Anonym bruker Skrevet 10. juni #1 Skrevet 10. juni Hva er egentlig definisjonen her? Altså at for eksempel 71 grader nord, Farmen ol. er reality-serier skjønner jeg, men er alle programmer som har med vanlige folk reality-serier? Altså for eksempel "Fra bølle til Bestevenn", "113", den nye om barneavdelingen på Haukeland universitetssykehus osv? I mitt hode er reality-serier serier der folk har meldt seg på for å vinne en konkret av et slag og fokuset er på strategiene de bruker, de mellommenneskelige relasjonene mellom deltakerne underveis osv., og dermed inngår ikke programmer som har som fokus å vise hvordan man utfører et yrke, får hjelp til et problem eller liknende, men det er jo selvfølgelig en form for reality det også, i høyeste grad, bare på en annen måte liksom? Hva tenker dere? Anonymkode: f72fa...d70
Anonym bruker Skrevet 10. juni #2 Skrevet 10. juni *vinne en konkurranse Ble litt feil der. HI Anonymkode: f72fa...d70
Anonym bruker Skrevet 10. juni #3 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Hva er egentlig definisjonen her? Altså at for eksempel 71 grader nord, Farmen ol. er reality-serier skjønner jeg, men er alle programmer som har med vanlige folk reality-serier? Altså for eksempel "Fra bølle til Bestevenn", "113", den nye om barneavdelingen på Haukeland universitetssykehus osv? I mitt hode er reality-serier serier der folk har meldt seg på for å vinne en konkret av et slag og fokuset er på strategiene de bruker, de mellommenneskelige relasjonene mellom deltakerne underveis osv., og dermed inngår ikke programmer som har som fokus å vise hvordan man utfører et yrke, får hjelp til et problem eller liknende, men det er jo selvfølgelig en form for reality det også, i høyeste grad, bare på en annen måte liksom? Hva tenker dere? Anonymkode: f72fa...d70 Er enig med deg. Anonymkode: 832f9...593
Anonym bruker Skrevet 10. juni #4 Skrevet 10. juni Enig med deg, men når det kommer til "Bølle til bestevenn" kåres årets bestevenn på slutten, og dermed en vinner så den går inn i den kategorien Anonymkode: 73ff8...463
Anonym bruker Skrevet 10. juni #5 Skrevet 10. juni Det er nok mange som tenker at det er disse konkurransene som er reality. Men egentlig så er alt som handler om «det virkelige liv», altså ikke skuespillere med manus, reality. Kardashiens er vel den mest kjente realityserien, og der er det ingen konkurranse. Anonymkode: 857dc...af2
Anonym bruker Skrevet 10. juni #6 Skrevet 10. juni Min definisjonen er at reality serier er programmer med ‘vanlige folk’ som ellers ikke hadde kommet i media, det være seg Paradise hotel eller Fra bølle til bestevenn. Anonymkode: 3ca5b...66c
Anonym bruker Skrevet 10. juni #7 Skrevet 10. juni Barnesykehuset ser jeg heller på som en dokumentarserie. Anonymkode: 9435a...de9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå