Anonym bruker Skrevet 10. juni #1 Skrevet 10. juni For snart tre uker siden var jeg og to venninner på hyttetur. Jeg endte opp med å legge ut desidert mest, slik at de samlet skylder meg nesten 2000 kr. Jeg sendte vipps-oppgjør kort tid etterpå, og måtte purre på i forrige uke, da ingen av dem har betalt. Nå spør hun ene om å få vente til fredag, da hun får lønn da og er blakk. Jeg er selv ganske blakk nå, og må bruke sparepengene mine på egne utgifter (Ikke mat og regninger). Dette har ikke skjedd med henne før, så det er jo ikke noe mønster. Men heller ikke hun andre har betalt. Ville dere sagt noe? Vil jo ikke lage dårlig stemning, men kjenner at jeg blir litt irritert. Anonymkode: 4271b...7b5
Anonym bruker Skrevet 10. juni #2 Skrevet 10. juni "Går det greit om jeg venter til fredag med å få betalt pengene jeg skylder deg? Jeg får ikke utbetaling før da." - "Klart det, vennen min, det går selvfølgelig helt fint!" Flink-pike-syndromet slår til igjen. Og det er andres, ikke din, feil. Anonymkode: ebbf5...2df
Anonym bruker Skrevet 10. juni #3 Skrevet 10. juni Om dere alle har så dårlig råd at det ikke kan gå litt på omgang hvem som betaler, og sånn er det jo i perioder av livet, er det veldig ufint å ikke betale med en gang! Jeg ville svart henne som har bedt om utsettelse til fredag at det var greit, du har noen sparepenger du kan ta av frem til hun får lønning. Så ville jeg mast igjen på hun som ikke har betalt. Er litt konfliktsky jeg også, så ville nok mast på en litt unnskyldende måte, men jeg ville mast. Sendt en mld ala: "Hei, sorry at jeg maser igjen, men jeg trenger virkelig de pengene du skylder meg. Håper du kan vipse de i dag" Anonymkode: b7c39...533
Anonym bruker Skrevet 10. juni #4 Skrevet 10. juni Siden det ikke er et mønster med hun som ba om utsettelse, og du har penger du kan ‘låne’ av, så hadde jeg ikke sagt noe til henne. Men hun som verken svarer eller betaler hadde jeg virkelig gitt beskjed. Jeg er ganske konfliktsky selv, men om noen utnytter meg kan jeg bli ganske skarp. Purr på nr 2 i dag og be henne betale umiddelbart. Anonymkode: d9bd2...54b
Anonym bruker Skrevet 10. juni #5 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (48 minutter siden): "Går det greit om jeg venter til fredag med å få betalt pengene jeg skylder deg? Jeg får ikke utbetaling før da." - "Klart det, vennen min, det går selvfølgelig helt fint!" Flink-pike-syndromet slår til igjen. Og det er andres, ikke din, feil. Anonymkode: ebbf5...2df Det er ikke flink-pike, det er god venn. Anonymkode: d9bd2...54b
Anonym bruker Skrevet 10. juni #6 Skrevet 10. juni Takk for svar! Vi har ikke særlig dårlig råd, selv min best betalte kollega er skrapt før lønn, da mye er bundet opp i andre kontoer som helst ikke skal røres. Jeg endte opp med å bare skrive "ok", men om dette blir et mønster, må jeg jo bare ta det. Anonymkode: 4271b...7b5
Anonym bruker Skrevet 10. juni #7 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Takk for svar! Vi har ikke særlig dårlig råd, selv min best betalte kollega er skrapt før lønn, da mye er bundet opp i andre kontoer som helst ikke skal røres. Jeg endte opp med å bare skrive "ok", men om dette blir et mønster, må jeg jo bare ta det. Anonymkode: 4271b...7b5 Så lenge du har penger, bare på en annen konto er du ikke blakk. Hvis du før du la ut for en andre ga beskjed om at de måtte betale innen en viss dato kan du si noe, hvis ikke er det smålig å ikke gi det de få dagene. Anonymkode: a0a1c...ebd
Anonym bruker Skrevet 10. juni #8 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Takk for svar! Vi har ikke særlig dårlig råd, selv min best betalte kollega er skrapt før lønn, da mye er bundet opp i andre kontoer som helst ikke skal røres. Jeg endte opp med å bare skrive "ok", men om dette blir et mønster, må jeg jo bare ta det. Anonymkode: 4271b...7b5 Et mønster? Hva mener du? At dere ofte spleiser på ting og du alltid legger ut? Anonymkode: 348cc...9a0
Anonym bruker Skrevet 10. juni #9 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (3 timer siden): Et mønster? Hva mener du? At dere ofte spleiser på ting og du alltid legger ut? Anonymkode: 348cc...9a0 Ja, hvis det blir et mønster at hun "kriter" på meg og antar at det ikke blir vanskelig for meg, må jeg jo ta det opp. Anonymkode: 4271b...7b5
Anonym bruker Skrevet 10. juni #10 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, hvis det blir et mønster at hun "kriter" på meg og antar at det ikke blir vanskelig for meg, må jeg jo ta det opp. Anonymkode: 4271b...7b5 Det må jo bare avklares før dere drar igjen det da. Da får en av de andre legge ut og du vippse. Er dere ute og spiser kan du si til kelneren at dere gjerne vil ha separate regninger. Anonymkode: 8aac9...843
Anonym bruker Skrevet 11. juni #11 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det må jo bare avklares før dere drar igjen det da. Da får en av de andre legge ut og du vippse. Er dere ute og spiser kan du si til kelneren at dere gjerne vil ha separate regninger. Anonymkode: 8aac9...843 Det har aldri skjedd før, og vi har spleiset hundrevis av ganger. Så i så fall er det en helt ny utvikling. Det var også en del av grunnen til at jeg ikke ville si noe med én gang. Anonymkode: 4271b...7b5
Anonym bruker Skrevet 11. juni #12 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (14 timer siden): Så lenge du har penger, bare på en annen konto er du ikke blakk. Hvis du før du la ut for en andre ga beskjed om at de måtte betale innen en viss dato kan du si noe, hvis ikke er det smålig å ikke gi det de få dagene. Anonymkode: a0a1c...ebd Jeg har ikke lyst til å være smålig. Men har samtidig inntrykk av at hun tror jeg er bedre stilt enn jeg er, og det kan være litt irriterende. Akkurat dét kan jeg kanskje ta opp en gang. Anonymkode: 4271b...7b5
Anonym bruker Skrevet 11. juni #13 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Det har aldri skjedd før, og vi har spleiset hundrevis av ganger. Så i så fall er det en helt ny utvikling. Det var også en del av grunnen til at jeg ikke ville si noe med én gang. Anonymkode: 4271b...7b5 Om det har skjedd én gang er det jo ikke et mønster.... Skjer det igjen kan du selvfølgelig ta det opp, men om det aldri har skjedd før ville jo jeg tenkt at hun er i en vanskelig økonomisk situasjon akkurat nå? Anonymkode: b7c39...533
Anonym bruker Skrevet 11. juni #14 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (16 timer siden): Takk for svar! Vi har ikke særlig dårlig råd, selv min best betalte kollega er skrapt før lønn, da mye er bundet opp i andre kontoer som helst ikke skal røres. Jeg endte opp med å bare skrive "ok", men om dette blir et mønster, må jeg jo bare ta det. Anonymkode: 4271b...7b5 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Om det har skjedd én gang er det jo ikke et mønster.... Skjer det igjen kan du selvfølgelig ta det opp, men om det aldri har skjedd før ville jo jeg tenkt at hun er i en vanskelig økonomisk situasjon akkurat nå? Anonymkode: b7c39...533 Hvis du leser litt bedre, står det "hvis det blir et mønster ". Anonymkode: 62fbd...cb4
Anonym bruker Skrevet 11. juni #15 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det har aldri skjedd før, og vi har spleiset hundrevis av ganger. Så i så fall er det en helt ny utvikling. Det var også en del av grunnen til at jeg ikke ville si noe med én gang. Anonymkode: 4271b...7b5 Du syns ikke at du overdriver en smule da? Én hendelse hvor to tilfeldigvis ikke betaler tilbake umiddelbart er det da ingen grunn til å ta på vei for. Vær litt raus med vennene dine. Anonymkode: d9bd2...54b
Anonym bruker Skrevet 11. juni #16 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Du syns ikke at du overdriver en smule da? Én hendelse hvor to tilfeldigvis ikke betaler tilbake umiddelbart er det da ingen grunn til å ta på vei for. Vær litt raus med vennene dine. Anonymkode: d9bd2...54b "Vær flink pike" Anonymkode: ebbf5...2df
Anonym bruker Skrevet 11. juni #17 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (5 timer siden): Du syns ikke at du overdriver en smule da? Én hendelse hvor to tilfeldigvis ikke betaler tilbake umiddelbart er det da ingen grunn til å ta på vei for. Vær litt raus med vennene dine. Anonymkode: d9bd2...54b Ja, jeg var jo i tvil, og lot det gå. Det siste jeg vil er å være kjip. Men jeg ville ikke gjort det samme mot dem, hvis rollene var snudd. Jeg synes ikke det er helt innenfor, egentlig. Anonymkode: 4271b...7b5
Anonym bruker Skrevet 11. juni #18 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg var jo i tvil, og lot det gå. Det siste jeg vil er å være kjip. Men jeg ville ikke gjort det samme mot dem, hvis rollene var snudd. Jeg synes ikke det er helt innenfor, egentlig. Anonymkode: 4271b...7b5 Jeg syns at hun som spurte om hun kunne betale litt senere var helt grei, det må være lov å spør om slikt blant venner. Men hun som bare ikke betalte hadde jeg også blitt irritert på! Anonymkode: d9bd2...54b
Anonym bruker Skrevet 11. juni #19 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg syns at hun som spurte om hun kunne betale litt senere var helt grei, det må være lov å spør om slikt blant venner. Men hun som bare ikke betalte hadde jeg også blitt irritert på! Anonymkode: d9bd2...54b Jo, kanskje det, men det er i alle fall veldig vanskelig å si nei. Anonymkode: 4271b...7b5
Anonym bruker Skrevet 11. juni #20 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Jo, kanskje det, men det er i alle fall veldig vanskelig å si nei. Anonymkode: 4271b...7b5 Men det ligger på deg. Anonymkode: d9bd2...54b
Anonym bruker Skrevet 11. juni #21 Skrevet 11. juni Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Men det ligger på deg. Anonymkode: d9bd2...54b Ja, det gjør det. Men folk kan også være bevisst på at de ikke bør dette andre i en ubehagelig klemme. Anonymkode: 4271b...7b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå