Anonym bruker Skrevet 10. juni #3 Skrevet 10. juni Et par dager. Du lukter om de er over den. Anonymkode: 29ddc...de2
Anonym bruker Skrevet 10. juni #4 Skrevet 10. juni 4 dager faktisk Butikkene kan selge de som ferske i 4 dager fra fisking Anonymkode: 5643e...65a
Anonym bruker Skrevet 10. juni #5 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (28 minutter siden): 4 dager faktisk Butikkene kan selge de som ferske i 4 dager fra fisking Anonymkode: 5643e...65a ikke i kjøleskap Anonymkode: 6d0d6...280
Anonym bruker Skrevet 10. juni #6 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (30 minutter siden): 4 dager faktisk Butikkene kan selge de som ferske i 4 dager fra fisking Anonymkode: 5643e...65a Da ligger de i is og har en temperatur på nesten 0. I Kjøleskapet ditt er det antagelig 4-5 grader. Da holder de mye kortere. Anonymkode: 8e910...e01
Anonym bruker Skrevet 10. juni #7 Skrevet 10. juni Så hvis jeg kjøper de på en lørdag kan de spises på søndagen? Anonymkode: 73efb...089
Anonym bruker Skrevet 11. juni #9 Skrevet 11. juni Kommer vel an på hvem du skal servere til, østlendinger eller sørlendinger. Østlendinger kan til og med finne på å servere reker som har vært frosne, på Sørlandet ville det vært uhørt. Anonymkode: b4a78...2ac
Anonym bruker Skrevet 11. juni #10 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (15 timer siden): Så hvis jeg kjøper de på en lørdag kan de spises på søndagen? Anonymkode: 73efb...089 Om du kjøper de dagsferske er det null problem. Anonymkode: 5643e...65a
Anonym bruker Skrevet 11. juni #11 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Om du kjøper de dagsferske er det null problem. Anonymkode: 5643e...65a For deg, ja. For meg ville det kun vært aktuelt å kjøpe dagsferske reker på en lørdag, derom disse skal spises på lørdag. Anonymkode: b4a78...2ac
Anonym bruker Skrevet 11. juni #12 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Kommer vel an på hvem du skal servere til, østlendinger eller sørlendinger. Østlendinger kan til og med finne på å servere reker som har vært frosne, på Sørlandet ville det vært uhørt. Anonymkode: b4a78...2ac Tror neppe du ville spist reker som ikke hadde vært frosset om du bodde i Valdres. Anonymkode: 7b077...886
Anonym bruker Skrevet 11. juni #13 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Tror neppe du ville spist reker som ikke hadde vært frosset om du bodde i Valdres. Anonymkode: 7b077...886 Haha, har ikke Valdres bedre ting å by på enn langreiste reker da? Det er dette som er litt av sjarmen for min del, at man spiser reker når man er et sted hvor man kan få ordentlig ferske reker, og så spiser man andre spesialiteter når man er der de produseres. Trodde kanskje ull og ost og kjøtt var mer noe man har i Valdres, men som man har tilsvarende lite av ved kysten. Anonymkode: b4a78...2ac
Anonym bruker Skrevet 11. juni #14 Skrevet 11. juni Og fisjing i Valdres trur je ittno på Anonymkode: b4a78...2ac
Anonym bruker Skrevet 11. juni #15 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (34 minutter siden): For deg, ja. For meg ville det kun vært aktuelt å kjøpe dagsferske reker på en lørdag, derom disse skal spises på lørdag. Anonymkode: b4a78...2ac Det er jo det jeg sier.... Om man skal ha rekelag på en søndag kjøper man reker på lørdag, som er fisket på lørdag. Vanskelig å få tak i reker på søndag, de fleste trålerne her har fri den ene dagen i uka. Anonymkode: 5643e...65a
Anonym bruker Skrevet 11. juni #16 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Kommer vel an på hvem du skal servere til, østlendinger eller sørlendinger. Østlendinger kan til og med finne på å servere reker som har vært frosne, på Sørlandet ville det vært uhørt. Anonymkode: b4a78...2ac Nei, det er ikke uhørt på sørlandet. Anonymkode: f1cf0...730
Anonym bruker Skrevet 11. juni #17 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Det er jo det jeg sier.... Om man skal ha rekelag på en søndag kjøper man reker på lørdag, som er fisket på lørdag. Vanskelig å få tak i reker på søndag, de fleste trålerne her har fri den ene dagen i uka. Anonymkode: 5643e...65a Nei, det er slett ikke det du sier. Det du sier er at får man ikke tak i reker den dagen man har gjester, så kjøper man dagsferske reker dagen før. Det jeg sier er at får man ikke tak i reker den dagen man har gjester, så serverer man noe annet. Anonymkode: b4a78...2ac
Anonym bruker Skrevet 11. juni #18 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Nei, det er ikke uhørt på sørlandet. Anonymkode: f1cf0...730 Neivel? Innerst i Setesdalen da eller? Jeg har aldri møtt en sørlending som ville ha servert reker som har vært frosne. Anonymkode: b4a78...2ac
Anonym bruker Skrevet 11. juni #19 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Neivel? Innerst i Setesdalen da eller? Jeg har aldri møtt en sørlending som ville ha servert reker som har vært frosne. Anonymkode: b4a78...2ac Igjen går du ut fra at din begrensede krets setter standard for en hel landsdel. Ferske reker er også ferske dagen derpå, så sant de oppbevares riktig. Hilsen født og oppvokst på det glade Sørland 🍤🍤 Anonymkode: e827f...32c
Anonym bruker Skrevet 11. juni #20 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Neivel? Innerst i Setesdalen da eller? Jeg har aldri møtt en sørlending som ville ha servert reker som har vært frosne. Anonymkode: b4a78...2ac Jeg bor i Arendal og har aldri kjøpt noe annet enn ferske reker på brygga, men de selger frosne reker på Rema her også altså, til lokalbefolkningen... Anonymkode: 5643e...65a
Anonym bruker Skrevet 11. juni #21 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Jeg bor i Arendal og har aldri kjøpt noe annet enn ferske reker på brygga, men de selger frosne reker på Rema her også altså, til lokalbefolkningen... Anonymkode: 5643e...65a Neppe, er helst til turistene. Anonymkode: b4a78...2ac
Anonym bruker Skrevet 11. juni #22 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Neppe, er helst til turistene. Anonymkode: b4a78...2ac Nei, det er det ikke. Anonymkode: f1cf0...730
Anonym bruker Skrevet 11. juni #23 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Neivel? Innerst i Setesdalen da eller? Jeg har aldri møtt en sørlending som ville ha servert reker som har vært frosne. Anonymkode: b4a78...2ac Nei, langs kysten Anonymkode: f1cf0...730
Anonym bruker Skrevet 11. juni #24 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Neppe, er helst til turistene. Anonymkode: b4a78...2ac Det må jo være nydelig å evne å snu alt slik at du (i ditt eget hode) alltid har rett. Sørlendinger spiser reker som har vært frosset og de spiser daggamle reker. At man har større mulighet enn andre til å skaffe helt fersk sjømat betyr ikke at man alltid kan velge det. Av alt man kan krangle på! Anonymkode: e827f...32c
Anonym bruker Skrevet 11. juni #25 Skrevet 11. juni Som vestlending må jeg si at jeg undres over sørlendingene sin stolthet over små reker uten spenst. Skal sies at det er vanskeligere å få tak i bra reker her nå enn før, men fortsatt er rekene i butikken her bedre enn alt jeg har fått på sørlandet. Anonymkode: cceef...96c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå