke regnbuer og glitter, liksom. Vi snoozer vekkerklokka og svir middagen og måker innkjørselen (tidvis i april) som folk flest. Vi leser til eksamen, har frynsete nerver vi stryker eller får toppkarakter, som alle andre. Noen av oss tar doktorgraden. Vi forelsker oss, vi gifter oss, vi angrer og krangler og slikker sår og halter videre. Vi strever med å amme eller vi gruer oss til å steke ribbe. Noen av oss deltar i OL. Vi luker bed, vi hogger ved, vi får kreft, vi drar på ferie. Vi har naboer, venner, unger, foreldre, vi leser avisen, vi avtjener verneplikt. Noen av oss bor av ulike grunner på gata, noen av oss er direktør i et stort konsern. Vi står klar om morgenen og jakter på den beste solsengen. Vi står i prøverommet og forsøker å komme inn i den størrelsen vi en gang passet. Vi ser de samme tegn på aldring, vi møter den samme grava og den samme guden. Noen av oss blir kjent utover landegrensa, noen av oss blir husket i årevis etter vår død, de fleste av oss ikke. Vi er kjedelige, vanlige, høye, lave, brede, tynne, dumme, smarte, ensomme, godt likte, friske, syke, barn, foreldre, besteforeldre. Det å redusere oss til hvem vi forelsker oss i, det minner om den gangen de stilte ut afrikanere i Frognerparken. Det handler om mennesker som ikke finner nok spenning og drama i eget liv, som må skape oppstyr og dramatikk og sensasjon ved å bruke andre mennesker. Det er slemt, hensynsløst, og burde være for lengst foreldet. Anonymkode: 93a9a...73d
Anonym bruker Skrevet 14. juni #29 Skrevet 14. juni Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg er HI og er 100% enig med deg, så forstår ikke helt hva jeg har skrevet som er feil. Men kan gjerne bytte ut mitt innlegg med ditt Takk takk, blir glad av å høre homoer som står frem som vanlige mennesker, for det er jo nettopp det vi er. Vi tisser ikke regnbuer og glitter, liksom. Vi snoozer vekkerklokka og svir middagen og måker innkjørselen (tidvis i april) som folk flest. Vi leser til eksamen, har frynsete nerver vi stryker eller får toppkarakter, som alle andre. Noen av oss tar doktorgraden. Vi forelsker oss, vi gifter oss, vi angrer og krangler og slikker sår og halter videre. Vi strever med å amme eller vi gruer oss til å steke ribbe. Noen av oss deltar i OL. Vi luker bed, vi hogger ved, vi får kreft, vi drar på ferie. Vi har naboer, venner, unger, foreldre, vi leser avisen, vi avtjener verneplikt. Noen av oss bor av ulike grunner på gata, noen av oss er direktør i et stort konsern. Vi står klar om morgenen og jakter på den beste solsengen. Vi står i prøverommet og forsøker å komme inn i den størrelsen vi en gang passet. Vi ser de samme tegn på aldring, vi møter den samme grava og den samme guden. Noen av oss blir kjent utover landegrensa, noen av oss blir husket i årevis etter vår død, de fleste av oss ikke. Vi er kjedelige, vanlige, høye, lave, brede, tynne, dumme, smarte, ensomme, godt likte, friske, syke, barn, foreldre, besteforeldre. Det å redusere oss til hvem vi forelsker oss i, det minner om den gangen de stilte ut afrikanere i Frognerparken. Det handler om mennesker som ikke finner nok spenning og drama i eget liv, som må skape oppstyr og dramatikk og sensasjon ved å bruke andre mennesker. Det er slemt, hensynsløst, og burde være for lengst foreldet. Anonymkode: 93a9a...73d Herlighet! Er det mulig å bli mer høy på seg selv? Og nei, jeg tror ikke på at du har eller holder på med doktorgrad. Anonymkode: b8cd9...f9f
Anonym bruker Skrevet 14. juni #30 Skrevet 14. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Herlighet! Er det mulig å bli mer høy på seg selv? Og nei, jeg tror ikke på at du har eller holder på med doktorgrad. Anonymkode: b8cd9...f9f Skjønner du ingenting? Dette er jo helt riktig. Om jeg forelsker meg i mann eller kvinne burde vel ikke være noe en hever et øyebryn for. Likevel kjører Pride-forkjempere på og roper og skriker, og de færreste av dem er faktiske homofile. Det er helt bakvendt det som foregår. Bare la meg være, jeg vil ikke ha spotlight på meg for det om jeg er homofil. Den dagen denne markeringen slutter, den dagen er målet nådd. Anonymkode: 962a2...0fa
Anonym bruker Skrevet 15. juni #31 Skrevet 15. juni Anonym bruker skrev (20 timer siden): Og nei, jeg tror ikke på at du har eller holder på med doktorgrad. Anonymkode: b8cd9...f9f He he he he he…det var altså denne du hengte deg opp i av alle ting Vanskelig å diskutere når den ene er grønn av misunnelse. Uansett, poenget mitt er at homofile kan ta en doktorgrad, og en del homofile gjør det. Det er ikke som om legningen hindrer noen i å gjøre noe som helst. At andre ting hindrer oss, er en annen sak… Anonymkode: 93a9a...73d
Anonym bruker Skrevet 15. juni #32 Skrevet 15. juni Anonym bruker skrev (19 timer siden): Dette er jo helt riktig. Om jeg forelsker meg i mann eller kvinne burde vel ikke være noe en hever et øyebryn for. Likevel kjører Pride-forkjempere på og roper og skriker, og de færreste av dem er faktiske homofile. Det er helt bakvendt det som foregår. Anonymkode: 962a2...0fa Bingo! Jeg vet ikke når endringen skjedde. Jeg vet bare at før i tiden var Pride en happening som de homofile deltok i, og de heterofile bivånet, gjerne med blandede følelser… …og at et sted på veien sto jeg med en regnbue-kopp i hånden da jeg bestilte kaffe på en kaffebar, og jeg kunne få regnbuekaker og regnbueservietter… …og jeg bare VISSTE at nå har Pride blitt overtatt, av heteroene, av de kule, av tiktok’erne, av de som vil tjene penger på hypen. Jeg husker jeg reagerte med sinne og avsky. Dere eier ikke regnbuen, regnbuen er VÅR! Det er helt klart hva man kaller kulturell ekspropriasjon - og siden har det tatt helt av… Husker jeg leste tråder her inne hvor foreldre nærmest hyller kjønnsinkongruens som den nye store motediagnosen… «Vi er så lei av ADHD og Asperger og beige stue, la oss skaffe oss minst ett barn med kjønnsinkongruens og male stuen lilla!» …uten at de verken kjenner en eneste transperson eller kjenner til et kvekk av hva som rører seg i denne gruppen. Og så har man disse naive homoene da, som enda ikke har fått med seg at Pride ikke er som før. Disse blir brukt som en slags maskot for deres sak. Og i den forbindelse fremstilles homofile som noen glitrende multicolore idioter som ikke vet sitt eget beste. Og det igjen, gjør at kjedelige dresskledde homoer eller homoer med legefrakk eller barnehagevarmedress eller lastebil eller tomatstiklinger eller brannmannutstyr må stå frem og si; «Pssst, vi også er homo, vi bare glitrer ikke sånn.» Anonymkode: 93a9a...73d
Anonym bruker Skrevet 15. juni #33 Skrevet 15. juni Anonym bruker skrev (26 minutter siden): He he he he he…det var altså denne du hengte deg opp i av alle ting Vanskelig å diskutere når den ene er grønn av misunnelse. Uansett, poenget mitt er at homofile kan ta en doktorgrad, og en del homofile gjør det. Det er ikke som om legningen hindrer noen i å gjøre noe som helst. At andre ting hindrer oss, er en annen sak… Anonymkode: 93a9a...73d Har noen på noen måte antydet at homofile ikke kan gjøre alt som heterofile ikke kan? Du lager deg en haug med stråmenn som du går deg helt vill i. Anonymkode: b8cd9...f9f
Anonym bruker Skrevet 15. juni #34 Skrevet 15. juni Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Bingo! Jeg vet ikke når endringen skjedde. Jeg vet bare at før i tiden var Pride en happening som de homofile deltok i, og de heterofile bivånet, gjerne med blandede følelser… …og at et sted på veien sto jeg med en regnbue-kopp i hånden da jeg bestilte kaffe på en kaffebar, og jeg kunne få regnbuekaker og regnbueservietter… …og jeg bare VISSTE at nå har Pride blitt overtatt, av heteroene, av de kule, av tiktok’erne, av de som vil tjene penger på hypen. Jeg husker jeg reagerte med sinne og avsky. Dere eier ikke regnbuen, regnbuen er VÅR! Det er helt klart hva man kaller kulturell ekspropriasjon - og siden har det tatt helt av… Husker jeg leste tråder her inne hvor foreldre nærmest hyller kjønnsinkongruens som den nye store motediagnosen… «Vi er så lei av ADHD og Asperger og beige stue, la oss skaffe oss minst ett barn med kjønnsinkongruens og male stuen lilla!» …uten at de verken kjenner en eneste transperson eller kjenner til et kvekk av hva som rører seg i denne gruppen. Og så har man disse naive homoene da, som enda ikke har fått med seg at Pride ikke er som før. Disse blir brukt som en slags maskot for deres sak. Og i den forbindelse fremstilles homofile som noen glitrende multicolore idioter som ikke vet sitt eget beste. Og det igjen, gjør at kjedelige dresskledde homoer eller homoer med legefrakk eller barnehagevarmedress eller lastebil eller tomatstiklinger eller brannmannutstyr må stå frem og si; «Pssst, vi også er homo, vi bare glitrer ikke sånn.» Anonymkode: 93a9a...73d Hvor har du fått den vrangforestillingen om at du/dere/hvem som helst du mener at du snakker for eier regnbuen? Jeg har en venninne som mistet sin lille Iris og som hver gang hun ser en regnbue tenker at det er en liten hilsen fra hun som forsvant så alt for fort. Og så kommer du her og krever eierskap til REGNBUEN! Frekkhetens nådegave 🤮 Anonymkode: b8cd9...f9f
Anonym bruker Skrevet 15. juni #35 Skrevet 15. juni Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvor har du fått den vrangforestillingen om at du/dere/hvem som helst du mener at du snakker for eier regnbuen? Jeg har en venninne som mistet sin lille Iris og som hver gang hun ser en regnbue tenker at det er en liten hilsen fra hun som forsvant så alt for fort. Og så kommer du her og krever eierskap til REGNBUEN! Frekkhetens nådegave 🤮 Anonymkode: b8cd9...f9f Himmel, så nedrig det er mulig å bli… Du forsto godt at det ikke var en sørgende mor jeg mente å angripe. Du, derimot, bruker denne sørgende moren og navnet på barnet hennes, for å skore et billig poeng, som jeg attpåtil tviler at noen kommer til å gi deg. SKAM DEG, ditt uhengslede og respektløse menneske! Anonymkode: 93a9a...73d
Anonym bruker Skrevet 15. juni #36 Skrevet 15. juni Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Himmel, så nedrig det er mulig å bli… Du forsto godt at det ikke var en sørgende mor jeg mente å angripe. Du, derimot, bruker denne sørgende moren og navnet på barnet hennes, for å skore et billig poeng, som jeg attpåtil tviler at noen kommer til å gi deg. SKAM DEG, ditt uhengslede og respektløse menneske! Anonymkode: 93a9a...73d Jeg skjønner at det traff deg hard, og det viser at det er håp om å nå inn til deg. Jeg håper at du tenker på dette neste gang du har behov for å hevde deg på bekostning av andre! Anonymkode: b8cd9...f9f
Anonym bruker Skrevet 15. juni #37 Skrevet 15. juni Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg skjønner at det traff deg hard, og det viser at det er håp om å nå inn til deg. Jeg håper at du tenker på dette neste gang du har behov for å hevde deg på bekostning av andre! Anonymkode: b8cd9...f9f Bring it on. Du har kanskje et budskap også som du vil ‘nå inn’ med, eller begrenser det seg til hersketeknikker? Her skal du i alle fall få full talerett og kunne legge frem saken din konkret og nøyaktig. Jeg gleder meg til å høre deg argumentere og opplyse oss. The floor is yours! Anonymkode: 93a9a...73d
Anonym bruker Skrevet 15. juni #38 Skrevet 15. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvor har du fått den vrangforestillingen om at du/dere/hvem som helst du mener at du snakker for eier regnbuen? Jeg har en venninne som mistet sin lille Iris og som hver gang hun ser en regnbue tenker at det er en liten hilsen fra hun som forsvant så alt for fort. Og så kommer du her og krever eierskap til REGNBUEN! Frekkhetens nådegave 🤮 Anonymkode: b8cd9...f9f Jøss. Kontekst er ikke noe du befatter deg så mye med skjønner jeg? Du trodde i fullt alvor at det brukeren gjorde krav på var selveste regnbuen, fenomenet som under gitte vær- og lysforhold oppstår på himmelen? Du klarte ikke å tenke deg til at det var symbolet regnbuen, i den konteksten vi diskuterer her, nemlig kampen for homofiles rettigheter, hun mente? Snakk om å sprenge alle skalaer hva vrangvilje angår. Anonymkode: 638f8...47d
Anonym bruker Skrevet 15. juni #39 Skrevet 15. juni Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jøss. Kontekst er ikke noe du befatter deg så mye med skjønner jeg? Du trodde i fullt alvor at det brukeren gjorde krav på var selveste regnbuen, fenomenet som under gitte vær- og lysforhold oppstår på himmelen? Du klarte ikke å tenke deg til at det var symbolet regnbuen, i den konteksten vi diskuterer her, nemlig kampen for homofiles rettigheter, hun mente? Snakk om å sprenge alle skalaer hva vrangvilje angår. Anonymkode: 638f8...47d Si ikke det, si ikke det… Jeg husker den gangen man skulle feire den nye ekteskapsloven, her i Oslo. De som ville feire, fikk ikke lov å benytte rådhuset. Men de hadde fått love å benytte på taket på det splitter nye operahuset. Dagen opprant, og det regnet og regnet. Som de fleste har fått med seg, er det som om operaen stiger opp av havet, og det var lett å tenke seg at de feirende ville bli skylt ut i det samme havet. Var det guds vrede som nå viste seg? Rett før feiringen stoppet regnet og verdens vakreste regnbue viste seg 🌈 Du har så klart rett, jeg gjør ikke krav på regnbuen som fenomen, men mener symbolet skal få lov å tilhøre homoene. Og dermed mener jeg at det ikke skal kommersialiseres eller gjøres til en hype. Jeg har flere steder nevnt at jeg mener det er kulturell appropriasjon, men det virker som det går hus forbi de fleste, selv de - ja, kanskje særlig de - som ellers ville ha reagert. Hvis noen hadde kommersialisert symbolene til fargede mennesker, urfolk, eller for den saks skyld kvinner, så hadde man reagert, tenker jeg. Men når man selv gjør dette mot skeive, nei, da er det bare positivt ment, må vite. Man har en fullkommen blind spot på egne overgrep mot svake grupper. Ja, for det er det det er snakk om. Det å ikke høre på Pride-motstanden som kommer fra de skeive selv, det å overkjøre og latterliggjøre oss, og ture frem med sin egen versjon av Pride, det er et overgrep. Ikke at jeg går rundt og tenker på dette til vanlig altså, jeg er vant med stupide mennesker, men om man skal bruke deres egen logikk - og det bør man jo - så er det det. Anonymkode: 93a9a...73d
Anonym bruker Skrevet 15. juni #40 Skrevet 15. juni Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Si ikke det, si ikke det… Jeg husker den gangen man skulle feire den nye ekteskapsloven, her i Oslo. De som ville feire, fikk ikke lov å benytte rådhuset. Men de hadde fått love å benytte på taket på det splitter nye operahuset. Dagen opprant, og det regnet og regnet. Som de fleste har fått med seg, er det som om operaen stiger opp av havet, og det var lett å tenke seg at de feirende ville bli skylt ut i det samme havet. Var det guds vrede som nå viste seg? Rett før feiringen stoppet regnet og verdens vakreste regnbue viste seg 🌈 Du har så klart rett, jeg gjør ikke krav på regnbuen som fenomen, men mener symbolet skal få lov å tilhøre homoene. Og dermed mener jeg at det ikke skal kommersialiseres eller gjøres til en hype. Jeg har flere steder nevnt at jeg mener det er kulturell appropriasjon, men det virker som det går hus forbi de fleste, selv de - ja, kanskje særlig de - som ellers ville ha reagert. Hvis noen hadde kommersialisert symbolene til fargede mennesker, urfolk, eller for den saks skyld kvinner, så hadde man reagert, tenker jeg. Men når man selv gjør dette mot skeive, nei, da er det bare positivt ment, må vite. Man har en fullkommen blind spot på egne overgrep mot svake grupper. Ja, for det er det det er snakk om. Det å ikke høre på Pride-motstanden som kommer fra de skeive selv, det å overkjøre og latterliggjøre oss, og ture frem med sin egen versjon av Pride, det er et overgrep. Ikke at jeg går rundt og tenker på dette til vanlig altså, jeg er vant med stupide mennesker, men om man skal bruke deres egen logikk - og det bør man jo - så er det det. Anonymkode: 93a9a...73d Gitt at regnbuen hadde en fast kulturell betydning lenge før homosaken er det flere som er irriterte på at den er begravd i homo for all overskuelig framtid. Anonymkode: bf2a0...567
Anonym bruker Skrevet 15. juni #41 Skrevet 15. juni Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Gitt at regnbuen hadde en fast kulturell betydning lenge før homosaken er det flere som er irriterte på at den er begravd i homo for all overskuelig framtid. Anonymkode: bf2a0...567 Den skjønner jeg veldig godt. Kan jo ikke akkurat si at homofile kommersialiserte symbolet til de kristne (eller for den saks skyld alle de abrahamittiske religionene), men de tok det, og gjorde det til sitt, langt på etterskudd. Som du sikkert så, var det kanskje nesten mest den symbolikken jeg refererte til fra feiringen på operataket. For meg er det ikke spesielt viktig st regnbuen er et symbol på seksuell legning. Tross alt, det meste her i verden er multifarget og nyansert og på et spekter. Tenker den passer best som det den opprinnelig ble sett på som; en pakt mellom Gud og mennesker. Det jeg reagerer på er kommersialiseringen av denne, og da er det knyttet til homoaktivisme og etterhvert også transaktivisme og…ingen vet hvor dette vil stoppe. Anonymkode: 93a9a...73d
Anonym bruker Skrevet 15. juni #42 Skrevet 15. juni …det skal forresten godt gjøres å finne et symbol i denne verden, som ikke allerede er gjort krav på av en annen gruppe, og da særlig de religiøse. Fisker, brød, duer, slanger, regnbuer… Anonymkode: 93a9a...73d
Anonym bruker Skrevet 15. juni #43 Skrevet 15. juni Derfor er det viktig at alle, selv de som er hetro, viser støtte og solidaritet. Fordi det betyr 🌈TRYGG🌈 Anonymkode: b8cd9...f9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå