Anonym bruker Skrevet onsdag kl 15:46 #26 Skrevet onsdag kl 15:46 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Dette kan du ikke. JO omtrent halve den kvinnelige befolkningen, inkludert barn, har for lite jern, d-vitamin og jod. Anonymkode: 80ca2...d5b Jo, dette kan jeg. Du snakker om en uspesifisert befolkningsgruppe, og har attpåtil byttet ut B-vitamin med jod, som er noe helt annet. Anonymkode: bd440...fcc
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 16:20 #27 Skrevet onsdag kl 16:20 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Å snu dette ved hjelp av bare kosthold og sollys vil kreve en kompetanse de færreste har, dersom det er mulig, og gjerne innebære en del mat de færreste i dag vil klare å spise. I tillegg vil det ta vesentlig mye lenger tid å rette opp nivået enn det tar å ta tilskudd i en kort periode. Dette vet du veldig lite om tydeligvis. Tror du menneskekroppen er oppfunnet nå nylig? Tror du vi trenger medisinsk kunnskap for å eksistere? Naturen er faktisk vår beste venn, og vår beste fastlege. De aller fleste mangler kan enkelt rettes opp ved fornuftig livsstil og kosthold. Å løpe til legen, og gjøre seg avhengig av tilskudd er siste utvei for tenkende selvstendige mennesker. Leger er selvsagt gode å ha, også som rådgivere, ikke bare til å skrive ut medisiner. 10-15 minutter sol på ansikt og armer 2-3 ganger i uken er vanligvis nok til å fylle opp D-vitaminlagren Anonymkode: 339ef...45a
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 20:41 #28 Skrevet onsdag kl 20:41 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Dette vet du veldig lite om tydeligvis. Tror du menneskekroppen er oppfunnet nå nylig? Tror du vi trenger medisinsk kunnskap for å eksistere? Naturen er faktisk vår beste venn, og vår beste fastlege. De aller fleste mangler kan enkelt rettes opp ved fornuftig livsstil og kosthold. Å løpe til legen, og gjøre seg avhengig av tilskudd er siste utvei for tenkende selvstendige mennesker. Leger er selvsagt gode å ha, også som rådgivere, ikke bare til å skrive ut medisiner. 10-15 minutter sol på ansikt og armer 2-3 ganger i uken er vanligvis nok til å fylle opp D-vitaminlagren Anonymkode: 339ef...45a Det er både rett og feil. Om sommeren vil dette stemme for de fleste lyshudede mennesker i Norge, spesielt sør for Trondheim, men da primært for å dekke dagsbehovet og dermed fylle på et passe lager i løpet av sommerhalvåret. Dette vel og merke om en bor på et sted der det er nok sollys til dette, på rett tid av dagen og uten for høy solkremsfaktor. Derimot har kroppen en grense for hvor mye sollys den klarer å omgjøre til vitamin d, så ved stor mangel vil derfor ikke sollys alene være nok, og sannheten ikke kosthold heller. Da må en ta tilskudd. Bor en i tillegg nord i landet, det er mye dårlig vær og en er mørk i huden, må en kanskje ta tilskudd hele året uansett. Og nesten alle får mangel i løpet av vinterhalvåret dersom en ikke tar tilskudd (det kan du lese mer om fra der du sakset sitatet du limte inn). Variert og sunt kosthold kan helt klart gjøre mye, men selv det kan ikke utrette mirakler. Det er mange i Norge med ulike tarmutfordringer som gjør at kroppen ikke klarer å godtgjøre seg av selv det sunneste kosthold uten å gå litt mangler, og det er heller ikke slik at mangler og ditto tilstander og sykdommer er noe nytt. Selv undersøkelser av mennesker som levde for flere tusen år siden viser at de kunne ha mangel på ulike vitaminer og mineraler i kroppen, så det er ikke bare dagens ultraprosseserte mat ol. som tuller det til for oss. Anonymkode: 0b17d...9f4
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 13:01 #29 Skrevet torsdag kl 13:01 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Dette vet du veldig lite om tydeligvis. Tror du menneskekroppen er oppfunnet nå nylig? Tror du vi trenger medisinsk kunnskap for å eksistere? Naturen er faktisk vår beste venn, og vår beste fastlege. De aller fleste mangler kan enkelt rettes opp ved fornuftig livsstil og kosthold. Å løpe til legen, og gjøre seg avhengig av tilskudd er siste utvei for tenkende selvstendige mennesker. Leger er selvsagt gode å ha, også som rådgivere, ikke bare til å skrive ut medisiner. 10-15 minutter sol på ansikt og armer 2-3 ganger i uken er vanligvis nok til å fylle opp D-vitaminlagren Anonymkode: 339ef...45a Men om man bruker faktor så skjer det ingenting med de vitaminene.. jeg har rosacea bruker faktor 50 året rundt. Og spiser også dvitamin året rundt. I tillegg fikk jeg påvist mangel på B12 og B9. Jeg har resignert og spiser vitaminer året rundt og særlig B og D fordi de gjør meg så elendige. Og jeg blir syk før jeg når nivået for lavt nivå. Muskelsmerter, søvnproblemer, hodepine, depresjonslignende symptomer. Mulig din kropp har levd evig, men min er bare underkant av 50 år. Og jeg vil heller at den skal fungere med vitamintilskudd eller å si at dette ordner man selv og havne i et svart høl. Anonymkode: a0f44...c5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå