Gå til innhold

Enda et fly som bare har falt rett ned fra himmelen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri aldri aldri at jeg setter meg på et fly. Aldri.

Kan være at fugl har satt seg i ene motoren og at flyet derfor ikke klarte å fly mer. Det kan skje hvem som helst når som helst. Føler du deg trygg når du flyr?

Anonymkode: 09005...8a7

Skrevet

Ja. Trygg nok. Fly er tryggere enn f.eks bil, selv i land med skikkelig jalla flyselskaper. 

Anonymkode: ba2c7...382

Skrevet

Men bil kjører du hver dag?

Jeg er ikke det minste bekymret for å fly. Eller kjøre bil. 

Anonymkode: 38e2d...043

Skrevet

Ja, det bare datt rett ned... 

Anonymkode: 2e871...9ee

Skrevet

Det skjer mange flere bilulykker enn flyulykker. Det er altså tryggere å fly enn å kjøre bil.

Anonymkode: ffa75...61c

Skrevet

Mye større sjanse for å bli skadet i bil. Reiser mange ganger i året, kommer aldri til å slutte pga en ulykke her og der.

Anonymkode: c5bae...52f

Skrevet

Jeg kommer fortsatt til å fly. Og siden de nå bruker drivstoff som ikke er like eksplosivt som tidligere så er det folk som nå også overlever flyulykker. 

Anonymkode: c3c36...d4e

Skrevet

Til dere som skriver at biler også har ulykker, ja men de eksploderer da ikke som i Hollywood?? De fleste overlever en bilulykke. Det er ikke så mange som overlever en flystyrt akkurat.

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Til dere som skriver at biler også har ulykker, ja men de eksploderer da ikke som i Hollywood?? De fleste overlever en bilulykke. Det er ikke så mange som overlever en flystyrt akkurat.

Nei, men antallet trafikkdrepte er LANGT høyere enn døde i flystyrt (virker som du trengte en forklaring).

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Nei, men antallet trafikkdrepte er LANGT høyere enn døde i flystyrt (virker som du trengte en forklaring).

Det er virkelig noe alle bør vite. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er virkelig noe alle bør vite. 

Trodde det var allmennkunnskap, men nei 🙈

Skrevet

Anbefaler deg å gå inn på Flightradar24 og ta en titt på hvor vanvittige mengder fly som beveger seg rundt hver dag. Så ser du hvor sjeldne flyulykker er. 

Anonymkode: 873b8...ada

Skrevet

Det var en sak i media om at vi ville få en økning i flystyrter fremover, særlig innenlands i land som Russland, Asiatiske og Afrikanske land. Rett og slett fordi luftflåten begynner å bli gammel og flyene ikke blir vedlikeholdt særlig godt. 

Ut over det er jeg langt mer redd alle de som kjører ruspåvirket når jeg kjører bil enn for å fly. 

Anonymkode: e7759...931

Skrevet

Uansett hva man gjør er man ikke trygg, så det beste er nok å bare holde seg hjemme, eller vent er ikke trygt det heller 

Anonymkode: 954ea...bb2

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Aldri aldri aldri at jeg setter meg på et fly. Aldri.

Kan være at fugl har satt seg i ene motoren og at flyet derfor ikke klarte å fly mer. Det kan skje hvem som helst når som helst. Føler du deg trygg når du flyr?

Du kan bli påkjørt og drept når du går på fortauet og. Livet er farlig, jeg tenker ikke at det er farligere å fly enn andre ting.

Den mannen som overlevde har hatt skikkelig englevakt, tenk å kunne gå fra det for egen maskin, uten alvorlige skader, mens alle andre i flyet + mange på bakken ble drept.

Anonymkode: de47d...702

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Trodde det var allmennkunnskap, men nei 🙈

Kjære vene, det er jo ingen grunn til det der.

Anonymkode: de47d...702

Skrevet

Det går jo helt fint for deg å ikke fly, det er i samsvar med din risikovurdering. For meg er regnestykket annerledes, så jeg kommer ikke til å slutte å fly. 

Skrevet

Ja, å leve er farlig. Du (og alle vi andre) kommer til å dø av det.

Skrevet

Som kvinne er det vel en god del farligere å være i et forhold, skal man se på statistikken 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: bce83...6d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...