Anonym bruker Skrevet 11. juni #1 Skrevet 11. juni Livet mitt er ødelagt. Jeg har stått i en pågående traume over tid. Og det er ingen måte å komme ut av det på. Jeg har gått ned snart 10 kg og tynn var jeg fra før, det er ingenting igjen av meg. Jeg har kjempet med nebb og klør og tatt kontakt med alt som kan kontaktes. Men systemet er låst. Jeg har en god utdannelse og god jobb. Nå ligger jeg å ser i veggen og er sykmeldt. Kommer meg nok aldri tilbake i jobb. Jeg går med tlf på meg om jeg forflytter meg fra stue til bad tilfelle jeg detter om. Jeg er sint og maktesløs, tom og forsvinner bort fra meg selv. Jeg har aldri ført hatt psykiske helseplager, nå er jeg ødelagt. Går ikke ut kun på butikken. Sjela er knust og det er ikke opprettelig. Jeg er ikke mottakelig for hjelp, for ingenting kan hjelpe meg. Anonymkode: ed55e...82a
amandine Skrevet 11. juni #2 Skrevet 11. juni Det var da veldig vondt at du har det sånn? Har du ingen rundt deg deg du kan lene deg på? Ingen som kan hjelpe deg å holde hodet over vann? Det er ikke lett å hjelpe deg over nettet eller råde deg når vi ikke vet hva du står i, men jeg sender deg medfølelse og gode tanker. Og en virtuell klem.
Anonym bruker Skrevet 11. juni #3 Skrevet 11. juni Klisjeer og ordtak kommer gjerne fra et sted, det er sannhet i dem. Og de sier at når man når bunnen går det faktisk opp igjen.... Ja, livet kan gjøre veldig vondt,og ja, man kan rammes av ting som føles veldig urettferdig. Men så lenge det er liv er det håp, så jeg håper du får bedre dager og sakte men sikkert kommer deg opp av hullet. ❤️ Anonymkode: 4f3c9...a12
Anonym bruker Skrevet 11. juni #4 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (4 timer siden): Livet mitt er ødelagt. Jeg har stått i en pågående traume over tid. Og det er ingen måte å komme ut av det på. Jeg har gått ned snart 10 kg og tynn var jeg fra før, det er ingenting igjen av meg. Jeg har kjempet med nebb og klør og tatt kontakt med alt som kan kontaktes. Men systemet er låst. Jeg har en god utdannelse og god jobb. Nå ligger jeg å ser i veggen og er sykmeldt. Kommer meg nok aldri tilbake i jobb. Jeg går med tlf på meg om jeg forflytter meg fra stue til bad tilfelle jeg detter om. Jeg er sint og maktesløs, tom og forsvinner bort fra meg selv. Jeg har aldri ført hatt psykiske helseplager, nå er jeg ødelagt. Går ikke ut kun på butikken. Sjela er knust og det er ikke opprettelig. Jeg er ikke mottakelig for hjelp, for ingenting kan hjelpe meg. Anonymkode: ed55e...82a Hva har skjedd? Anonymkode: c00b1...913
Anonym bruker Skrevet 11. juni #5 Skrevet 11. juni Livet er forjævlig av og til. Håper på bedre tider for deg ♡ Anonymkode: 13522...4c2
Anonym bruker Skrevet 11. juni #6 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (9 timer siden): Livet er forjævlig av og til. Håper på bedre tider for deg ♡ Anonymkode: 13522...4c2 Kontaktet lege og fikk akutt time i dag. Fikk beskjed om å gå tur med venninner og spise med venninner. Anonymkode: ed55e...82a
Anonym bruker Skrevet 12. juni #7 Skrevet 12. juni Anonym bruker skrev (5 timer siden): Kontaktet lege og fikk akutt time i dag. Fikk beskjed om å gå tur med venninner og spise med venninner. Anonymkode: ed55e...82a Ja, leger kan dessverre ikke trylle bort det vonde de heller.... Når vi opplever vonde ting må vi finne måter å gå videre på, for veldig mange av oss er det å komme seg ut av huset og møte folk en fin måte å gjøre det på. Men du må jo finne din vei, finne din mening med livet selv etter et traume. Det krever litt, det gjør det. Noen ting rammer også hardere enn andre, og det kan føles ut som livet rammer veldig forskjellig. Men sorg, sykdom, ulykker og andre livsendrende ting er en del av livet det også Håper du får bedre dager. Anonymkode: 4f3c9...a12
Anonym bruker Skrevet 12. juni #9 Skrevet 12. juni Livet er av og til vondt. Når man står midt i noe tøft er det vanskelig å se for seg at det noen gang kommer til å gå over. Nå vet jeg ikke hva du står i og hva du har rundt deg av støtte så vanskelig å komme med råd. Håper situasjonen din vil snu og livet igjen se lysere ut❤️ Anonymkode: c9710...681
Anonym bruker Skrevet 12. juni #10 Skrevet 12. juni Det er forferdelig å bli møtt med "gå tur" eller "reis til Polen" når du kommer og er på bunnen. Dersom du tenker at du vil avslutte livet så må du si det, da må de hjelpe deg. Har du vedvarende selvmordstanker bør du legges inn, det fine med det er at du får en pause, og du kommer raskt til et behandlingsapparat. Ulempen er at de vil ha deg ut igjen fort som pokker. Og det er lett for andre å si at livet går videre og du må bare takle det, men når man er fortvilt og alene så hjelper det lite. Har du noen du kan støtte deg på? Anonymkode: 4d5e1...9b9
Anonym bruker Skrevet 12. juni #11 Skrevet 12. juni Anonym bruker skrev (21 timer siden): Kontaktet lege og fikk akutt time i dag. Fikk beskjed om å gå tur med venninner og spise med venninner. Anonymkode: ed55e...82a Så bra at du slapp raskt til. Er rådene fra legen noe du kan nyttiggjøre? Anonymkode: 13522...4c2
Anonym bruker Skrevet 13. juni #12 Skrevet 13. juni Anonym bruker skrev (På 12.6.2025 den 1.56): Kontaktet lege og fikk akutt time i dag. Fikk beskjed om å gå tur med venninner og spise med venninner. Anonymkode: ed55e...82a Det er er godt råd. Være sammen med noen som kan støtte deg, få noe av det «normale» og prøve å leve mest mulig normalt. Ta vare på deg selv ved å f.eks gå turer og være ute. Det finnes ingen medisin mot dette, man må leges sakte men sikkert. Anonymkode: f5b10...965
Anonym bruker Skrevet 13. juni #13 Skrevet 13. juni Vil bare si en dag vil det bli bedre. Stod selv i en kjempe tøff episode for noen år siden, jeg var så syk og dårlig fysisk og psykisk at jeg trudde min siste var kommet. Jeg klarte ikke å reise meg opp av senga og måtte ha hjelp til alt. Mannen måtte hjelpe meg inn og ut av dusjen, samt vaske meg. Jeg gråt hele tiden og visste ikke hva jeg skulle gjør. Jeg var hos fastlegen og fikk hjemmebesøk av henne også. Jeg var og så dårlig at jeg klarte ikke å snakke nesten. I dag er jeg mye bedre ❤️ desverre er det slik at når man er der så er det skikkelig tøft. Legen kunne godt ha tilbudt deg noen samtaler som ble satt opp hvis du hadde behov for det. Det har min lege gjort før. Siste timen på dagen. Å stå i tøffe tider alene er og tøft. Håper du har noen rundt deg, og spør de om hjelp. Hvis deg sårbare og la de hjelpe deg. Du trenger ikke å være sterk alene. Ønsker deg all godt og håper at det blir snart bedre for deg❤️❤️ Anonymkode: 71b1c...967
Anonym bruker Skrevet 13. juni #14 Skrevet 13. juni Det hjelper lite å snakke om det. Det må skje handling men det er ingen som vil høre. Jeg står i et pågående traume som ikke bare angår meg selv. Det eneste som kan få livet i balanse igjen er at vi blir hørt og at systemet gjør jobben sin. Uten at det skjer går jeg til grunne. Anonymkode: ed55e...82a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå