Anonym bruker Skrevet 10. juni #1 Skrevet 10. juni Hadde ei rå ribbe i fryseren jeg tok opp og stekte for noen uker siden. Restene ble tatt opp og tint i kjøleskap over natten og varmet opp igjen i går. Ettersom bare halvparten ble spist, kjølte jeg ned kjøttet og frøs det på nytt under en time etter middag. Er det trygt å gjøre dette, eller bør jeg egentlig kaste restene? Jeg leser mye forskjellig fra at man ikke skal fryse varmebehandlet mat i det hele tatt til at ved riktig nedfrysning kan man fryse flere ganger. Noen som kan noe om dette? Anonymkode: db7cd...f79
Anonym bruker Skrevet 10. juni #2 Skrevet 10. juni Tommelfingerregelen er vel at man ikke skal fryse ned flere ganger. Er det noe bakterievekst på dem blir det mer for hver gang du fryser og tiner. Jeg kunne godt ha laget mat av rått kjøtt som er tint, og fryst den ferdige maten. Men jeg ville ikke fryst det en gang til, det blir tredje gangen kjøttet er fryst og det er mer enn jeg ville tatt sjansen på selv om det mest sannsynlig vil gå bra. Anonymkode: 870e3...649
Anonym bruker Skrevet 10. juni #3 Skrevet 10. juni Nei usjenert, den siste runden med fryst ribbe hadde jeg takket nei til. Anonymkode: c8f78...609
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå