Anonym bruker Skrevet 11. juni #26 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Som vestlending må jeg si at jeg undres over sørlendingene sin stolthet over små reker uten spenst. Skal sies at det er vanskeligere å få tak i bra reker her nå enn før, men fortsatt er rekene i butikken her bedre enn alt jeg har fått på sørlandet. Anonymkode: cceef...96c Da skulle du vært i Danmark… Rekene er helt klart best om vinteren, større og seigere, og det har med det kalde vannet. Dermed stemmer det helt sikkert at de er bedre nordover på Velstandet. Det som gjør at de spises om sommeren på Sørlandet likevel, er jo at man kan sitte med tean i tanga og hive skallet til mågane og ha det heilt perfekt. Kan dere det på Velstandet? Anonymkode: b4a78...2ac
Anonym bruker Skrevet 11. juni #27 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Da skulle du vært i Danmark… Rekene er helt klart best om vinteren, større og seigere, og det har med det kalde vannet. Dermed stemmer det helt sikkert at de er bedre nordover på Velstandet. Det som gjør at de spises om sommeren på Sørlandet likevel, er jo at man kan sitte med tean i tanga og hive skallet til mågane og ha det heilt perfekt. Kan dere det på Velstandet? Anonymkode: b4a78...2ac Tror du ikke de har sjø på Vestlandet? Hvor kunnskapsløs kan man være og likevel påregne seg å være normaltfungerende? Anonymkode: e827f...32c
Anonym bruker Skrevet 12. juni #28 Skrevet 12. juni Anonym bruker skrev (23 timer siden): Haha, har ikke Valdres bedre ting å by på enn langreiste reker da? Det er dette som er litt av sjarmen for min del, at man spiser reker når man er et sted hvor man kan få ordentlig ferske reker, og så spiser man andre spesialiteter når man er der de produseres. Trodde kanskje ull og ost og kjøtt var mer noe man har i Valdres, men som man har tilsvarende lite av ved kysten. Anonymkode: b4a78...2ac Så når man bor i Innlandet så får man ikke spise reker da? Fordi vi skal spise ost og pysje? Og vi har framifrå av begge, men jeg liker jo reker likevel da.. Hender til og med at jeg kjøper på glass. Og fisken har alltid vært fryst, fordi gammel "ferskfisk" det spiser jeg ikke. Ull kjenner jeg ingen som spiser verken ved kyst eller innland. Anonymkode: 7b077...886
MissSaigon Skrevet 12. juni #29 Skrevet 12. juni Anonym bruker skrev (23 timer siden): Haha, har ikke Valdres bedre ting å by på enn langreiste reker da? Det er dette som er litt av sjarmen for min del, at man spiser reker når man er et sted hvor man kan få ordentlig ferske reker, og så spiser man andre spesialiteter når man er der de produseres. Trodde kanskje ull og ost og kjøtt var mer noe man har i Valdres, men som man har tilsvarende lite av ved kysten. Anonymkode: b4a78...2ac Er du seriøs nå? Jeg tror at du kan ha utbytte av en rundreise i landet du bor (?) i, for du viser stadig hvor lite allmennkunnskap du innehar. Hvordan ser du for deg at dem som bor i Valdres lever? Tror du de sitter på hvert sitt stabbur og spiser ull (?!?) og gomler spekekjøtt mens de trakterer ystebutten?
Anonym bruker Skrevet 12. juni #30 Skrevet 12. juni Anonym bruker skrev (På 11.6.2025 den 15.32): Neivel? Innerst i Setesdalen da eller? Jeg har aldri møtt en sørlending som ville ha servert reker som har vært frosne. Anonymkode: b4a78...2ac Ja har vært mye på sørlandet, så og si alle mine ferier og mere til. Jeg har da fått opptinte reker flere ganger. Anonymkode: 1aa09...a66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå