Gå til innhold

Hvor mye kommer årets ferie på i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Beste ferien dette. Skulle gjerne hatt dyr ferie, men koser meg skikkelig hjemme om sommeren jeg også 🥰

Anonymkode: 63ab7...de1

Må gjøre det beste ut av hva en har, fikk meg en rekke smekker for noen år siden som krever mye å komme seg over, både psykisk, fysisk og økonomisk. 

Men tanken på at jeg faktisk skal bruke tiden på å styrke kroppen føles i grunn bedre enn å pakke og planlegge en ferie jeg er for sliten til å egentlig oppleve. Sånn sett er stram økonomi en fin ventil 😃 

Håper du også får en strålende sommer. Må været gi oss noen gode øyeblikk i ny og ne 🙏🏻

Anonymkode: 7ec25...05a

Skrevet

Jeg er RIK! Kanskje den rikeste på penger her inne, og det vrir seg i magen når jeg ser hvor mye penger folk mener å bruke på ferie! På et par - tre uker skal man altså svi vekk flere hundre tusen? Vi drar "til syden" toppen annethvert år, foreslår jeg syns der er galskap å kaste bort så mye penger på 2 uker. Vi er hjemme og på hytta på sommeren, for ferie er også muligheten til å ha fri og bare surre hjemme, gjøre ting man ellers ikke får gjort. Barna som nå er ganske store, maser heller ikke om dyre turer årlig, de er liksom helt innforstått med at det er unødvendig. 

Anonymkode: 22e96...504

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

10 000,-? Det er kun for deg da?

Anonymkode: 3f41d...a94

Det er for alle, men bare reise og lommepenger

Anonymkode: 83b56...9ef

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det var en kjempe bra pris da, er det for både fly og opphold?

Anonymkode: de65f...890

Fly, transport fra flyplass og lommepenger

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Jeg er RIK! Kanskje den rikeste på penger her inne, og det vrir seg i magen når jeg ser hvor mye penger folk mener å bruke på ferie! På et par - tre uker skal man altså svi vekk flere hundre tusen? Vi drar "til syden" toppen annethvert år, foreslår jeg syns der er galskap å kaste bort så mye penger på 2 uker. Vi er hjemme og på hytta på sommeren, for ferie er også muligheten til å ha fri og bare surre hjemme, gjøre ting man ellers ikke får gjort. Barna som nå er ganske store, maser heller ikke om dyre turer årlig, de er liksom helt innforstått med at det er unødvendig. 

https://www.finansavisen.no/personlig-okonomi/2025/01/02/8225081/forbruksgjelden-okte-med-13-2-milliarder-i-2024?zephr_sso_ott=grdXBi

Anonymkode: 3324c...325

Skrevet

1 uke i spania 4 stk til ca 45 000, 1 uke på hytta vår, så norgesferie til slekt nord i landet men går fort en del der og. Tipper totalen blir på ca 60-70 000. Helt greit, men prøver ikke sløse da det alltid er utgifter som kommer plutselig løpet av høsten og sparer alltid en del av feriepengene. 

Anonymkode: 22eef...fc3

Skrevet

Litt usikker. 

Vi  (jeg og tenåringen) skal 12 dager til Sicilia (og nei, det er ikke meg som skal kjøpe hus der;) . Flybilletter og hotell kom på ca.30 000,- Usikker på hva vi beregner i lommepenger. Tar det som det kommer :)

Og så skal vi noen dager til Lofoten, men det vil ikke koste oss så mye mer enn mat, drivstoff og litt snacks

Anonymkode: 43fdd...bc2

Skrevet

Vi er ute og reiser hvert annet år, og hjemme hvert annet år.
Blir rundt 6.000 på sommerleirer til barna, og har brukt 6.000 på årskort på Tusenfryd.
Altså 12.000 til nå.

Selv om vi kommer til å være hjemme betyr det ikke at vi ikke kommer til å gjøre noe.
Vi pleier å ta en del dagsturer, Norsk Folkemuseum, reptilparken, Natur historisk museum, Kultur historisk museum, Tangen dyrepark, Teknisk museum, diverse badeland, øyhopping i Oslofjorden, Høyt & Lavt klatrepark og mange flere ting

Anonymkode: 02fe4...ab0

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jøss, kan vi ikke bare legge ned dib, er jo ikke noe poeng i å spørre om noe som helst. Om halvparten er bull, la det nå være det da. Hvis du ikke interesserer deg for svarene, og heller ikke vil svare på det, la nå være å gå inn på tråden da. For noen kan dette være en fin tråd, selv om du ikke synes det. 

Anonymkode: 75258...768

For noen kan det være en fin tråd? Så man kan få sagt at man bruker flere hundre tusen på ferie? Eller så man kan se at andre gjør det? 
Eller er det også sånn at for noen ( for ganske mange) er situasjonen langt fra der at man kan sløse vilt på ferie, og at det faktisk kan være ganske sårt å ikke ha den muligheten? Mange barn gruer seg til skolestart etter ferien fordi de ikke har vært på dyre ferier eller gjort masse, kan vi ikke se litt utenfor egen nesetipp? 
Eller også erkjenne at det er utrolig harry å skryte av hvor mye penger man har? 
Jeg bryr meg katten om hva du bruker, men jeg ser ikke poenget med å utbrodere beløpet på nettet. Hvorfor si at jeg skal bruke 300 000 på ferie? Si heller at du skal klatre i Himalaya, la være å vise frem prislappen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men hytte til millioner er innafor? Får litt sånne Let them easy cake vibber her. 

Anonymkode: d2d2a...8e9

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (9 timer siden):

Det skal veldig godt gjøres altså.......

Ja derfor jeg spurte...

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Fly, transport fra flyplass og lommepenger

Okei, trodde først du mente for hotel/overnatting også

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Men hytte til millioner er innafor? Får litt sånne Let them easy cake vibber her. 

Anonymkode: d2d2a...8e9

Hun sa ingenting om pris på hytten, det kan være 30 mill i Blindleia eller arvehytte uten innlagt vann på fjellet. Det er mitt poeng. Ikke sett prislapp på alt.

Skrevet

Jeg tenker at har man så mye penger at man ferierer for en halv mill, regner man ikke på hva det koster. Uansett. Tro ikke at pengeforbruk har noe med ferietrivsel og gjøre. 

Skrevet

40 000 kr. Tre uker i Spania for alle oss fem og 4 netter på hotell i Gøteborg. 

Anonymkode: aac9a...39b

Skrevet

Vi skal være 5 uker i Italia. Gleder meg til å se mye vi ikke har fått se enda, og gleder meg til gåturer i en nasjonalpark. Italia er ferie for meg 😊

Skrevet

Gjør det en positiv forskjell for noen hva jeg bruker på ferie? Sånne tråder lages enten av masochister som ønsker å velte seg i hvor mye mer andre har, eller skrytepaver som vil skryte av enten hvor mye eller hvor lite de skal bruke, med eller uten sannhetsgehalt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Kanskje fordi vi er ulike? Hvis du virkelig ønsker å få et svar, kan jeg forklare hvorfor vi gjør det. For det første har vi råd til det uten å måtte spare først, så det er ikke slik at det går på bekostning av noe annet. Men viktigst er at vi liker sol og skikkelig varme, begge to, rett og slett det sydeuropeiske klimaet. Vi bor i Bergen hvor vi er heldige om vi får mer enn en uke helt uten regn og mer enn noen få dager med mer enn 20 grader uten iskald nordavind. Ingen av oss er interessert i å eie hytte, og å leie er veldig risikabelt med været i Norge. Det må være skikkelig surt å bruke mye penger på å leie hytte og så øser det ned hver dag.

Vi vil ha varme, garantert mange (alle) soldager og mulighet til å bade i havet uten å stålsette seg for å gå uti fordi det er så kaldt. Og vi elsker en del av matvarene de har, for hverken tomater, vannmelon, yoghurten ol. er så gode her hjemme. I tillegg det er deilig å komme seg helt vekk et sted hvor vi ikke har noe ansvar, hvor vi ikke går og stadig ser og blir minnet om ting som burde vært gjort (fikset et vindu, slått plenen, malt et rekkverk osv.) og ikke trenger å gjøre hverdagslige gjøremål som å lage mat, vaske hus ol., i høyden bare vri opp et par klesplagg. På en slik tur slapper vi helt av, henter krefter og koser oss utrolig mye. Og vi bestiller tidlig på høsten for året etter, så hver gang noe er ekstra tungt, går jeg inn på nettsiden til hotellet der vi skal og gleder meg. Så for meg er aldri en slik tur bortkastet, tvert imot gir det meg utrolig mye. 

Anonymkode: 1ccb6...005

Skrevet

Vet ikke. Første gang på flere år vi ikke skal "til syden". Ungene er blitt større og ønsket seg noe annet enn sol og bad. Så planlegger bilferie hovedsaklig i Tyskland. Håper det blir litt rimeligere enn fjorårets Italia-ferie i hvertfall.  Kiel-ferga tur retur blir vel fort 15.000 minst. Biltoget fra Hamburg til Lorrach ca 20.000 t/r. Så er det overnatting, fornøyelseparker, mat osv. Hmm. Kanskje best å holde seg hjemme, og sette pengene i fondsparing

Anonymkode: 67ba5...4c4

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg er litt enig med deg. Var i Italia (Venezia) i fjor, og der var det fryktelig dyrt. Følte meg nesten litt uvel når jeg så hvor mye penger som gikk. Og vi har ikke dårlig råd altså. Men folk er forskjellige. Ikke alle har hytte på Hvaler, men klart det kunne sikkert flere ha hatt med et slikt feriebusjett. Vi drar på bilferie i år. Koste rsitt det også, men ikke sammenlignet med i fjor. Sparer i fond, og plasserer heller litt ekstra penger der i år.

Anonymkode: 67ba5...4c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...