Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en kikk innom hotellet vi skal på og så at ene restauranten skriver at de ikke har en streng dress code, men ber gjestene unngå å møte opp i badetøy, slippers, flip-flops og shorts. De tre første ser jeg ikke noe problem med, men shorts? Når det er 30-40 grader. Mannen min pleier å ha på seg litt lang shorts og kortermet linskjorte eller piquet-skjorte(eller hvordan det nå skrives) når vi går ut for å spise middag i sydlige land, mens jeg pleier å enten ha på shorts og pen topp eller kort sommerkjoler. Og med kort mener jeg at shortsene pleier å være i lin og gå ca 1/3-1/2 del ned på låret fra rumpen og ned mot kneet og kjolene mellom halveis ned til kneet eller omtrent ned til kneet. 

Har noen opplevd å bli avvist med slike type antrekk når det står helst ikke shorts? For i så fall må vi ut på shopping for å finne noen lette linbukser el. Jeg må understreke at vi pleier å se pent kledd og pyntet ut, selv med shorts.

Anonymkode: 94aac...112

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei aldri. Jeg tror det menes type bade-shorts. Ikke vanlige. 

Skrevet

Ja, når de skriver «ikke shorts» på menn, mener de ikke shorts. Hvis det er i Asia, får mennene/guttene tilbud om sarong for å dekke bena hvis de ikke har bukse. I USA får de beskjed om å gå hjem og skifte. 

Anonymkode: e8307...408

Skrevet

Kort kjole/skjørt er ok. På kvinner går også penshorts hvis antrekket fremstår pent. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja, når de skriver «ikke shorts» på menn, mener de ikke shorts. Hvis det er i Asia, får mennene/guttene tilbud om sarong for å dekke bena hvis de ikke har bukse. I USA får de beskjed om å gå hjem og skifte. 

Men på kvinner da? Jeg trives bedre i shorts enn kjole, så jeg går oftere i shorts. 

HI

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (35 minutter siden):

Nei aldri. Jeg tror det menes type bade-shorts. Ikke vanlige. 

Det er det jeg håper. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det er det jeg håper. 

HI

Vi var på Granka i fjor, og da var det helt samme dress-code 🙂 

Skrevet

Det kommer nok litt an på hvor det er, og om det er tradisjonelle/religiøse grunner bak.

Har opplevd en gang at mannen ble stoppet, men da var det religiøse tradisjoner som lå bak. Kvinner fikk ikke gå med bare skuldre og menn fikk ikke gå i shorts. Vi visste ikke om det da, men jeg hadde en kortermet sommerkjole og det var greit, men mannen hadde shorts og kortermet skjorte og det var ikke greit. Han måtte ha bukse.

Om det er en hotellrestaurant vil jeg tro de snakker om badeshorts.

Anonymkode: 62abd...674

Skrevet

Vi har opplevd dette i Hellas. Alle menn hadde lange benklær på til middag. Kvinnene kunne ha pene shorts til knærne. Alle hadde pene sko på. Mannen pakket med tynne linbukser. Ikke mye varmere på kveldstid enn shorts. Selv er jeg glad for slike regler på finere restauranter.

Skrevet

Var i Hellas forrige uke, det var en mann som prøvde seg med litt lang shorts til middag en dag, og han ble sendt ut igjen. Bukser på alle menn. 

Anonymkode: 52ce6...1f1

Skrevet

Chinos type shorts går fint på turist steder i Spania, selv på ganske poshe steder er vår erfaring.

Men be mannen droppe badeshorts/sportsshorts

Anonymkode: 8c991...654

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Men på kvinner da? Jeg trives bedre i shorts enn kjole, så jeg går oftere i shorts. 

HI

Som sagt går det hvis antrekk/sko er pent. 
Og dette er avhengig av hvor i verden og hva slags sted det er. På all inc på granca tipper jeg det er for å slippe at folk ser helt jævlige ut. På 5stjerners hoteller og ordentlige restauranter mener de det som står.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg tok en kikk innom hotellet vi skal på og så at ene restauranten skriver at de ikke har en streng dress code, men ber gjestene unngå å møte opp i badetøy, slippers, flip-flops og shorts. De tre første ser jeg ikke noe problem med, men shorts? Når det er 30-40 grader. Mannen min pleier å ha på seg litt lang shorts og kortermet linskjorte eller piquet-skjorte(eller hvordan det nå skrives) når vi går ut for å spise middag i sydlige land, mens jeg pleier å enten ha på shorts og pen topp eller kort sommerkjoler. Og med kort mener jeg at shortsene pleier å være i lin og gå ca 1/3-1/2 del ned på låret fra rumpen og ned mot kneet og kjolene mellom halveis ned til kneet eller omtrent ned til kneet. 

Har noen opplevd å bli avvist med slike type antrekk når det står helst ikke shorts? For i så fall må vi ut på shopping for å finne noen lette linbukser el. Jeg må understreke at vi pleier å se pent kledd og pyntet ut, selv med shorts.

Kleskode heter det. KLESKODE!! 

Anonymkode: e6118...f89

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Regner med det står på engelsk når de skal på ferie da, så hva det heter, og hvordan det håndheves, i Norge er litt uvesentlig.

Anonymkode: 62abd...674

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg vet det, men jeg brukte ordet fra nettsiden fordi det føltes mest naturlig med tanke på at det er snakk om et annet land.

Takk for alle svar og innspill. Det er 5-stjerners hotell i Hellas, så det er i hvert fall ikke noe religiøst som er bakgrunnen. Jeg tror egentlig også at det er mest for å unngå at folk dukker opp skikkelig slaskete kledd, men vi får kjøpe inn noen lette linbukser i tilfelle. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg vet det, men jeg brukte ordet fra nettsiden fordi det føltes mest naturlig med tanke på at det er snakk om et annet land.

Takk for alle svar og innspill. Det er 5-stjerners hotell i Hellas, så det er i hvert fall ikke noe religiøst som er bakgrunnen. Jeg tror egentlig også at det er mest for å unngå at folk dukker opp skikkelig slaskete kledd, men vi får kjøpe inn noen lette linbukser i tilfelle. 

HI

Jeg tenker dere gjør lurt i å følge kleskoden og mange setter pris på at gjestene følger dem uten å teste ut hva som menes. Vil de ikke ha shorts så dropper man slikt . 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ble du butthurt?

Anonymkode: a3487...b7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...